Wise Traditions

Ik zocht naar de woorden wise Traditions. Dank je Amancy! Misschien wordt het eens tijd dat ik me ook in het Engels ga verdiepen in voeding.

 
Ik dacht, het is een nieuwsbrief.... Blijkt een boek van 200 pagina's te zijn op de ipad! Na een paar van deze journals is mijn Engels lezen en voeding vast appeltje eitje :)

 
Ik heb het vaker gezegd: we zitten in Nederland compleet in de 'Dark Ages', als het gaat om werkelijke voedingswetenschap. Zojuist heb ik wat belangrijke posts geplaatst in een andere topic, waarin ik uitgebreid inga op artikelen uit de nieuwe Wise Traditions:

https://www.fatsforum.nl/topic/stopt-het-of/page/4#post-53046

https://www.fatsforum.nl/topic/stopt-het-of/page/4#post-53226

https://www.fatsforum.nl/topic/stopt-het-of/page/4#post-53232

https://www.fatsforum.nl/topic/stopt-het-of/page/4#post-53238

Natuurlijk zal mijn opmerking dat mensen eerst maar eens beter moeten gaan eten voordat ze met mij de strijd aangaan wel weer door sommigen hier als 'tenenkrommend' worden ervaren. Ikzelf vind het gebrek aan kennis en de onwilligheid om zich hierin te verdiepen van dergelijke personen 'tenenkrommend'. In Nederland lijden we aan een hoge mate van arrogantie. We denken alles te weten, maar we weten nog helemaal niets. Wil je werkelijk vooraan staan als het gaat om de nieuwste inzichten op voedingsgebied, dan zul je je inderdaad helemaal stuk moeten lezen op Engelstalige teksten. Ik doe dit dagelijks en al jarenlang en via mijn lezingen, dit forum en mijn boekvertalingen maak ik deze kennis beschikbaar in je moerstaal. Ik roep niet zomaar wat, ook al klinkt het nog zo stellig en is het nog zo moeilijk om te accepteren. Ik zou zeggen: maak gebruik van deze service en ga niet je tijd verspillen door met mij te bakkeleien. Alleen d.m.v. kennis en verantwoordelijkheid komen we uit de negatieve spiraal van angst en onwetendheid!

Mike

 
Klopt Mike: Waar een wil is is een weg. Pak je eigenste verantwoordelijkheid op. Laat je informeren door de juiste inzichten op voedingsgebied. Al zullen vele je nodig hebben Mike, die dus de Engelse taal niet zo machtig zijn. En om verbanden te zien.

 
Prima, deze service verleen ik ook met veel plezier en toewijding, maar ga met mij niet een verbaal steekspel aan zonder dat je eerst zelf beter gaat eten. Ik vond het tijd om weer terug te komen op de basis van dit forum en dat is dat mensen door beter te eten ook beter gaan denken en handelen. Nederlanders kunnen echter zo koppig zijn in het verdedigen van slechte (eet)gewoontes dat ik nu dus maar weer eens heb gekozen voor de kracht van de herhaling, op basis van wat ik heb gelezen in de Wise Traditions.

Mike

 
Mike het zou top zijn als je elke dag kon koken voor de mensen zodat ze beter gaan denken en handelen. En daarna pas overleggen met jou. Een restaurant genaamd: Human behaviour cooking and eating.

 
Zonder de vertalingen zoals door jou (Mike) en anderen aangeboden had ik nooit de overstap kunnen maken naar gezond eten en drinken. Laat staan dat ik dan, bijna een jaar later, de verdieping kan gaan zoeken in het engelstallige.

Gisteren geeft Kaasmeisje nog aan dat een topic van 39 pagina's doorlezen een grote tijdsinspanning vraagt. Ik denk dat velen die de weg vinden naar het forum dusdanig ondervoed zijn dat het tot zich nemen van de informatie erg lastig is. En dan kan je gaan zitten op het oppervlakkige wat kan resulteren in modder gooien.

Ikzelf maak nu de keuze om me verder te gaan verdiepen in voeding in het Engels. Ik kan mijn energie ook gebruiken om de stof die op t forum staat me zo eigen te maken dat ik anderen precies kan vertellen waarom ik de dingen doe die ik doe en waarom die ander er baat bij zou hebben. Ik ga nu eerst voor de verdieping van mezelf. Maar ben blij dat er zoveel mensen zijn die hier hun kennis delen en daarnaast ook spreken door het hele land om zo nog meer mensen te bereiken die zelf weer de stap naar gezondheid kunnen zetten!

 
Het is juist fantastisch Alexandra, dat je nu eerst gaat voor de verdieping van jezelf, want als het een deel van jezelf wordt raak je beter andere mensen, je wordt dan authentic, onvervalst jezelf. Alleen je voorbeeld doet dan al volgen. En luisteren ze niet dan klop je gewoon het zand van je schoenen en loop je door. Reken maar dat je staan in je eigenste waarheid dan mensen aantrekt zelfs al loop je aan.

 
Ik loop vaak door hoor! Van de week nog een collega, het is zo moeilijk als je de weg niet weet naar de boerderij.... Hoe kom ik daar? Euh... TomTom (heeft ze), auto (heeft ze) en gaan! Aan jou de keus en niet mijn verantwoordelijkheid verder.

Tijdens een cursus zit iemand mij te vertellen hoe slecht rauwe melk wel niet is voor je omdat je geen baby bent, ondertussen eet ze noten waarvan ik weer zeg dat er fytinezuur in zit (ze vraagt gelukkig niet verder, want ik kan niet vertellen waarom dat dus niet goed is...) en gaat vervolgens uitgebreid vertellen dat t zo goed is dat ze volgende week een vastenkuur gaat doen buitenshuis, want het is zo heftig en goed voor je dat je dat niet thuis kan doen. Volledig gebaseerd op groente en fruit. Haar heel veel plezier en succes gewenst en vervolgens een stuk spek gepakt en heerlijk opgepeuzeld. Ik doe t wel met dierlijke vetten!

En ik wandel weer lekker verder met een smile op mijn gezicht ;)

 
Ik vind het ook best lastig, hele lange artikelen in het engels doorspitten. Ik begrijp het wel, alleen lees ik normaal heel snel en in het engels lukt dat minder goed. En geduld is (nog) niet mijn sterkste kant. Toch laatst wel verdiept in wat artikelen van WAPF Amerika, de Wise Traditions laat ik nog even voor wat het is.

@Alexandra: goed hoor, dat doorlopen van je. Dat moet ik ook vaker doen. Ben via Facebook lid van Vaccinvrij, en daar zijn een aantal mensen die vlees eten afkraken, en aansturen op vegetarier en fruitarier zijn. Twee zijn er enorm fanatiek, die eten niks dierlijks meer. Ik heb al een aantal artikelen geplaatst om ze de andere kant te laten zien, zelfs een stuk van Mike waarin hij spreekt over argumenten tegen vegetarisme. Helpt niks... Ik denk dat ik er zo op in ga omdat de kindertjes ook opgevoed worden met alleen fruit en groente, dat vind ik sneu.....

 
Ik vindt het ook een goede "test" voor mijn bijnieren hoor! Ben ook een snelle lezer en nu moet ik dus weer met geleidt, aandacht en concentratie gaan lezen.

Mike heeft het in een ander topic (geen tijd om te zoeken, want ik moet weg) over 2012 en de verschuiving die toch plaatsvindt. Je gaat links of rechts en het midden is een heel smal stukje geworden. Weinig grond meer dus om elkaar tegen te komen, aan te raken, te beïnvloeden zelfs. Ik denk dat Amancay gelijk heeft, wees het voorbeeld en leef het. Ik post niets bij anderen, ik post op mijn eigen tijdslijn. Wie t wil lezen kan t lezen en aan jezelf wat je ermee doet.

Ik begrijp je bezorgdheid wel hoor San, voor de kinderen en hun ouders. Maar richt je op jongeren zoals Gadsie, Midori en de kinderen wiens ouders hier op t forum zitten. Door het te leven dragen we uit, door uit te dragen trekken we gelijkgestemden aan.

 
Quote:
Ik wist nooit wat ik moest denken over dat 21 december 2012-verhaal, maar ik kan niet anders dan constateren dat we qua bewustzijn een regelrechte splitsing der wegen meemaken, waarbij een tussenweg niet meer mogelijk is. Dit betreft mijzelf en ieder ander, niemand uitgezonderd.


Mike

 
November jl heb ik, samen met chapterleader van Noord Nederland Esmee, het Wise Traditions Congres in Minneapolis bezocht. Voor mij absoluut de moeite waard geweest. Zo fijn om je onder gelijkgezinden te bevinden! In ieder geval heb ik in een reisverslag gemaakt hiervan zodat iedereen hier een klein beetje kan meeprofiteren van mijn bezoekje. Het ebook kun je op de Weston Price pagina vinden.
 
Bedankt voor je verslag Tanja. Goed te lezen en maakt mij hongerig naar meer kennis (en lekker eten).
 
Mooi verslag!! Ik ben wel heel erg benieuwd naar de recepten van die heerlijke dingen die jullie in the broth bar hebben. Ik zie ze regelmatig op fb voorbij komen ?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan