Wijzen naar genetica : om ziekte in stand te houden

Lievergezond

Well-known member
Keer op keer zie ik het weer gebeuren: dat gewezen wordt naar onze genen als verklaring voor ziekten die in feite ook vaak juist het gevolg zijn van allerlei omgevingsfactoren in combinatie met onze aanleg.
Net las ik ook weer de volgende zin in een artikel over schizofrenie:

“Zo heeft de American Psychiatric Association, die de DSM-lijst opstelt, het op haar website over een ‘chronische hersenaandoening’ als het gaat om schizofrenie. In wetenschappelijke publicaties worden termen gebruikt als een ’invaliderende, neurologische aandoening’, een ‘verwoestende erfelijke hersenaandoening’ of een’ hersenaandoening met overwegend genetische risicofactoren’. Deze termen zijn erg suggestief alsof het gaat om een specifieke, genetische hersenziekte”, aldus Van Os. “Opmerkelijk is dat zulke termen niet worden gebruikt voor psychotische ziekten uit de overige categorieën, terwijl deze wel 70% van de totale psychotische ziektelast vormen.” http://www.maastrichtuniversity.nl/web/Main1/SiteWide/SiteWide11/SchizofrenieBestaatNiet.htm

Wat ik weet over ziekten uit het psychotische spectrum is dat men daar in deze Westerse samenleving uberhaupt geen raad mee weet, omdat onze samenleving de nadruk heeft liggen op ziekten uit het neurotische spectrum: denk aan bijv. narcisme, obsessief-compulsieve stoornissen e.d.. Daarom wordt genetica ineens uit de hoge hoed getoverd om schizofrenie te verklaren.

Bekend is de relatie tussen schizofrenie en glutenovergevoeligheid.
Daar hoor je de DSM dan weer niet over terwijl die relatie wetenschappelijk is aangetoond.

Zelf kom ik uit een familie die via mijn vaders tak schildklierziekte heeft overgeerfd. Erfelijkheid/genen spelen zeker een rol, maar ik weet bijna zeker dat dieet ook zeer belangrijk is bij deze ziekte, net zoals bij schizofrenie alleen al als het gaat over die glutenovergevoeligheid die ook bij hashimoto (auto-immuun-schildklierziekte) een grote rol speelt.
Maar daar hoor je geen arts over!
Sterker nog: dat hele hashimotogebeuren blijft uberhaupt onder de mat vaak.
Toevallig dat een complementaire arts me daarop eens getest heeft: mijn huisarts reageerde alsof hij iets nieuws hoorde toen ik het eens over hashimoto had.
Terwijl zijn bloedprikformulier zeker wel antistoffen tegen de schildklier als testopie geeft.
Wij mensen zijn niet bestand zijn tegen deze belaging door de gluten en ook meer rare dingen natuurlijk als suiker die onze darmflora kapot maakt.
Maar de info daarover: daar hoor je artsen nauwelijks over.
Wat een patjepee-ers.

Dan kun je wel naar de genen wijzen, maar zolang je niet die andere factoren meeneemt dan de genen, wat hebben wij daar dan aan?
Alles lijkt erop gericht dat wij mensen dom, onwetend en ziek gehouden worden.
Zeven jaar geleden vroeg ik mijn bedrijfsarts of het mogelijk is dat een schildklier ontsteekt temeer omdat het bij mij in de familie zoveel voorkomt: nou dat kon echt niet zei hij.
Patjepee-ers!

Ook van Alzheimer zegt men dat het genetisch bepaald is en van autisme bijvoorbeeld ook.
Echt om gek van te worden.
Terwijl bij beide ziekten duidelijk is hoezeer omgevingsfactoren (bij autisme zware metalen belasting, slechte darmflora, allergieen e.d.) en bij Alzheimer diabetes een rol spelen die ook voorkomen kan worden.
Om gek van te worden vind ik het: dat genetica-argument, zolang andere belangrijke medebepalende factoren maar buiten beschouwing blijven.
 
Plus nog dit: je kunt wel naar genetica gaan wijzen: maar in hoeverre doe je dat terecht zolang wij mensen platgebombardeerd worden met allerlei giftige stiffen en opgedrongen, stressvolle / sedentaire leefwijzen waartegen wij maar moeilijk bestand zijn?

Nee, tegen zoveel geweld zijn wij inderdaad niet genetisch bestand: vaccins, suiker, gluten, doorgefokt / mishandeld vee, veel te weinig toegelaten varieteit van plant en dier, genetisch gemodificeerde rotzooi, mindcontrol, stresssamenleving met allerlei onnodige manieren van elkaar bezighouden, godsdiensten, te weinig lichaamsbeweging, chemische rotzooi in allerlei produkten, straling, verstoppen van gevaarlijke stoffen in voeding zonder verantwoording op etiketten, medicijnen en onvoldoende voorlichting over bijwerkingen etc. etc. zijn wij inderdaad niet genetisch bestand.
 
Ik ben het boek Supergenen aan het lezen van Tanzi & Chopra. Gaat over hoe je met o.a. goede voeding (zonder gif), stressvermindering en beweging je microbioom en genen (epigenetica) kunt veranderen en ziektes kunt afwenden. Je wordt dus inderdaad niet geboren met een vaststaand genenpakket, ook al wordt dat vaak regulier verkondigd. Die artsen staan ook verbaasd als ik informatie doorstuur waarbij de link wordt aangetoond tussen kwik en autisme. "Waarom komt dit dan niet op het nieuws?"

Tja....

Mark

PS: Qua voeding geven ze niet altijd de goede adviezen in dat boek overigens, dus daar blader ik wat sneller doorheen.


 
Contrary to conventional teaching, nuclear genetic defects do not cause cancer. Mitochondrial damage happens first, which then triggers nuclear genetic mutations
Mitochondrial dysfunction is at the core of virtually all diseases http://tinyurl.com/jsbmwen

 
Kijk, NU zit je pas op een goed spoor! Veel beter dan die flauwekul over plantenvezels als voedingsbodem voor je darmflora. Weet je nog wat ik maar liefst 4 jaar eerder schreef over 'virussen'?

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/virussen-bestaan-niet-1/

Lees het nog eens goed door, misschien sta je nu wel open voor deze info. Een 'virus' is niets meer dan beschadigd mitichondrisch DNA. Zie ook het nieuwe Zika-'virus' (lees: neurologische beschadiging door het kinkhoest-vaccin dat aan ZWANGERE vrouwen wordt toegediend, plus verboden pesticiden en GMO-gewassen in Brazilie, om maar te zwijgen over door Bill Gates gefinancierde GMO-muggen).

Mike
 
Met deze informatie van Mike in je achterhoofd moet je het boek Gut and Psychology Syndrome lezen en je zal tot de conclusie komen dat het virusverhaal en het genenverhaal wat ons voorgehouden wordt, complete onzin is. Niets anders inderdaad dan de 'ziekte' in stand houden en ons weg houden van het echte 'verhaal'.
 
Het is heel simpel:

bacterietheorie - virustheorie - genentheorie = allemaal uit dezelfde koker = anti-creatie

Mike
 
Ik ben begin 2015 begonnen aan een opleiding tot Orthomoleculair Therapeut volgens de kPNI, deze hoop ik in januari 2016 af te ronden. Daarnaast heb ik een cursus gevolgd om meer te leren over genen. Gemuteerde genen hoeven niet te betekenen dat een ziekte zoch ook daadwerkelijk zal manifesteren. Door rekening te houden met deze genen, d.m.v. leefstijl, hoeven deze gemuteerde genen niet tot expressie te komen. http://www.primabalans.nl/wie-ben-ik/
 
Ik ben begin 2015 begonnen aan een opleiding tot Orthomoleculair Therapeut volgens de kPNI, deze hoop ik in januari 2016 af te ronden. Daarnaast heb ik een cursus gevolgd om meer te leren over genen. Gemuteerde genen hoeven niet te betekenen dat een ziekte zoch ook daadwerkelijk zal manifesteren. Door rekening te houden met deze genen, d.m.v. leefstijl, hoeven deze gemuteerde genen niet tot expressie te komen.

Ik heb toch echt geen cursus nodig om daar achter te komen. Als gemuteerde genen bestaan...
 
hoi JM, de praktische implicaties van welke leefstijl belangrijk zijn bij bijv. een ziekte als hashimoto nog niet zo lang gemeengoed. Bijv. zeer nauw langs allergieen en intoleranties heenleven (die ten eerste al in kaart gebracht moeten worden, wat al een monnikenwerk is) is een belangrijke voorwaarde, maar veel mensen zien daarvan het belang nog echt niet goed in. En ondertussen vragen ze zich wel af waar die vermoeidheid e.d. toch vandaan komen. Of: mensen eten vrolijk op de oude voet door en gaan hoogstens aan de synthetische of varkenshormonen. Zij sluiten hun ogen voor dat de ziekte ondertussen rustig doorgaat met het lichaam kapot maken omdat de oorzaak niet wordt aangepakt.
 
Hoi Lievergezond, ben het geheel met je eens, mijn opmerking ging meer over de 'gemuteerde' genen. Welke mijn inziens niet van toepassing zijn. Factoren voor een ongezonde schildklier moet net als andere kwalen gezocht worden in erfelijkheid, voeding, darmbiose, leefstijl en vergiftiging (o.a vaccinaties). En inderdaad waar eerst zoeken/beginnen? De genentheorie is hier ook weer een afleiding. Vandaar ook de titel van deze thread, toch?

Joost
 
hoi JM, dus je gelooft niet in transmutatie van genen tijdens je leven? Ik heb er geen kijk op in elk geval, laat ik dat voorop stellen: maar men heeft het in bepaalde kringen ook wel eens over epigenetica: dus dat je genen toch kunnen veranderen tijdens je leven (dat je dat zelf doet). Ook ten positieve. Maar ja inderdaad zeg: de leefstijl: daar kun je alles mee corrigeren: alleen ja, dan moet je maar net weten aan welk touwtje je kan trekken het beste. En dat is voor velen een enorme zoektocht jammer genoeg. Gelukkig staan we ook weer niet alleen. Maar ja, mensen worden totaal meegezogen in die verklaring van genen voor ziekte. Wat onze voeding aangaat hebben ze zeker ontzettend met het genenmateriaal zitten knoeien en nog in elk geval: tarwe. Zoveel is zeker. Laat ze de kans krijgen en onze lichamen kunnen nergens meer tegen: die zijn op zoveel frankensteinvoeding niet uitgerust! Ik heb een neefje die heeft nu al zwaar Crohn, maar die wil gewoon aan de pillen blijven zitten en zich niet verdiepen. Wilde ik ook niet toen ik jong was denk ik. Ieder kiest zijn eigen moment waarop die wakker wil worden.
 
hoi JM als je dit nog leest: ik las net dit in een boek met als titel: Help my body is killing me:

Once a gene is expressed, it will always stay ‘turned on’. We will walk you through procedures to keep it ‘calmed down’ to stop the destruction mode. http://tinyurl.com/zgb2kb7

 
Hoi Lievergezond,

Ik had niet door dat je tussendoor al geantwoord had. Ik ben het boek tussendoor aan het lezen, erg interessant!

Joost
 
Ik heb het boek gelezen, maar in principe niets nieuws wat je op dit forum kunt vinden. Wel handige pdf om te delen met mensen die zich net verdiepen in gezondheid. Ik ben nog info aan het vergaren wat beteft transmutatie van genen, weet er nog niet zoveel vanaf.

Joost
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan