wo 7 nov 2012: Woerden: lezing biologische tandarts: houdt tandheelkunde op bij de huig?

Vrijdag 1 februari geeft Bert deze lezing in mijn praktijk SelfMatters in Papendrecht!

Aanmelden kan via mijn website.

 
Tanja: ik las hier de volgende zin van jou van een tijdje geleden alweer:

Quote:
Bij de OPG was gebleken dat ik dus ook in het bezit ben van een dode tand en die moet er dus uit.


Vraag: wat is een OPG? Oh, ik snap al waarom je liever de afkorting gebruikt: het betreft de afkorting van het woord: orthopantomogram http://nl.wikipedia.org/wiki/Orthopantomogram .

De rontgenfoto dus.

Ik wilde wel eens weten of je biotandarts ook rontgenfotos gebruikt te ja of te nee.

Had je klachten aan / rondom die ene dode tand waarover je het hebt eigenlijk dat je je herinnert?

Is er iets in de plaats van de tand gekomen als ik vragen mag?

 
Hoi Lievergezond,

Nou, die 'dode' tand zit er nog, net als de ontsteking trouwens. Ik had van die kies 2 jaar geleden al een tijdje behoorlijk last/pijn, maar die pijn ging een half jaar later over nadat er een gaatje was gevuld, hoewel het wel gevoelig bleef in mijn kaak. Mijn voormalige reguliere tandarts had weliswaar ook een foto gemaakt nav mijn pijnklachten en het gaatje geconstateerd, maar hem was blijkbaar de ontsteking in de wortel niet opgevallen.

Toen ik bij de kaakchirurg langsging (wat protocol is na zo'n opg opname, wat idd een röntgen foto is van je hele gebit) zei die al gelijk dat ik daar een ontsteking had en dat daar een wortelkanaal behandeling nodig zou zijn. Die zelfde dag had ik een intake bij de ng therapeut van de bio-holistische tandarts om alles kinesiologisch te laten doortesten en haar had ik ook verteld wat de kaakchirurg die ochtend had gezien.

Zij heeft echter bij het testen niet mijn dode tand eruit gehaald en zo is hij nooit in mijn dossier van de tandarts terecht gekomen. Zelf zag hij het wel op de foto en zei dat die eruit moest. Ook heb ik hem toen gevraagd hoe een tand dood kon zijn als er geen wortelkanaalbehandeling had plaatsgevonden, waarop hij zie dat de zenuw door de ontsteking zou zijn aangetast. Hij heeft het echter niet in het dossier aangepast en daarom kwam het niet meer ter sprake. En ondanks dat ik het nog een keer ter sprake heb gebracht is hij er zelf niet meer op terug gekomen (niet op de kaart).

Ik heb nu vaker dat daar op mijn tandvlees een soort puist ontstaat waar pus uitkomt (mmmm....) en daarom het idee dat mijn lichaam het misschien er op die manier uitwerkt. Ik ieder geval heb ik geen pijn, (nog?) geen klachten en kijk ik het nog even aan. Geen idee of ik daar nu goed aan doe of dat ik stom in de weer ben eigenlijk. Of het nu struisvogelpolitiek is van mij om te denken dat als het belastend was geweest dat die tand er wel was uitgekomen bij het testen. Ook omdat ik geen pijn ervaar en niet het idee heb dat de zenuw dood is, voor zover ik dat zelf kan beoordelen, wacht ik nog even af en hoop eigenlijk dat mijn zelfgenezend vermogen het oplost, als iemand me uit mijn droom wil helpen mag die het zeggen.

 
hoi Tanja, er is denk ik (maar ik hoop het ook) een schimmig gebied tussen 100% dood en 100% levend als het gaat om kiezen.

Er hoeft natuurlijk nog maar een flintertje te leven van een kies en je blaast er met de goede moves zo weer nieuw leven in.

Dus ik zou het sec geen droom willen noemen.

Die tandartsen weten dat volgens mij ook wel en zij tasten vaak ook in het duister denk ik in een groot aantal gevallen.

Ik las ergens dat maar 10% van alle probleemgevallen te zien zijn op een rontgenfoto.

Hier https://www.fatsforum.nl/topic/tandinfectie zie je ook een discussie over een tandinfectie met een tandarts die korte tijd op dit forum zat.

Afgelopen weekend speelde een kies van mij weer op en ik ben nu -op advies van Gerard https://www.fatsforum.nl/topic/tandarts/page/4 - begonnen met hoge doseringen vitamine c innemen en ik ben na twee dagen een stukje verder lijkt wel.

 
Dankje voor de link, die had ik nog niet gelezen, maar dat verhaal over dat hij eruit moet wordt hier ook weer bevestigd. Ik weet niet wat wijsheid is, maar geef mijn kies nog niet op en hoop dat ik er geen spijt van krijg. Misschien moet ik ook eens hoge dosering vit C uitproberen.

 
Quote:
dat verhaal over dat hij eruit moet wordt hier ook weer bevestigd


@ Tanja: ja dat is waar! Maar ja, maar ja.

Ik ken iemand die in de rolstoel zat met lyme en kanker en die vertelde op een gegeven moment juichend over 135 gram aan vitamine c per dag op een forum: dat haar leven ineens een goede wending had genomen.

Toen ik erover doorvroeg kwam er geen antwoord meer: ze heeft geen tijd meer voor dat forum omdat ze zo gezond is.

Ik heb het onthouden, maar toen Gerard begon over die vitamine c dacht ik: nu of nooit.

 
Welke vorm van vit C neem jij? Ik heb hier nog wel een potje ascorbinezuurpoeder staan, want gebruik eigenlijk alleen nog rozenbottelpoeder, maar dat is zo moeilijk te doseren in hoge dosis wordt dat ook een beetje ingewikkeld lijkt me.

 
Tanja,

Is dat een kies waar al in geboord is?

En je houd je qua dieet aan het protocol van Ramiel neem ik aan?

 
Ja is al in geboord en ik houd me redelijk aan het protocol van Ramiel, zou nog strenger kunnen als ik heel eerlijk ben.

 
Jammer dat er al in geboord is maar als de schade door het boren niet zo groot is zou het mogelijk moeten zijn om het weer goed te krijgen.

 
Was maar een klein gaatje, niet veel geboord. Ik zal nog eens in het boek kijken wat ik er nog aan kan doen om de ontsteking weg te krijgen. Geen koffie geloof ik hè, ook niet 2 cappuccino's per week als je er heeel veel van geniet...

 
Nou twee per week kan toch nog wel?

Allerlei granen en haverspul moet je wel helemaal weglaten en misschien beenmerg nemen?

 
Granen eet ik echt alleen af en toe gekiemde en gekookte quinoa of witte rijst, haver nooit, meer beenmerg zou nog kunnen. Krijgt de rest van het gezin even niks meer :D .

 
En wat dacht je van rauwe lever? :p

En een lekker glaasje bloed erbij :mrgreen:



 
Pretty good: my ass!! ha ha ha dat doe ik 'm niet na Pike, Ik heb deze week leverpastei gemaakt en in de stoofpot gaat het ook goed, maar rauw :|

 
Nee ik heb een paar keer geprobeerd om rauwe lever te eten maar ik krijg het echt niet weg. Echt heel goor en ik ga er van kokhalzen.

Ik bak het gewoon totdat het roze is vanbinnen.

Dat bloed gooi ik normaal ook weg maar misschien ga ik het vanaf nu wel in en sausje doen of zo. Of misschien toch ook proberen om rauw op te drinken.

Hier nog een rauwe lever eter:



 
Lievergezond, ik geloof dat mijn vraag gisteren een beetje is ondergesneeuwd, dus stel ik 'm nog een keer. Welke vorm van vit C neem jij?

 
hoi Tanja, nu neem ik: calciumascorbaat in pilvorm en magnesiumascorbaat in poedervorm.

maar gisteren kreeg ik na veel magnsesiumascorbaat genomen te hebben een nogal pijnlijke darm. Eerst kreeg ik maagmisselijkheid na een beetje ascorbinezuur, maar gelukkig is dat nu beter bij me.

Ik denk nu dat ik misschien natriumascorbaat en ascorbinezuur ga kopen bij iherb (daar heb je ook gmo-vrije poeders). Desiree Rover raadt natriumascorbaat aan. Ik vind zelf een nadeel aan hoge doseringen met natuurlijke vitamine poeders (bijv rozebottel acerola ed.): veel koolhydraten. Natriumascorbaat is trouwens ook de vorm die je ingespoten krijgt in je arm dacht ik als je vitamine-c-infusen krijgt.

 
Lievergezond, Bert Heinzberger in Kerk-Avezaath gaat niet door, hij is ziek of zoiets.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.837
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan