Yoga

YouYoga

New member
In juni geven wij yoga seminaars in Schagen (Noord-Holland).

Wat kunt u verwachten tijdens de seminaar?

Wij hebben voor u een “pakket voor thuis” samengesteld:

• fysieke oefeningen

• ademhalings oefeningen

• ontspannings oefeningen

• en een ondersteunende DVD

Tijdens de seminaar leert u tot in de details de technieken: waar moet u op letten, hoe herkent u of de oefening juist wordt uitgevoerd, wat zijn de varianten, enzovoorts.

Met de theoretische en praktische kennis van de seminaar en met de ondersteunende DVD voor thuis heeft u alle handvaten om zelf yoga te beoefenen.

Bekijk onze website op: www.youyoga.eu

Hari om,

Katka Hojčušová en Menno Vos

 
Mijn ashram in India rade het volgende aan: 2 maal per dag een maaltijd. De maag nooit verder vullen dan 3/4 met voedsel. De andere kwart met water. Geen of weinig tussendoor.

Sorry ik had hier ook een yoga onderwerp gevonden en dacht dat het wel op zijn plaats zou zijn?

Excuses als dat niet zo is.

 
In de basis is dit een forum over voeding volgens de principes van Weston Price. Maar er is eigenlijk geen onderwerp dat geschuwd wordt en alles is bespreekbaar. Yoga wordt door verschillende forumleden aangedragen om tot ontspanning te komen of op een zeer rustige manier toch aan beweging te doen. Stress is een factor die gezondheid in de weg staat en daar kan yoga een bijdrage in geven.

Is er ook tijdens jullie seminaars aandacht voor voeding of gaat het puur om yoga? Gewoon nieuwsgierig hoor!

 
Hoewel in India ayurvedisch eten nauw verbonden wordt met yoga behandelen wij dat onderwerp niet. Inderdaad doen wij veel aan ontspanning. Ook tijdens het beoefenen van de asana's (de fysieke oefeningen) proberen wij de ontspanning te zoeken. Het gaat er vooral om de eigen grenzen van het lichaam te leren kennen en accepteren. Op deze wijze kan iedereen de asana's beoefenen.

Verder behandelen en beoefenen we ademhalings technieken en een special ontspanningsoefening genaamd Yoga Nidra.

Alles in Schagen! Bijna het centrum van Nederland dus iedereen is welkom!!!

 
Vindt het persoonlijk al een pluspunt dat je niet gelijk na je eerste bericht van het forum verdwenen bent! Anders komt het zo spam over :oops:

Schagen bijna het centrum van Nederland? Mijn ex-schoonfamilie woont er, het voelt als t einde van de de wereld :wink:

Ontdekken waar je grenzen liggen en accepteren is iets dat op veel verschillende manieren voorkomt op het forum. Mooi dat jullie dat ook weer weten te verwerken in yoga.

 
Hahahahahahahahahahahahaha. Die zijn zo blij met hun nieuwe schoondochter, laat ik dat maar niet verpesten door "gezellig" op de stoep te komen staan :lol:

 
*grijns* Bedankt voor de uitnodiging, maar ik sla een rondje over :wink:

Zitten volgens mij best wel wat forumleden bij jullie in de buurt, dus wie weet, iemand anders wel.

 
lol @Alexandra de ideale schoondochter.................

doe mij maar yoga hihi :)

ik ga voor yoghurt ;-)

 
Als singel heb je echt de ideale schoonouders, ze verwachten niets van je, hoeven niets van je, vallen je niet lastig met hun cultuur en gewoontes en we kunnen het altijd met elkaar vinden. Heerlijk!

Yoghurt... wie weet ga ik dat nog eens net zo waarderen als mijn huidige schoonouders :D

 
Je kan ook chi-qong gaan beoefenen. Het is heel vreemd om er mee te begionnen maar dat is yoga denk ik ook. Ik merk zelf dat ik een vreemde tinteling in me vinger toppen krijg bij oefeningen dus daarom geloof ik dat het werkt. Die tinteling zou dan energie zijn, de Chi. Het is eigenlijk ook weer een vorm van meditie maar dan ben je in beweging.

YouYoga@ Op welke tijdstippen zou je die 2 maaltijden dan nuttigen?

Ik neem nu 3 maaltijden. 7uur 12uur en 17:00.

Ik eet tot ik genoeg heb dus 3/4 vol ongeveer, en niet meer dan één bord.

 
Ik tolereer dit nog net, maar ik vind dat er nu wel genoeg reclame is gemaakt voor de yoga-seminars. YouYoga, als je nog zinnige dingen te melden hebt over voeding, dan lees ik het graag, maar als je door blijft spammen, heb ik geen andere keus dan jou en deze topic te verwijderen.

Mike

 
Ik zal mij houden aan de topic voeding, mijn excuses.

@charade: volgens onze ashram eet je alleen de middag en avond maaltijd. De avond maaltijd is overigens wel later als gebruikelijk in Nederland: half acht. In de ochtend helpt het al het honger gevoel weg te krijgen door meer te drinken.

Zelf hebben wij er nog geen ervaring mee. Binnenkort willen we over gaan op enkel rauw voedsel en vervolgens over gaan op twee maaltijden per dag. Het is nog een lange weg ;-)

 
Eten jullie nu vegetarisch of veganistisch? En rauw voedsel eten zal je erg kouwelijk maken. Als je eet volgens WAPF dan zul je in de ochtend helemaal geen honger hebben.

De weg is zo lang als je hem zelf maakt.

 
Ik denk juist anders. Eet s'ochtends meer en s'avonds minder. Na 19:00uur eet ik juist helemaal niks. Rauw eten ben ik ook geen voorstander van het verkoeld de organen. De ontlasting is dan gelijk ontregeld.

Ik eet s'ochtend om me te voeden. Een honger gevoel heb ik eigenlijk nauwelijks.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan