zamzam water!

zizou789

New member
Vandaag heb ik voor het eerst zamzam water gedronken. ik moet zeggen, ik heb nog nooit zulk zuiver en zacht lekker water gedronken. Zamzam water blijft een mysterie, omdat het afkomstig is van een bron bij mekka en alle pelgrims tijdens de hadj er vanuit drinken, het waterpeil constant gelijk blijft. Ook is het bijzonder dat de smaak onaangetast blijft en er geen algen of andere biologische processen in groeien. Het water bevat een hoge gehalte aan verschillende mineralen, en heeft volgens de profeet saws een geneeskrachtige werking. Zamzam water is een groot wonder binnen de islam, en behoort tevens tot de rituelen tijdens de hadj.

Voor mensen die in den haag wonen, dit water is te koop in islamitische winkels.

http://www.risallah.com/archief/artikel.php?artikelnr=82

 
Ik ken het niet, maar mag dat geexporteerd worden ?

http://evmi.nl/voedselveiligheid-kwaliteit/fsa-waarschuwt-voor-giftig-zam-zam-water/

Water uit de Ganges is voor hindoe;s ook heilig, maar ik zou er geen druppel van willen drinken

 
zamzam wordt gezegend door de Schepper, henk. dont worry!

onze moderator zou zeggen: dont believe the hype!

ik moet zeggen dat ik vanmiddag last had van mijn maag, ik heb nu nergens meer last van!

 
Quote:
ik moet zeggen dat ik vanmiddag last had van mijn maag, ik heb nu nergens meer last van!


Misschien was je zenuwachtig om het water te gaan drinken :mrgreen:

Als jouw geloof het is dat het gezegend wordt, is prima toch?

Ik stuurde link mee omdat waar er geld verdiend wordt ergens aan met mooie woorden je altijd op je hoede moet zijn.

Ik geloof in een Schepper die mij niet laat betalen voor iets wat Hij speciaal zegent.

 
Het is een onderdeel van een ritueel tijdens de hadj/pelgrimstocht.

Ik wilde hiermee aangeven dat het bijzonder is, dat het afkomstig is

van een bron, en dat zo'n zuiver water is. Dat het ook iets commercieels is

geworden, daar ontkom je niet aan in deze tijd.

 
dit is geen voedselexperiment, maar maar dan een 1000e jarige traditie!

dus je hoeft er niet bang voor te zijn.

 
Bang ben ik niet, maar heb er niets mee,

regenwater is al een zegen op zich

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan