wil beginnen met h2o2

benbijnier

New member
hoi,

al veel op gegoogled en hier op het forum gelezen maar toch maar ff vragen hier om zeker te zijn.

daar ik chronisch last heb van bijholten ontsteking en van de bovenste luchtwegen lijkt het mij interessant om de h2o2 als een neusspray en inhalatie te gaan gebruiken.

is dit een goed plan ? zo ja, hoe veel moet ik doseren en hoe het beste te doseren ?

ik lees ook veel verhalen (niet specifiek over h2o2 maar in het algemeen) over ONTgiftigings-verschijnselen, maar wie zegt mij dat het geen VERgiftigings-verschijnselen zijn ?

ik bedoel, als je nu al jaren en jaren "goed" bezig bent wat betreft voeding, leefwijze etc, etc, dan is een lichaam toch een keer klaar met ontgiftigen en vrij van gifstoffen ?

 
Je kunt ook een neusdouche aanschaffen, en dan je holtes spoelen met zout water en h2o2 er in.

Wij zijn nu al bijna 4 jaar bezig met voeding en toch lopen we nog steeds tegen dingen aan.

Als ik je voorstel verhaal lees heb jij heel wat achter de rug.

Kon nog best eens zijn dat jij voorlopig nog wel 'zoet' bent met herstellen/reinigen.

Lia

 
@ Benbijnier: als je geen gif in je lijf hebt, kun je ook geen ontgiftigingsverschijnselen krijgen.

 
@poekie,

heb langere periode,s mijn holten gespoeld met zeezout, soms gaf het verlichting maar het valt mij op dat het tevens extra overgevoelige slijmvliezen/bijholten veroorzaakt (meer niezen/buien).

als je er over nadenkt, het snot/slijm wat de bijholten verstopt heeft ook een functie, het beschermen van de aangedane bijholten/slijmvliezen.

dus wat is wijsheid, ik ben er iig met het spoelen gestopt.

het aanpakken van de ontsteking is m.i. veel belangrijker, dat dacht ik misschien te doen met die h2o2 dmv neusprayen en inhaleren ?

 
@lievergezond,

maar als je geen gif in jouw lijf hebt en je neemt "vergif" in dan krijg je vergiftigings-verschijnselen (die door sommigen als ONTgiftigings-verschijnselen geïnterpreteerd worden ).

 
Quote:
het snot/slijm wat de bijholten verstopt heeft ook een functie, het beschermen van de aangedane bijholten/slijmvliezen.



Het zal zeker een beschermingsfunctie hebben maar niet als je er teveel van hebt, toch?

Lia

 
Quote:
Het zal zeker een beschermingsfunctie hebben maar niet als je er teveel van hebt, toch?

Lia



tja, moeilijk, moeilijk, wanneer is het teveel en wanneer is het te weinig ?

 
Zuurstof is GEEN gif! Dit is een van de grootste mythes die er links en rechts verspreid worden! Waterstofperoxide wordt in de 'wetenschap' alom gezien als een gevaarlijke hydroxylradicaal. Niets is minder waar!

Er is een agenda die ons bang wil maken voor het leven zelf. In de topic over spiritueel nihilisme heb ik een post geplaatst, waaruit blijkt dat er zelfs met onze taal is gerommeld om dit doel te bereiken:

Quote:
Wij kennen het Nederlandse woord 'eng', dat zowel 'nauw' als 'griezelig' betekent. Een mooie koppeling tussen beide betekenissen is beseffen dat een vernauwde geest een angstige geest is! En hiermee komen we bij het woord 'angst', dat hieraan verwant is. Als de term 'engel', dat 'wezen dat het dichtst bij God staat' betekent, en 'angst' en 'eng' verwantschap met elkaar vertonen (en dat hebben ze), dan hebben we hier te maken met een OMKERING! Iets heel moois wordt dus iets heel engs, zoals contact met een overledene dan kan worden gezien als 'demonisch'.

Maar het gaat nog verder. Waar zijn 'ang' en 'eng' van afgeleid? Ankh, het Egyptische vruchtbaarheidssymbool! Vruchtbaarheid = leven! En zo zien we weer dat we structureel bang gemaakt worden voor het leven, een nihilistische, existentiele angst.


Voortbordurend hierop kennen we in het Latijn ook 'anno' (begindatum) en het Franse 'annee' (geboren). De negatieve omkering vinden we bijv. weer terug in het Engelse 'anxiety' (angst, nervositeit).

Waterstof en zuurstof zijn de basis van leven en ze vinden elkaar in waterstofperoxide, dat beter 'hydrogeendioxide-zuurstofdioxide' (H2O2) genoemd kan worden. Wat kan er nu mis zijn met vloeibaar water, je cellen draaien op water en zuurstof!

Mike

 
Quote:
ja, moeilijk, moeilijk, wanneer is het teveel en wanneer is het te weinig ?


Niet zo moeilijk denk ik. Slijmvliezen vormen een beschermend laagje, maar als de hoeveelheid slijm te dik wordt en voor verstoppingen zorgt is de aanvoer van gifstoffen groter dan de afvoer capaciteit en dus teveel.

 
Net als benbijnier vraag ook ik me af of het niet simpelweg VERgiftigingsverschijnselen zijn ipv ONTgiftingsverschijnselen.

Een vriend van mij is sinds kort ook begonnen met H2O2 vanwege de vermeende gezonde effecten ervan, maar ik ben er zelf nogal huiverig voor om die stap ook te zetten.

Ik geloof best in de gezondheidswaarde van allerlei meer pure, minder bewerkte (cq. ongeraffineerde) vormen van voedsel. Maar een chemisch middel als H2O2 is natuurlijk niet iets wat bijvoorbeeld de natuurvolkeren tot zich namen. Elders (ik weet helaas zo niet meer waar) heb ik eens iets gelezen over de mogelijk kankerverwekkende eigenschappen van H2O2, indien niet ingenomen op een nuchtere maag. H2O2 zou zeker een functie hebben in het lichaam. Het lichaam schijnt bijvoorbeeld H2O2 aan te kunnen maken als men Manuka honing eet. Maar dat betekent in mijn ogen nog niet dat directe orale inname van H2O2 ook gezond is.

Als iemand overtuigende argumenten heeft dan hoor ik ze graag, maar wat gegoochel met taal vind ik niet overtuigend. Met alle respect. Waterstof en zuurstof zijn inderdaad een belangrijke basis voor leven en ze vinden elkaar natuurlijk voornamelijk in H2O, oftewel vloeibaar water, niet H2O2.

 
@sjaakie,

welkom, ik zie dat je nieuw bent hier op wp.

het is voor mij een groot dillema, graag wil ik snel beter worden en alles proberen maar anderzijds heb ik zoveel problemen dat ik erg bang/terughoudend ben om dergelijke dingen te proberen.

vooral het verhaal over als je teveel druppels h2o2 neemt dat je dan ontgiftigingsverschijnselen krijgt, ik heb daar twijfels over (net als jij) want wie kan het verschil voelen tussen ONT en VERgiftigingsverschijnselen ?

het is namelijk niet voelbaar te meten, WEL, zou het hoogst waarschijnlijk te meten zijn met een lab-onderzoek oid (maar daar heb ik nog niemand over gehoord).

eerlijk gezegd zie ik ook weinig positieve reactie,s hier op de site, bij de meesten doet het weinig of niets of "ont"giftigingsverschijnselen.

ik hoop dat een ander mijn sceptische houding in deze kan veranderen ?

btw, voor de mensen die menen hier op krampachtig in de verdediging te moeten schieten...voel je niet aangevallen, ik wil alleen maar duidelijkheid, mijn gezond (wat er nog van over is) is mij iets te dierbaar.

 
Beste Benbijnier:
Quote:
ik hoop dat een ander mijn sceptische houding in deze kan veranderen ?


Jij bent zelf degene die iets aan je skeptische houding kan doen.

Verdiep je in de feiten die de auteur van het e-book van de link gratis voor je op een rijtje heeft gezet.

http://www.foodgrade-hydrogenperoxide.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/TheTruthAboutFGHP.pdf

Ontgiftiging is een lastig iets: het voelt voor velen als onnatuurlijk aan dat je er extra klachten van krijgt als je er niet eerder mee hebt leren dealen.

Maar dat betekent niet dat ontgiftiging niet belangrijk kan zijn voor je gezondheid.

 
@lievergezond,

als ik 100% zeker weet dat ik ONTgiftigingsverschijnselen krijg dan heb ik daar absoluut geen problemen mee ! maar dat is nu de hamvraag, is het ONT of VER......

heb inmiddels 2 namen gegoogled uit jouw link en die zijn m.i. knap omstreden (finaciele belangen, new age etc, maar ik ga zo nog wat meer namen googlen, misschien had ik gewoon pech.

 
Quote:
Net als benbijnier vraag ook ik me af of het niet simpelweg VERgiftigingsverschijnselen zijn ipv ONTgiftingsverschijnselen.


Zeg me na: H2O2 is GEEN gif! H2O2 is GEEN gif! H2O2 is GEEN gif! Het is de BASIS van alle leven, water en zuurstof. Het maakt onderdeel uit van de complete watercyclus van de aarde, maar daarover hieronder meer.

Quote:
Maar een chemisch middel als H2O2 is natuurlijk niet iets wat bijvoorbeeld de natuurvolkeren tot zich namen.


Niet kant en klaar uit een fles die je via het internet bestelt, nee, maar wel via regenwater dat in hun drinkwater en in hun voedsel terecht kwam.

Quote:
Elders (ik weet helaas zo niet meer waar) heb ik eens iets gelezen over de mogelijk kankerverwekkende eigenschappen van H2O2, indien niet ingenomen op een nuchtere maag.


In de medische 'wetenschap' gaat men nog steeds uit van de eenzijdige theorie van 'vrije radicalen' en negeert men het zeer belangrijke onderzoek van Otto Warburg. Warburg ontdekte dat kanker ANAEROOB is bij 35% (ongeveer eenderde) zuurstoftekort of meer op celniveau. Rondom kankergezwellen wordt veel waterstofperoxide aangetroffen en natuurlijk krijgen deze 'gevaarlijke vrije radicalen' de schuld, terwijl dit een poging is van het lichaam om een verhoogde zuurstoftoevoer naar die lokatie mogelijk te maken, teneinde de kanker letterlijk en figuurlijk op te lossen! Lees meer over de zgn. 'vrije radicalen' en 'antioxidanten' hier:

https://www.fatsforum.nl/topic/vrije-radicalen-en-antioxidanten

Wat wel klopt is dat H2O2 negatief kan uitpakken in combinatie met vet en cholesterol. Het laatste wat je wil is geoxideerde vetten en cholesterol! Maar dat is toch niets om bang voor te zijn? Gewoon een kwestie van rekening mee houden en op een nuchtere maag innemen.

Quote:
Het lichaam schijnt bijvoorbeeld H2O2 aan te kunnen maken als men Manuka honing eet. Maar dat betekent in mijn ogen nog niet dat directe orale inname van H2O2 ook gezond is.


Nee, het zit al van nature in Manuka-honing en alle andere natuurlijke honingsoorten. Het zit ook van nature in rauwe melk. Als je dergelijke voedingsmiddelen consumeert, neem je het al oraal in!

Quote:
Waterstof en zuurstof zijn inderdaad een belangrijke basis voor leven en ze vinden elkaar natuurlijk voornamelijk in H2O, oftewel vloeibaar water, niet H2O2.


OK, een klein scheikundelesje:

H2O is de chemische formule voor gedistilleerd water. Iedereen die zich werkelijk verdiept in natuurlijk water weet dat de natuur altijd werkt met H2O+, toegevoegde informatie dus. Het dichtst wat de natuur in de buurt hiervan komt is wanneer zeewater verdampt door de warmte van de zon. De mineraalzouten blijven dan achter in de zee en wat opstijgt is gedemineraliseerd water in gasvorm. Dit gas verzamelt zich in regenwolken en is dan al geen pure H2O meer, omdat het zwavelgas (MSM) in de wolken in zich opneemt. Deze zwavel is wat de wolken wit doet kleuren.

Het gaat echter nog verder. Enig idee waarom de hemel blauw kleurt? Je kijkt naar ozon, een ander gas. De chemische formule van ozon is O3, een instabiel gas vanwege het extra zuurstofmolecuul van ozon, tegenover het stabiele O2-gas dat we inademen en 'zuurstof' noemen. De zon werkt voortdurend van bovenaf in op de O2 in de atmosfeer en het UV-licht scheidt de samengeclusterde zuurstofmoleculen, waardoor ze rondzweven als instabiele, losse O1-moleculen. Om een reden die ik niet begrijp, clusteren ze vervolgens samen als 3 moleculen: O3 (ozon).

O3-moleculen zijn zwaarder dan O2 en vallen vervolgens naar beneden. Deze O3-moleculen willen eigenlijk van 1 molecuul af om stabiele O2 te worden. Zodra ze in aanraking komen met water (H2O) in regenwolken zien ze hun kans schoon en doneren ze 1 molecuul aan dit regenwater in wording. H2O is eigenlijk: H2O1, een instabiel molecuul. Met het extra O1-molecuul van de ozon wordt dit nu: H2O2. Iedereen blij: het ozonmolecuul (O3) is nu stabiel O2-gas geworden en het instabiele water (H2O1) is nu ook stabiel dankzij het O1-molecuul dat het van de ozon heeft gekregen.

Deze H2O2 valt vervolgens uit de hemel in de vorm van neerslag. Dit is de reden waarom huisdieren liever 'vies' water buiten drinken dan 'schoon' leidingwater binnenshuis, water dat in een licht- en luchtarme omgeving door een rechte pijp wordt gestuurd. Dit is de reden waarom jij als kind misschien wel met je tong regendruppels opving. Het is ook de reden waarom een gazon er na een regenbuitje veel groener bij staat dan als je het beregent met een tuinslang. Zoals gezegd, naast een extra zuurstofmolecuul bevat regenwater ook MSM (biozwavel) dat het uit de wolken in zich heeft opgenomen.

Ozon ontstaat ook door elektrische activiteit. Je ruikt het na een onweersbui, omdat de lucht verbrandt. Ook dan heb je O3-gas en het is geen toeval dat onweer altijd vergezeld gaat van regenbuien, zodat de O3 onmiddellijk zijn overtollige O1-molecuul kan afgeven aan water, dat dan H2O2 wordt. Water maakt ook zijn eigen ozon d.m.v. spiraliseren (kolken). Dit is de reden waarom je het ruikt bij watervallen. Ook hier heeft de O3 de gelegenheid om zijn extra O1-molecuul te doneren aan het water, waardoor 'wild water' dus ook H2O2 is en GEEN H2O. En dan hebben we nog niets eens over de minerale informatie die wild water in zich opneemt, waardoor het alleen al zou moeten worden gecatagoriseerd als H2O+!

Uiteindelijk spoelt alle water op het land via de rivieren weer terug naar de zee en begint de cylcus van voren af aan. Het mag duidelijk zijn: water en zuurstof vinden elkaar van nature en H2O2 is een natuurlijk, stabiel molecuul. Het is de meest onbegrepen en genegeerde vorm van zuurstof, vloeibare zuurstof! Natuurvolkeren kregen dit binnen via hun drinkwater en voedsel, maar vandaag de dag kweken we voedsel in kassen en beregenen en irrigeren we landbouwbodems met zuurstofarm leidingwater i.p.v. regenwater. Vandaar dat we in onze moderne wereld een truc moeten toepassen en chemisch vervaardigde (niet alle chemie is verkeerd!) H2O2 moeten oplossen in water en opdrinken, om alsnog aan onze behoefte aan vloeibare zuurstof, naast de O2 die we inademen, te kunnen voldoen.

Mike

 
@benbijnier.

Er zullen weinig mensen rijk worden van de verkoop van h202. Het is namelijk niet duur en je doet er heel lang mee. Voor meer ervaringen van mensen zie: http://www.earthclinic.com/Remedies/hydrogen_peroxide.html

Als je het echt wilt weten wat het voor je kan doen zul je het zelf moeten proberen. Indien je het eng vind neem dan kleine hoeveelheden en bouw langzaam op. Je cellen moeten de zuurstof wel kunnen opnemen om effect te hebben. Lees de boeken en andere bronnen op internet. Daarnaast kan je eerst meer klachten krijgen omdat het lichaam rommel er uit werkt.

 
Ik ben geen chemicus, maar je hebt het mooi omschreven mike; chappeau! Ik weet wel, als ik h2o2 gebruik dat ik me bijzonder energiek voel, en als ik een verkoudheid heb, dat die meestal bijzonder snel weggaat als ik h202 gebruik. Ik vind alleen de smaak wel ontzettend ranzig, maar dat duurt

een paar minuten, en dan voel ik me bijzonder goed. Appelazijn helpt wel, om de smaak een beetje te neutraliseren.

Alleen nu met die hooikoorts die ik heb, is het wat hardnekkiger, maar dat komt omdat ik waarschijnlijk een histamine allergie heb. ik hoop dan ook dat die adrenal aanslaat!

 
Nee, bicakuurtjes doe ik alleen als mijn alvleesklier opspeelt en in de zomermaanden ben ik voldoende in de buitenlucht en doorlucht ik mijn huis, waardoor ik meer dan genoeg O2 inadem.

Mike

 
Dank voor de links. Ik zal de info gaan lezen.

Maar ik vraag me af, zelfs als H2O2 een remedie blijkt tegen allerlei kwalen, zijn er überhaupt voldoende gegevens bekend over de lange termijn effecten?

En als de 'oermens' H2O2 via het drink/regenwater binnenkreeg, dan nam hij dit vast ook niet op nuchtere maag in, en zou dus ook last van chemische reacties moeten hebben gehad met het voedsel in zijn maag..

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.458
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan