Yoghurt smoothie

-B.arr

New member
De creme fraiche, slagroom en boter die in de yoghurtsmoothie gaan zijn niet van rauwe melk toch, maar gewoon gepasteuriseerd?
 
Dat is bij deze producten niet problematisch, omdat ze grotendeels uit botervet bestaan en botervet overleeft de pasteurisatie.

Mike
 
Een groter probleem is dat veel van deze producten zijn gehomogeniseerd. Dat maakt het vet kapot.
 
Oke bedankt. Ik ben nog steeds een beetje zoekende, maar ben nog steeds wel errug vaak ziek, en dat is niet lekker, ik probeer veel dingen uit, maar ik zie dat bij het zelfmaken van de yoghurt er dus wel 2 cm gepasteuriseerde biologische yoghurt in gaat, en van gepasteuriseerde biologische yoghurt krijg ik elke keer zoveel buikpijn (momenteel eet ik het gewoon zo, los, in een bakje), dus ik weet niet of dat dan handig is om in de smoothie te doen. Ik weet niet of dat opgelost zou zijn als ik er rauwe melk doorheen mik...rauw ei... tot nu toe nog niet die combinatie geprobeerd. Als ik dat ga doen doe ik er in ieder geval roomboter bij.

Wel geprobeerd: rauwe melk (gewoon zo, zonder iets erdoor), rauwemelkse kefir los, rauwmelkse kwark los. Maar bij al die drie dingen moeite met verteren, opgezette buik o.a.. Ik weet niet wat het is.

Ik merk dat ik tot nu toe nog het beste reageer op (ja, helaas wel de gepasteuriseerde) biologische ongezoute roomboter.
 
ps

Mike eet jij ook de bottenbouillons? Ik moet toegeven dat ik geen held ben in de keuken en dat ik ze tot nog toe niet zelf heb gemaakt...
 
Dan zou ik me niet nog langer meer pijnigen, want volgens mij ben je allergisch of intolerant voor melkproducten, of ze nu rauw zijn of niet. Gooi het over een andere boeg: orgaanvlees. GAPS is zeker ook een goed alternatief.

Mike
 
Toen ik echter een tijdje geleden bij een vriendin was en rauwe melk met yoghurt erdoorheen dronk had ik minder last... misschien moet ik kleinere hoeveelheden proberen? Ik wil het eigenlijk niet opgeven.... misschien toch gewoon nog eens proberen..... Koen doe jij ook rauw ei erdoor????? Sorry hoor voor de vragen.
 
In het verleden had ik veel klachten met een verstopte neus, luchtwegen en bijholtes. Als ik op vakantie ging in het buitenland, verdwenen deze klachten als sneeuw voor de zon, om vervolgens onmiddellijk terug te keren als ik weer terug was in Nederland. Was het de zon, de lucht, ander voedsel? Of was het gewoon omdat ik op vakantie veel stress van me af liet glijden?

Voelde jij je heel erg op je gemak bij deze vriendin en at jij dus dit voedsel in een ontspannen staat? Ben je wellicht veel te veel in negatieve zin met voeding bezig, door jezelf te veel druk te geven om gezond te willen zijn? Alleen vanuit rust en ontspanning kun je helen!

Mike
 
Celticmyst,
In mijn smoothies gaan alleen vruchten en zuivel. Rauwe eieren zijn niet zo mijn ding. Maar blijf vooral zoeken naar iets dat voor jou werkt.
 
Ik ben wel weer zuivel gaan gebruiken. Omdat dat nu wel goed voelt. Ik merk dat, het feit dat ik er eerder zo slecht op reageerde vaak te maken had met het feit dat ik soms alleen maar zuivel nam te weinig erdoor. Dus, dan niet goed voor mijn darmen. Ik maak nu gebruik van bijenpollen/zure appels en wat boekweitvlokken door de yoghurtsmoothie en merk dat dat al veel beter gaat.

Een gemiddelde maaltijd bij mij is nu

Omelet van 2 eieren gebakken in roomboter met kaas met b.v. courgette
Een bakje witte basmatirijst met roomboter en geraspte 48+ kaas
Een yoghurt smoothie gemaakt van volle yoghurt, 2 rauwe eigelen, beetje creme fraiche, fruit (ananas/jam/zure appel/citroen) en bijenpollen en wat boekweitvlokken

Geen gistvlokken, ik weet niet precies wat dat doet, misschien nog een idee om aan te schaffen

Ja ik weet dat de bottenbouillon ontbreekt dus toch te weinig voedingsstoffen zo.
Ik had de schenkel, mergpijp en ossenstaart opgezet, alleen, het voelde niet zo als mijn ding, het rook niet zo heel erg lekker, ja ik weet dat dat altijd zo is, dat je die lucht vd beenderen ruikt. En dat er nog kruiden bij moeten....maar toch. Ik weet niet. Ik wil dit niet eten.

Dus.. nu bouillon van kippenkarkas gekocht van de slager, in een bakje, is daar ook getrokken, moet wel water bij. Ik ga dat maar proberen morgen.

VerVerder neem ik nu 1/2 theelepel magnesium citraat van Now elke morgen.
 
Inmiddels de zuivel wat geminderd... waar ik erg goed op reageer zijn rauwe eieren (gewoon, in de blender, 3 tot 5) en dan een eetlepel roomboter, soms een klein beetje witte basmatirijst of een piepklein beetje groente maar daarbij krijg ik toch al vrij snel warmte in mijn lichaam (dit heb ik bij alle suikers en koolhydraten lijkt heet, al vrij snel.......niet prettig).

Maar... je kunt toch niet alleen op eieren en roomboter leven... lijkt mij. Hoewel ik had gelezen dat Mike ook vrijwel alleen maar op eieren/vlees en zuivel leeft, toch?
Maargoed... ik bn al blij dat ik iets kan eten wat energie geeft. Maar ik heb nog wel een vraagje.

Wat nemen jullie mee voor onderweg (eten/drinken). Omdat ik nogal van fietstochten houd. En ja in de stad kan ik nooit iets gezonds vinden.

Eiermuffins oid? Water met sole? De rauwe melk was niet echt een optie bij mij zoals velen al eerder hadden kunnen lezen ,daar reageerde ik niet super goed op, met ei erdoorheen al beter overigens (eigeel en eiwit), maar nog steeds niet echt super (en dat was ook het geval met de yoghurt, geeft toch wat problemen).
 
Ik zat me af te vragen, op www.voedingisgezondheid.nl staat

Af en toe maken we een yoghurtsmoothie, hiervan drinken we ieder zo’n twee glazen (1/2 liter).
Doen jullie er 2 rauwe eieren per glas in, dus 4 per persoon? Of..??

Ik eet nu wel erg veel eieren en vroeg mij af, zou het misschien niet wat minder kunnen... :)
 
waar ik erg goed op reageer zijn rauwe eieren (gewoon, in de blender, 3 tot 5)

Als het goed voelt zal het ook goed zijn :)



je kunt toch niet alleen op eieren en roomboter leven

Waarom niet? Misschien dat je daar nu even behoefte aan hebt. Later kan die behoefte weer verschuiven en zal je zien dat je vanzelf je voeding daarop aanpast.
 
Wij doen 1 ei per persoon, maar gewoon eten waar je jezelf goed bij voelt. Het is geen protocol, ieder reageert anders op voeding en heeft eigen behoeftes.

Lia
 
@Mike,

Voelde jij je heel erg op je gemak bij deze vriendin en at jij dus dit voedsel in een ontspannen staat? Ben je wellicht veel te veel in negatieve zin met voeding bezig, door jezelf te veel druk te geven om gezond te willen zijn? Alleen vanuit rust en ontspanning kun je helen!

Je slaat hiermee de spijker op de kop! Dit wordt naar mijn inziens vaak onderschat en naar mijn mening erg belangrijk om hier vaker bij stil te staan!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan