WWG1WGA!

Wat ik begrepen heb is het geen steunpakket, maar n lening gebaseerd op nepgeld dus rente betalen over nepgeld …
Wat zou er toch gebeuren als ondernemend Nederland en de rest dat ging realiseren ….
De vraag die overblijft is hoe je dat gaat doen.

Ik heb wel eens in een winkel waar je dan gezien de maatregelen de kans hebt een praatje te maken en het viel mij op hoe onwetend die ondernemers waren en nee het klopt niet, maar de maatregelen zijn wel gerechtvaardigd …
Afin wie de oplossing weet om de slapers te informeren met de feiten mag zich melden het is net of je tegen n muur staat te praten.

Dan weet je meer als ik Joke. Waar heb je die info vandaan?

Ik heb begrepen dat het steunpakket vooral gebaseerd is op BBZ.

BBZ is een renteloze uitkering.
Bij terug betalen word daar geen rente over gerekend. Punt is dat eerst gezegd werd dat het niet terug betaald hoeft te worden en nu wel.
Maar goed, ik hou ook niet alles bij. heb jij andere info?

Overigens was de BBZ altijd al een optie voor ondernemers in zwaar weer en voor startende ondernemers.
Dit is niet in het leven geroepen door de Corona.
Daarbij, wanneer een ondernemer hiet een beroep op deed dan werd een jaar later op basis van inkomsten belasting gekeken of en hoeveel er terug betaald moet worden. Met deze Corona crisis komt het over alsof elke ondernemer moet terug betalen voor de steun die is gegeven.
Uitgaande van de regeling zoals deze is vastgesteld lijkt me het onwaarschijnlijk dat elke ondernemer terug moet betalen. Het is dus een kwestie van beroepen op de standaard regeling waarvoor die hele BBZ ooit in het leven is geroepen.
als je verlies hebt hoef je niks terug te betalen. Wel moet je er dan inkomstenbelasting over betalen.
Dus hoe wil onze overheid al dit geld terug gaan vorderen bij ondernemers die verlies geleden hebben door de Corona? Lijkt me onmogelijk.
Maar als ondernemer kan ik me voorstellen dat de schrik er goed in zit. Je zou bijna willen dat je verlies hebt op papier....

How worried should we be about Operation Warp Speed?

(OWS appears to be an accelerated military vaccine program)

Afhankelijk hoe je 'Operation Warp Speed' interpreteerd.

Sidney Powell maakt eventjes gehakt van Obama. That woman ROCKS!

https://www.zerohedge.com/political/flynns-lawyer-excoriates-obama-open-letter

Forum statistieken

Onderwerpen
4.626
Leden
8.693
Nieuwste lid
chiaseeds
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan