Vanmiddag een discussie gehad met enkele bekenden die ik op straat tegenkwam. Deze mensen zijn wel gevoelig voor logica, maar komen maar niet van het absurde idee af dat dit noodzakelijk is voor de volksgezondheid.
Mijn opmerking dat dit een totale hoax is en dat dit griep is met een betere PR werd gepareerd met: leven je ouders nog? Altijd weer dat emotionele argument over de ouderen, terwijl deze juist wegkwijnen in zorginstellingen zonder dat ze fysiek contact met hun kinderen en kleinkinderen mogen hebben! Ik antwoordde dat ze nog leven en dat zij het ook een hoax vinden. Daar hadden ze geen weerwoord op.
Een van de mooiste antwoorden die ik kreeg was: maar goed dat wij het niet voor het zeggen hebben. Ik zei: we hebben het wel voor het zeggen, wij betalen hun salaris en dit gaat net zo lang door als dat wij toelaten! Je ziet aan hun gezicht dat dit een snaar raakt, dat ze het snappen. Er was ook geen verweer. Tegelijkertijd spreekt hier de slaafse, volgzame mentaliteit van de Nederlander die ‘er maar het beste van maakt’ (ook letterlijk gezegd!). Om hopeloos van te worden.
Ik denk dan: een schaap is ook een nuttig dier. Maar dat zeg ik maar niet hardop, want met dit soort bijtend sarcasme haken ze helemaal af. We zijn uit elkaar gegaan in een redelijk goede sfeer, hopelijk heb ik ze aan het denken gezet.
Mike, dat is een nobel streven. Misschien bereik je zo inderdaad meer. Maar dat betekent toch niet het andere uiterste? Zoiets als die campagne van doeslief? Als die emotie parten speelt is het zaak om ze te attenderen op een eigen GOD. Ja, ik weet dat je het hier niet mee eens bent omdat je zelf niet voor GOD mag spelen en jij het arrogant vind. Dat is hoe sommigen dat hier interpreteren heb ik begrepen. Lang geleden is mij een andere betekenis hiervan geleerd. Namelijk: Geniale Onderzoekende Duizendpoot! Dat betekent dat mensen zelf geattendeerd moeten worden op deze duizendpoot zodat het duidelijker word dat ze niet zomaar klakkeloos aan nemen dat de maatregelen die getroffen zijn toch wel nodig waren. In het engels betekent het trouwens genial opportunistic deliverer. In het Nederlands vertaald geniale opportunistische bezorger. Oftewel GOD met de door mij benoemde betekenis. Vanuit de satanische agenda zou je GOD kunnen omschrijven Gewelddadige ondermijnende dictatuur. Precies waar al die mensen met de door jou genoemde emotie zich schuldig aan maken door te volgen als kudde dieren.
Joke, je zegt dat er veel mensen weg gegaan zijn. Eerlijk gezegd vind ik niet dat dit aan 1 persoon ligt. De persoon in kwestie die de benen neemt heeft ook een bijdrage hierin.