WO3


"Armageddon", "totale vernietiging", "wereldwijde catastrofe". Wereldleiders schuwen de afgelopen week de grote woorden niet. Als de oorlog in Oekraïne uitloopt op een nucleaire confrontatie tussen het Westen en Rusland, kan dat leiden tot extreem veel doden en zelfs het einde van de mensheid.

Niet bepaald een geruststellende boodschap. De situatie doet denken aan de Cubacrisis in 1962, toen de Sovjet-Unie en de Verenigde Staten op voet van een kernoorlog stonden. "Heel veel mensen dachten dat het afgelopen kon zijn met de wereld", zegt militair historicus Max Hastings, die een boek schreef over de Cubacrisis.
 
Als je de beer niet constant provoceert, is er niets aan de hand. Helaas gebeurt dat wel want de NATO is een agressieve club. Ooit opgericht voor vrede, nu de grootste bedreiging voor de vrede.
 

Screenshot_20221016-232338.jpg
 
Heel.interessant dit, dank hiervoor. Weet iemand wie deze spreker is? Hij heeft een heel herkenbare stem, ienand die ik ooit volgde, maar ik kan me niet meer herinneren wie dit ook alweer is.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.889
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan