Wondroos

G

Guest

Guest
ik ben al aan het rondkijken geweest via google, mijn man heeft zoals het er uitziet wondroos op zijn been.

Hij heeft nog geen koorts of ziektegevoel, wat vaak wel het geval is wat ik net gevonden heb, wel de rode vlekkerige huid, jeukend en de huid is zeer licht verhoogd.

Via google vind je allerlei links die verwijzen naar oorzaak als stafylokok, streptokok enz.

Ik heb wel een idee van de oorzaak, wat denken jullie?

 
Hoi Marijan, het is de streptococcus pyogenes (bacterie).

Mijn vriend had het ook, ook met die koorts erbij.

En het kwam ook een paar keer terug.

Volgens mijn behandelaar heb je pas kans op de symptomen van de wondroos als je ook nog andere aanverwante families in je lijf hebt zoals de gordelroos en de netelroos bijv.

 
het is bizar, na een paar dagen kreeg ik dus ook vlekjes, minder als mijn man maar wel op beide onderbenen. Zie mijn bovenste post!

Zelfde symptonen, als je er niet aanzat prima, bij aanraking ontzettende jeuk. De plekjes lagen iets verhoogd op de huid en nogal vurig.

Sinds gisteren zie ik het echt afnemen en het vurige verdwijnen. Bij mijn man is het al weg. We hadden geen koorts of gevoel van ziekzijn, dus geen wondroos.

Vanalles hebben we zitten te verzinnen, gebeten/geprikt door iets, een allergie voor een plant of zit het in de lucht? We zijn er niet uitgekomen. Fijn wel weer dat het verdwijnt, wat ik ook wel verwacht had :D.

Iemand hier ook zoiets ervaren afgelopen dagen?

 
hallo Marijan, Wondroos is niet vlekkerig: dat is van wat ik er vanaf weet 1 vlek die zich best snel uitbreidt.

Bij mijn vriend was het echt een flink donkerroodroze plek.

De plek jeukte dacht ik ook niet.

Het deed eerder pijn.

In elk geval fijn dat het aan het weggaan is bij jou en je man Marijan.

 
Klopt het dat gordelroos ontstaat door een sterk verminderde weerstand?
Hoe besmettelijk is het? Er wordt gezegd door de arts dat het niet besmettelijk is als je je handen maar goed wast, maar nu ik zelf een erg slechte weerstand heb, heb ik toch het idee dat ik beter maar even uit de buurt van diegene kan blijven.

Wie weet meer?
 
Heksje, ik las hier dat gordelroos alleen besmettelijk is voor mensen die nooit het waterpokkenvirus hebben gehad:

Vrijwel iedereen heeft een infectie met het waterpokkenvirus doorgemaakt. Mensen die dit nochtans nooit hebben doorgemaakt en dat zijn in de praktijk vaak kinderen, kan door een persoon die aan gordelroos lijdt met het virus besmet worden. Met name op het moment dat blaasjes op de huid aanwezig zijn, Door het vocht dat vrijkomt uit de blaasjes, of door de lucht, kan besmetting plaatsvinden.

 
Dank je watisgezond. Inderdaad schrijven ze dat wel, maar ik weet niet of ik dat 'virus' wel of niet gehad heb :S

Over gordelroos schrijven ze ook dat het kan uitmonden in zenuwpijnen dus ik zit niet op besmetting te wachten. Maar even afwachten hoe snel deze persoon geneest. Het is zaak dat ik haar binnenkort help, maar dat moet toch niet ten koste van mijn eigen gezondheid gaan.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan