Wondroos

G

Guest

Guest
Mijn vriend is besmet geraakt met wondroos en zit inmiddels op z'n 2e anti-biotica kuur. Da's flink balen. De huisarts zegt, dat z'n bloed verontreinigd is.
Nu heb ik hem gezegd, dat hij de nadruk moet leggen op kefir, sole en vitamine c en daar meer van moet drinken, innemen. Verder kom ik zelf even niet.
Ik zit me af te vragen wat hem hier misschien vanaf kan helpen en bloedzuiverend is?

Thineke
 
Die topics had ik ook al gevonden, maar zal ze nog eens goed doorlezen - wie weet heb ik wat gemist ;-)
Maar ik zat meer te zoeken naar ontgiftende voeding, intussen rauwe melk er aan toegevoegd en brandnetelthee. Bottenbouillon misschien ook nog?
Misschien zoek ik wel naar iets wat niet bestaat. Iets wat bloedzuiverend werkt.

Thineke
 
hoi Diete, Driekleurig viooltje werkt bloedzuiverend. Maar ook : brandnetel, kervel, paardebloem, peterselie, knoflook en groene bladgroente in het algemeen.
Gebruikt je vriend ook probiotica?
Bij antibioticagebruik 2 uur er vandaan en zeker niet vergeten te blijven gebruiken na de antibioticakuren.
Echinaforce helpt voor de weerstand bij wondroos, evenals pau d´arco en grote klis.
Sterkte!
 
Met probiotica bedoel je dan supplementen? En welke is in dat geval het beste?
Ik ga het allemaal even voor hem opschrijven. Hij kan er vast wat mee. Bedankt voor de adviezen!
Als ik het goed heb begrepen is de bacterie die voor wondroos zorgt erg hardnekkig? Mijn ouders zijn al aardig op leeftijd en zijn een beetje huiverig om langs te komen.

Thineke
 
hoi Thineke, geen idee of kefir/kombucha/andere fermentatieprodukten volstaan.
Je ouders: besmettingsgevaar is toch niet zo voor de hand liggend volgens mij bij wondroos; dat gaat alleen via wondjes naar binnen.
Ja het kan wel een hardnekkige infectie zijn.
Mijn partner kreeg het een tijdlang telkens terug bij stress.
Ik kreeg het dan tijdelijk weg met een bioresonantieapparaatje van hulda clark waarmee ik gericht op de trilling van de ¨streptococcus pyogenes¨ ging zappen.
Dat vond ik wel stoer van mezelf:)
Zoveel succes had ik verder ook niet met dat bioresonantieapparaatje, behalve bij deze infectie.
Maar ik hoorde vaker dat mensen telkens die wondroos terugkregen ook na antibioticagebruik.
Het schijnt een soort meerkoppig monster te zijn van verschillende soorten infecties die elkaar voeden.
En pas als je een minimum aan soorten infecties in je kwartet hebt, dan kun je symptomen krijgen van die wondroos.
 
Lievergezond, jij ook nog bedankt voor je berichtje. Ik ga gewoon deze topic bewaren, kan ik zelf even terugzoeken, als het nodig is. Had afgelopen week erg weinig tijd voor het forum, vandaar ook mijn late reaktie. Mijn vriend werkt nu z'n 3e anti-biotica kuur af :-( En hij is al weer voor de 4e keer bij de huisarts geweest. De CBD olie klinkt heel goed. Als we iets meer weer te besteden hebben, vind ik dat een heel goed idee, maar ga me er sowieso eerst wat beter in verdiepen. Oh ja, vriend heeft er nu ook een flinke verkoudheid bovenop, dus dat kon er ook nog wel bij. Nu maar hopen, dat hij er hierna (voorlopig) vanaf is en gaan we verder werken aan een betere weerstand.

Thineke
 
Thineke, hoi!
ik vraag me dan af: hoe zit het met het immuunsysteem van je vriend?
Maar ja, dat vragen jullie je misschien ook wel af.
Jullie zouden misschien kunnen overwegen naar een natuurarts te gaan die zijn immuunsysteem onder de loep / onder handen kunnen nemen.
Wat ik inmiddels weet is dat als de t-helpercellen onderling verkeerd op elkaar afgesteld staan: dan hebben infecties niet de juiste aandacht van je immuunsysteem en je kunt het immuunsysteem ¨moduleren¨ zodat het de juiste aandacht aan infecties kan geven.
Geen idee of ik goed zit verder, maar het heeft nu mijn persoonlijke aandacht.
Dit gaat over de th1 versus th2 cytokinen.
Volgens mij kan je dat misschien ook via de huisarts laten onderzoeken al geef ik het weinig kans.
In elk geval kan het wel bij Pro health onderzocht worden: http://tinyurl.com/znulkhk
Maar je hebt dan wel een arts nodig die dat wil onderzoeken voor je vriend.
Heeft hij ook allergieen of hooikoorts o.i.d. dat je weet?
 
Totaal geen allergieen of hooikoorts of wat dan ook. Hij reageert ook nergens raar op. Heeft eigenlijk ook niet echt gezondheidsklachten gehad. Het lijkt mij voor nu verstandig dat hij goed eet, goed z'n rust krijgt en wat hij er verder mee wil doen, laat ik aan hemzelf over. Pro Health, moet je dan naar Weert?

Thineke
 
Thineke, over die test: als je vriend geen autoimmuunproblemen lijkt te hebben (niet iedereen heeft het door) dan denk ik niet dat je die th1/th2-test zou moeten overwegen in het geval van je vriend. Excuses dat ik erover begon, dat was ook meer mijn nieuwsgierigheid. Voor de hand liggender bij je vriend is een lage weerstand in het algemeen: slechte darmflora e.d.. Voor die th1/th2-test moet je schijnbaar inderdaad naar Weert al las ik eerder wel dat Pro Health ook meer bloedprikpunten in NL gekregen had. Veel fermentatieprodukten gebruiken!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.634
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan