Wie weet een relatief betrouwbare betaalbare voedsel allergie test?

B.E.S.T. vond ik het beste.

Dat is een programma van een jaar volgens mij, maar moet ook mogelijk zijn dat je alleen 1 keer een diagnose wil.

Sommige voedselallergieen verspringen echter.

Je kunt ook beginnen bij de huisarts.

Daar komen de hardnekkige er meestal ook wel uit bij een bloedtest.

Althans bij mij.

 
Dag Ivo,

De tip van onze collega van Unen is een goeie alleen moet je weten waarvoor je overgevoelig bent.

Een goed hulpmiddel is naast het forum de volgende boekwerken te lezen

  1. Eetwaar = eetbaar van Dr. J. Kamsteeg dat uitgebreid ingaat over voedsel en allergie
- per voedselovergevoeligheid wordt er een klachtenlijst besproken

  1. Ik heb er mijn buik van vol van Marijke de Waal Malefijt
in dit boek bespreekt ze trouwens de allergiëen en de verschillende onderzoeken die hiervoor beschikbaar zijn

  1. Beter met voeding van Mia Tjioe - America
is echt een praktijkboek van een dame doe goede resultaten met haar voedingstherapie praktijk boekte

 
PS: Waarvoor wil je de voedselallergie test?

Als je van je allergie af wilt is het protocol toch hetzelfde ongeacht waar je allergisch voor bent.

Tenzij je bepaald voedsel wilt gaan vermijden?

 
Hoi, iedereen bedankt voor het meedenken. Ik heb af en toe lichte hoofdpijn, neus altijd verstopt als ik wakker wordt, zonder heftige klachten. En vermoeidheid dipjes door de dag.

Milde klachten zou ik zeggen..

 
Komt overeen met de symptomen die hier genoemd worden, nota bene in een door jouzelf gestarte topic over gluten. Hierin schrijf je dat je je recentelijk hebt verdiept in gluten. Eet je ze desondanks zelf nog steeds of is het omdat je recentelijk bent gestopt en ze nog in je systeem zitten?

Mike

 
Beste Ivo,

In het geval je volledig van de gluten afgestapt bent en de klachten blijven in lichte vorm aanwezig, ga dan even na of je overgevoelig bent voor gepasteuriseerde koemelkproducten. In bepaalde gevallen komt glutenovergevoeligheid voor in combinatie met casëineintolerantie.

Zelf heb ik deze producten geschrapt en alle problemen verdwenen. Hier gisteren voor het eerst kaas gegeten op basis van rauwe geitenmelk uit Frankrijk en nergens last van gehad,...

 
Ik kan het verhaal van Vivianne onderschrijven. Ik dacht oorspronkelijk dat ik een melkallergie had, maar omdat iedereen hier zo enthousiast is over rauwe melk wilde ik dat toch eens proberen. Ik had ergens gelezen dat iemand met een melkallergie daar wel tegen kan omdat dan nog alle enzymen in de melk aanwezig zijn. Ik heb het rustig opgebouwd en kan de rauwe melk goed verdragen evenals rauwmelkse kaas.

Ik ben op deze allergie/intolerantie gewezen door ene huisarts Cohen die in Amersfoort een praktijk heeft. Na jaren zoeken gaf hij aan dat ik niet goed reageerde op melk, dus stopte ik met melk drinken en veel problemen gingen vanzelf over. Later nam ik bij wijze van proef een fles met rauwe melk mee en tot zijn verbazing reageerde mijn lichaam daar wél goed op. Nu wist ik dit al omdat ik het al enige tijd dronk, maar het was wel fijn om te zien dat zijn test dat ook aangaf. Mede omdat veel mensen die bij hem vandaan komen een melkallergie als diagnose krijgen (en veel merken daarna enorme verbetering) en mogelijk dus ook alleen allergisch zijn voor het pasteuriseren en niet de melk op zich.

 
Supergoed om dit eens te meer vermeld te zien, dank hiervoor! De zgn. 'lactoseintolerantie' is bijna altijd een PASTEURISATIE-INTOLERANTIE. Deze lost als sneeuw voor de zon op door consumptie van rauwe, onbewerkte melk. En an te bedenken dat er hordes mensen door huisartsen, maar ook door alternatieve artsen, na constatering van deze 'lactose-intolerantie' wordt aangeraden om sojamelk te gaan drinken, AAAAAARGGGGHHH!

Mike

 
Nora Gedgaudas beschrijft in haar boek en bedrijf genaamd cyrex labs. Dit ziet er veelbelovend uit alleen accepteren ze geen internationale orders. Afgelopen augustus hebben ze me wel verteld dat ze bezig zijn om hun activiteiten internationaal uit te breiden. Helaas nog niks gehoord hierover.

Zojuist heb ik een mail erachter aan gestuurd met de vraag wat de status daarvan is en of ze anders een alternatief hebben voor me in Nederland / Europa.

 
Nog een toelichting op mijn 'melkallergie/intolerantie'. Het gaat hier om een melkeiwit intolerantie. Ik heb ooit in het ziekenhuis een lactose intolerantie test gedaan maar deze was negatief. Met als boodschap: "Je bent niet allergisch voor melk". Echter werd mij bij de uitslag van de intolerantie tegen melkeiwitten verteld dat de lactose intolerantie test in het ziekenhuis niet betrouwbaar is.

De theorie kan daarmee nog steeds kloppen dat het een intolerantie tegen pasteuriseren is want er gaan volgens mij ook enzymen verloren die helpen de melkeiwitten te verteren die verloren gaan met pasteuriseren.

Al met al zonde dat er zoveel melk 'verloren' gaat aan het pasteurisatieproces.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.528
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan