Zeewier uit Japan nog veilig?

autumn

New member
Vandaag ga ik een Japanse schotel maken met gehakte hertenlever in ketjapmarinade, mijn laatste boekweitnoedels en arame die intussen over de datum is. Dit was het laatste zeewier wat ik thuis nog had liggen. Zo vaak eet ik het niet, maar ik vraag me wel af: Is het nog veilig om zeewier uit Japan te eten na de kernramp van Fukushima?

Volgens dit artikel wordt er (streng?) op gecontroleerd. Maar volgens dit artikel zijn tijdens een spoedberaad plotseling de normen bijgesteld vlak na de ramp. Te gek voor woorden!

 
Nee, zeewier uit Japan is niet meer veilig. Wist je dat er maar liefst 50 miljoen keer meer radioactiviteit in de zee is gelekt dan normaal? :!:

Na de ramp in Chernobyl is in Europa de 'veilige' norm voor radioactiviteit in voedsel ook naar boven bijgesteld en daarna nooit meer teruggeschroefd naar beneden. Dit soort dingen gebeuren constant na dergelijke rampen. Des te meer reden om jodium tot je te nemen, want als je schildklier niet vol zit met niet-radioactieve jodium zuigt deze zich vol met radioactieve jodium, waardoor de schildklier ontsteekt, verkankert en afsterft.

Mike

 
Quote:
Na de ramp in Chernobyl is in Europa de 'veilige' norm voor radioactiviteit in voedsel ook naar boven bijgesteld en daarna nooit meer teruggeschroefd naar beneden.


Ja dat staat ook beschreven in het tweede artikel van mijn post. Bedankt voor je reactie, geen zeewier uit Japan meer dus.

 
Ineens gaat een aantal threads direct of indirect over de schildklier. Ik ben momenteel ook een nieuw boek aan het lezen over de schildklier, Your Thyroid and how to keep it healthy van dr. Barry Durrant-Peatfield. We hebben het vaak over de bijnieren, maar even zo belangrijk is een goed functionerende schildklier. Het is de schildklier die ons beschermt tegen radioactieve vervuiling van de atmosfeer.

In Hiroshima en Nagasaki overleefde een aantal mensen op miraculeuze wijze de enorme straling. Zij kregen geen stralingsziekte. Hoe kan dat? Omdat ze dagelijks uit de zee aten, daarom, hun schildklier zat boordevol gezonde jodium. Het zegt veel over het werkelijke vermogen van het leven (en dus ook van de mens) om dergelijke zeer schadelijke stoffen te kunnen weerstaan. Zorg er dus voor dat je schildklier dagelijks voldoende mineralen en spoorelementen tot zich neemt, waarvan de belangrijkste jodium en selenium zijn!

Mike

 
En groene thee uit Japan, is dat nog te vertrouwen of geldt daarvoor hetzelfde ?

 
Ai, we wilden binnenkort weer bij de Japanner (sushi enzo) gaan eten.

Af te raden dus? 8O

Of zou hij z'n spullen gewoon uit Nederland betrekken? Lijkt me wel goedkoper voor hem.

 
misschien ver gezocht, maar is de spiruella en chlorella made in korea dan wel veilig???

 
ojee zeg, ik had deze tabletten gekocht via ron fonteine.maar hij heeft een geigerteller.(weet niet of ik het goed geschreven heb)daarmee kan hij de straling controleren.of kan dit niet??

 
Ik heb eens wat gelezen over BD landbouw tijdens Tsernobyl en hoe een goed gemineraliseerde bodem grazend vee niet had besmet met radioactiviteit. Ook humuszuren zorgen ervoor dat planten zware mineralen(bijv. aluminium en barium) niet opnemen.

Peace

 
Ojee, ik lees dit nu pas. Nooit over Lola's vraag nagedacht:

of de chlorella uit Zuid-Korea van Ron nog wel zuiver is na Fukushima.

Ik slik dat namelijk al jaren.

Is de Geigerteller echt genoeg om alles te meten?

Mike, je geeft niet direct antwoord op Lola's vraag,

maar ik zou toch erg graag je antwoord horen, ook al betreft t n vriend van je...

Misschien zo: Zou jij die chlorella zelf slikken? Die uit Zuid-Korea?

 
Ik geef wel antwoord op lola's vraag. Ron controleert d.m.v. een Geigerteller op straling. Daar zijn die dingen voor. Hij meet geen straling. Ik zou dit product zelf probleemloos slikken.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.695
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan