Wie weet een remedie tegen vleesbomen.

G

Guest

Guest
Al jaren heb ik 3 grote vleesbomen. Wel altijd heftige menstruaties gehad met veel pijn, maar nooit langer dan 2 dagen achter elkaar en daarna nog 3 dagen normale menstruatie. Sinds ik een Mirena spiraal heb zijn de klachten over gelukkig. Aangezien ik de spiraal nu bijna 5 jaar draag moet ie er binnenkort uit. Gezien mijn leeftijd zal ik wel niet meer gaan menstrueren, maar je weet het maar nooit.

Maar toch zit het me niet lekker dat die vleesbomen er zitten. Wie weet hoe ik ze weg kan krijgen?

 
Vleesbomen kunnen een teken zijn van jodium gebrek.

All cysts are an iodine deficiency, which if left untreated WILL turn into nodules, then fibroids, then cancer

Hier nog meer info over iodine therapy.

Het kan ook samengaan met oestrogeen dominantie en insuline resistantie.

Sherrill Sellman over 'what to do about fibroids' (let wel niet op àl haar dieetadviezen)

De lever is hierin ook belangrijk om te versterken.

Dat spiraaltje geeft dat hormonen af? Dan kan het er ook beter uit dan in, want synthetische hormonen verergeren de boel alleen maar.

 
Dank je wel lekkerromig voor je reactie. Dat spiraaltje geeft ook hormonen af. Dit is wel heel weinig (het hondste deel van de gewone combinatiepil volgens de gynaecoloog.... en wordt alleen ter plaatse afgegeven. Wat hier van waar is weet ik niet. Je kunt ze niet altijd geloven die heren/dames medici.

Mocht het een jodium gebrek zijn dan zou ik dus jodium moeten nemen? Duidt een jodiumgebrek op een afwijking van de schildklier? Kan ik dit ook nemen met een bijnieruitputting? Mijn bijnieren functioneren voor ongeveer 60%. Ik heb gelezen hier op het forum dat je eerst met je bijnieren aan de slag moet gaan en daarna pas met je schildklier. Weet nu eigenlijk niet meer waar ik moet beginnen.

 
Zo te lezen ben je hormonaal ernstig uit balans, te beginnen met je bijnieren, daarna je schildklier en daarna je geslachtshormonen, in die volgorde. Uit je voorsteltopic blijkt dat vleesbomen niet je enige ernstige klachten zijn. Ik zou dus zeer zeker beginnen met je bijnieren, maar dit adviseerde ik je een maand geleden ook al.

Mike

 
ha sorry, ik had je berichtje nog niet gelezen, toen ik dat postte ivm het koperen spiraaltje.

Mja, dokters zullen wel altijd de negatieve kant van hun pilletjes downplayen. Over de nieuwe generatie anticonceptiepillen zeggen ze ook dat die veel lichter zijn dan de eerste, maar ze zijn niettemin nog steeds gevaarlijk voor de gezondheid. Ze putten nl je vitaminen en mineralen uit (of je kunt ze moeilijker absorberen ik weet het niet meer juist) en het verhoogt je kans op allerlei kankers.

Een jodiumgebrek zal ook een vertraagde schildklier veroorzaken. Ik heb ook gelezen dat je eerst je bijnieren moet aanpakken voor je met jodium suppletie begint, maar indien je nog niet te fel ermee supplementeert, dan is het wel ok denk ik. Je zou ook lugol's jodium op je huid kunnen smeren op de plaats waar de vleesbomen zitten..voor de rest moeten er nog andere mineralen bij genomen worden zoals selenium en magnesium. Op de links die ik heb gepost, staat wel meer info op.

 
lekkerromig,

Annes heeft langdurig vervangende zuivel op sojabasis geconsumeerd:

Quote:
Als vervanger van melk heb ik soyamelk en soyayoghurt gebruikt.


Dit zijn vloeibare oestrogenenbommen!

Mike

 
Idd Mike, soja is een catastrofe hiervoor.

Annes, ik las juist dat levonorgestrel die het Mirene spiraaltje afgeeft, een synthetische progesteron ('progestin') is en When synthetic progestins are being used, endogenous production of progesterone slows considerably

Nog meer over Progestin:

When seeking Hormone Replacement Therapy, don’t be confused by Provera or methxyprogestin. They are not progesterone. These two medications belong to a class of drugs known as progestins, and are not bio-identical to the progesterone Mother Nature produces in your body. (Designed to look similar to progesterone, progestins are molecules that trick the body into believing it is receiving actual progesterone.)

Unfortunately, progestins increase the risk of breast cancer, and decrease the protection estradiol provides for the heart. In addition, while natural progesterone increases bone formation, a number of reported cases suggest that Provera contributes to osteoporosis.


Maw, progestins oftewel synthetische progesteron in oa het spiraaltje kan ook tot oestrogeen dominantie leiden, aangezien het je natuurlijke progesteron doet afnemen.

 
Dank jullie allemaal voor jullie reacties. Het kwartje begint nu te vallen dat alle kwaaltjes met elkaar hebben te maken.

Mike heeft gelijk dat hij mij een maand geleden er al op heeft geattendeerd dat ik met mijn bijnieren aan de slag moet. Ik heb sindsdien ook veel veranderd in mijn voeding en heb supplementen gekocht, waaronder cold liver oil en butteroil van Green Pasture en Magnesium. Ook koop ik steeds meer biologisch. Aangezien mijn financiele draagkracht niet bepaald groot is kan ik alle nodige supplementen niet tegelijk kopen en wil graag de middelen één voor één innemen om te kijken hoe ik hier op reageer.

De eerstvolgende stap is nu Adrenal. Nu nog even Deb-je afwachten want die kan dit voor me bestellen aangezien ik geen creditcard heb.

 
Goed idee om te beginnen met een paar supplementen zodat je eerst zelf kunt zien welk effect ze op je hebben. Een goedkoop 'supplement' is waterkefir indien je er nog niet mee bent begonnen.. het geeft meer energie en in die zin ook wel goed om de ballast van je bijnieren te nemen en het is goed voor je darmen.

 
Lekkerromig, ik ben een tijdje geleden gestopt met de waterkefir, gebruik nu de melkkefir, wat ik erg lekker vind. Ook goed voor mijn darmen Heeft melkkefir ook dezelfde werking voor mijn bijnieren of is het verstandig om de waterkefir er naast te gebruiken?

 
Debje, ik heb geduld hoor. :) Doe rustig aan. Ik lees het wel hier op het forum als het je lukt. Ook ik zal wel gaan zoeken naar iemand met een creditcard.

 
@ Annes

In jouw geval dien je ook serieus aandacht te besteden aan het herstellen van het jodiumtekort en het wegwerken van de oestrogeendominantie.

Jodium kan ook gehaald worden uit natuurlijke voedingsbronnen eieren en 2 maal in de week eten van zeevis (gezouten haring - hollandse nieuwe - kabeljauw - wilde zalm - mosselen) en het flink strooien van keltisch zeezout over heel wat bereidingen zo kort mogelijk voordat je het opdient.

Het progesterontekort kan weggewerkt worden door het smeren van de authentieke progesteroncreme van Dr. Lee die op basis van het veilige natuurlijke progesteron werd samengesteld.

Interessante literatuur voor je is het boek Menopauze van Dr. Lee. Als je dit leest, vermoed ik dat er nog veel meer op zijn plaats zal vallen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.689
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan