Wordt de jeugd steeds dikker?

Ufo

New member
In kranten staat regelmatig te lezen dat de jeugd steeds dikker wordt, maar is dat ook wel zo, of is dat propaganda?

Ik zou het me best kunnen voorstellen gezien de hoeveel suikers in frisdranken, die ze achterover slaan. Maar diezelfde dranken dronk de jeugd van 30 jaar geleden ook al...

Ik heb het idee dat er steeds meer jonge vrouwen zijn, die zulke smalle heupen hebben, dat ze op een natuurlijke manier, vast geen kind meer op de wereld kunnen zetten.

Ik zie jonge mannen, die zo mager als een lat zijn, en waarbij ik me afvraag, of ze niet omver geblazen worden, als er een beetje wind opsteekt.

Heb zo mijn twijfels of de jeugd van tegenwoordig nu echt zoveel dikker is, dan de jeugd van dertig jaar geleden.

Hoe denken jullie daarover?

 
Ik weet het eigenlijk niet... Heb zelf een dochter in de leeftijd van 17, die ook vriendinnen mee naar huis neemt. Ik zal niet zeggen dat ik ze mager vind, maar dik zijn ze niet. Ik zie wel begin twintigers, die behoorlijk uitdijen. Dat valt me wel op. Tevens vind ik veel kleine kinderen dik.

Hoorde juist nog een verhaal van een jonge vrouw, begin twintig, die net bevallen is. Veel te smal, gevolg totaalruptuur...

 
Vroeger kreeg je alleen cola en chips enzo in het weekend, nu wordt het soms de hele dag door gegeten of gedronken.

 
Ik ben net een week in Schotland geweest en vond daar de gehele bevolking incl kinderen en jonge vrouwen en mannen erg dik, het was gewoon opvallend.

 
Vandaag de dag zijn er twee lichaamstypes: te dik of te dun, overgewicht of ondergewicht. Beide zijn, ironisch genoeg, het gevolg van ondervoeding. Bijna niemand zit werkelijk op zijn/haar ideale gewicht, omdat het lichaam ofwel te snel ofwel te langzaam draait. Onbalans van de bloedsuiker- en hormoonspiegel is epidemisch en ik zie hier nog niet 1-2-3 een eind aan komen...

Mike

 
Ik heb ook wel het idee dat frisdrank, snoep en zoetigheid steeds meer ingeburgerd zijn en dat vooral tieners zeer ongezond eten zodra ze van huis zijn, maar wellicht ook gewoon thuis buiten de maaltijden om.

Maar je hoort wel dat 1 op de 8 of 7 kinderen tegenwoordig al te dik is. De vraag is wel, wie bepaald de normen, waar zijn ze op gebaseerd en zijn de normen nog bijgesteld afgelopen decennia?

 
frisdrank,snoep en zoetigheid zijn gemakkelijk weg te laten, maar vrijwel iedereen gaat dan, hoe gezond :cry: ,meer brood eten, volkoren brood, crackers, etc. En raar,ze bljven maar groeien, en vallen niet af.

Dus het schrappen van cola enzo heeft dan geen zin gehad, en dat is frustrerend, dus gaan ze dit weer volop eten.

 
Ik denk dat dit idd zo blijft, mensen leven op automatische piloot en zijn verblind door de media, denken dat het goed is wat deze zeggen, ze zullen het wel weten net als de artsen.Als makke schapen.........

Toen ik mijn vriendin gisteren vroeg waarom zij vitB12 spuiten elke maand kreeg wat de oorzaak was wist ze het niet.Ik zeg en toch doe je het, weet je wel wat er precies in die spuit zit en wat je lijf ermee doet? wist ze niet.

Wellicht gaat ze erover nadenken..........

Bij ons thuis zijn we wat bewuster bezig nu met voeding, althans ik en daarmee ook de kids.

ik heb inmiddels alle kids aan de rauwe melk :)

die van 12 drinkt het zonder dat ze weet uit welke fles het komt hihi, zal haar een dezer dagen op de hoogte brengen.(tactisch)

1 glas per dag vind ik voor nu genoeg.

Hier eten we heel weinig snoep, eerder fruit.

Qua drinken doen we thee, biologische diksap, melk en water.

Alleen de weekenden en niet eens elke keer, eten de kids wel eens chippies van de natuurwinkel of een snoepje (2 tumtum of 1 winegum)

Gelukkig merkt de 12-jarige zelf dat ze last krijgt van verkeerde dingen eten (suiker) en neemt zelf op visite water of thee, ik vind dat bijzonder.

Ze voelt het zelf en krijgt er last van m.n. de buikpijn/ontlasting

Het is lastig een puber gezond eten/drinken bij te brengen wanneer de wereld om haar heen het tegenovergestelde doet, ze wil zich niet buitengesloten voelen, dat snap ik.

Het is lastig in deze maatschappij je eigen weg te gaan, maar als ik mij kan motiveren en onderbouwen waarom ik doe wat ik doe merk ik dat meerdere er meer van willen weten.

Voorral wanneer gedrag of gewicht veranderingen teweeg brengt.

Mensen willen meteen verandering zien anders is het geloof meteen weg en valt men weer terug in het oude patroon van doen en laten.

Ik denk dat er toch een tijd gaat komen dat meer en meer mensen bewuster omgaan met hun lijf en de voeding die ze nuttigen.

Zolang mensen zoals hier blijven vertellen over wat voeding is en wat vulling is en wat het doet komen er steeds meer.

Ik ga nooit meer terug op automatische piloot!

 
Een vriend van mijn dochter heeft 2 jaar geleden een hartaanval gehad, 34 jaar, en 2 stents gekregen. Hij gebruikt, uiteraard, cholesterolverlagers en bloedverdunners.

Zijn arts: "als het aan mij lag werd er bloedverdunner aan het water toegevoegd...dan zou niemand meer hartproblemen krijgen".

hiep hoi voor onze medische wetenschap :?

 
Quote:
"als het aan mij lag werd er bloedverdunner aan het water toegevoegd...dan zou niemand meer hartproblemen krijgen".


:lol:

 
Zou leuk zijn voor de mensen met stolling problemen enzo.....

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.700
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan