Yoghurt!

Siga

Well-known member
Heeft yoghurt nog een meerwaarde naast kefir en rauw melkse kaas? Ik wissel deze 2 af, omdat ik vanwege mn darmen alles goed moet afwisselen..
 
Ja, het heeft als meerwaarde dat het erg lekker is en goed smaakt met noten, muesli en honing er doorheen. Sommigen op het forum hebben een hekel aan iets door de yoghurt doen maar ik heb er geen probleem mee.
 
Ja, ik eet het ook met iets erdoorheen..weet jij of het ook een probiotische meerwaarde heeft naast kefir?
 
ik kom op internet wisselende berichten tegen, het ene zegt dat yoghurt geen gezonde bacteriën bevat en het andere bericht zegt van wel. Dus ik weet het niet meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Siga
De bacterienculturen van diverse soorten yoghurt zijn vooral gericht op smaak, dus van mild, zacht en romig naar zuur en wrang. Afhankelijk van de bacteriensamenstellng is de ene gezonder dan de ander, maar geen enkele is ongezond.

Mike
 
Tnx, Mike. Maar dan heb je het over rauwe yoghurt neem ik aan?

Heeft het bij een lekkende darm dan ook voordelen boven kefir of combinatie verstandig
 
Ik wil zelf yoghurt gaan maken. Daar eet ik nogal wat van en het is (denk ik) goedkoper om te maken van rauwe melk dat 1 euro per liter kost dan een bak van 500 ml van een paar euro te kopen.

Is het mogelijk om yoghurt te maken van rauwe melk?
Iedere uitleg voor yoghurt maken begint met "verwarm de melk tot 85 graden". Dat ga ik natuurlijk niet doen. Ik zag ergens dat rauwe melk niet geschikt om yoghurt van te maken, omdat het door de samenstelling dan snel gaat stinken.
 
Ik wil zelf yoghurt gaan maken. Daar eet ik nogal wat van en het is (denk ik) goedkoper om te maken van rauwe melk dat 1 euro per liter kost dan een bak van 500 ml van een paar euro te kopen.

Is het mogelijk om yoghurt te maken van rauwe melk?
Iedere uitleg voor yoghurt maken begint met "verwarm de melk tot 85 graden". Dat ga ik natuurlijk niet doen. Ik zag ergens dat rauwe melk niet geschikt om yoghurt van te maken, omdat het door de samenstelling dan snel gaat stinken.
Jaren gedaan, yoghurt maken van rauwe melk zonder verhitting.
Gaat prima met bijv. een voedseldroger die een redeliljk stabiele temperatuur kan produceren rond de 40 graden C.
Zelf heb ik daarbij nooit stinkende yoghurt gehad. 🍞je 🐵 verhaal ?
 
Ik ben wel geinteresseerd in dit produkt.
Niet in Amstelveen te koop.
Zeer waarschijnlijk in de Eko-winkel in Haarlem waar ik wel kan komen met de bus.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.923
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan