Westonprice-vriendelijke boodschappenwijzer?

ruud

New member
http://db.tt/MZhevnKv

Als je wilt, klik op de groene link hierboven.

Mijn vraag erover is: is dit een Westonpricevriendelijke boodschappenwijzer?

Ik vind de afbeelding in elk geval prikkelend: het is een overzicht van aangeprezen voeding versus beter te vermijden voeding inclusief het grote palet met vele grijstinten ertussen.

En een andere vraag dringt zich bij mij gelijk op:

*Zou een dergelijke boodschappenwijzer misschien ook te maken zijn voor westonprice-vriendelijke voeding?*

Ik vermoed dat bijgaande voedingswijzer niet helemaal of volgens sommigen vast helemaal niet Westonprice-achtig is.

(Ik noem even geen namen van wie bovenstaande boodschappenwijzer komt, want ik wil dit forum niet gelijk in de problemen brengen met de maker ervan als je begrijpt wat ik bedoel.)

De maker van de boodschappenwijzer is de persoon die in dit filmpje https://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=_CoL-cJ0AnU spreekt (zie bij 44 seconden het plaatje).

Volgens is de ontwerper van bovenstaand boodschappenoverzicht ook die van de receptuur voor de zogenaamde toxinevrije koffie met mtc-olie en grasgevoerde boter waarnaar in dit filmpje ook verwezen wordt of zie ook dit: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=B3IkyBrCQh0

Het filmpje over intermittant fasting werd op dit forum eerder genoemd door Janse: https://www.fatsforum.nl/topic/intermittent-fasting

 
De persoon waar jij het over hebt heeft het niet zo met rauwe melk:

"Met uitzondering van gras gevoede boter en ghee, is het het beste om zuivel te vermijden. Er is niets in zuivelproducten die je niet kunt krijgen via andere voedingsmiddelen. Veel mensen hebben een reactie op de eiwitten in zuivel, dat is waarom gras gevoede boter of ghee wordt getolereerd door vele (maar niet alle) Als je besluit om zuivel te consumeren, hier is wat het zou moeten zijn:

Rauw, ongepasteuriseerd, en onbehandeld,

Gras gevoerde/gras afgevoerd.

Volvet.

Als het niet past in deze criteria, is het niet kogelvrij. Alle zuivelproducten kunnen ontsteking bevorderend zijn behalve ghee. Zorg ervoor dat je het kunt tolereren door het ten minste 14 dagen uit het dieet te verwijderen en herinvoer het dan. Sommige mensen verdragen geiten zuivel beter dan koe zuivel."

En trouwens hij heeft meer voedingswijzers: Eiwitten/ Olie en Vet/ Groenten en Fruit/ Noten en Peulvruchten/ Granen/ Melkproducten/ Kruiden en Specerijen/ Zoetstoffen en suikers/ Manier van Koken

Verder: Hoeveel porties moet ik eten per dag van: Fruit 1-2 porties/ Dierlijke eiwitten 4-6 porties/ Gezonde vetten 5-9 porties/ Gezonde groenten 6-11 porties

Het boodschappenlijstje daar is:

Spiervlees:

1. Rundvlees.

2. Lam.

3. Bison.

4. Geit.

5. Eieren (niet omega-3 verrijkte).

6. Varkensvlees.

7. Gans.

8. Eend.

9. Kalkoen

Zeevoedsel:

1. Zalm.

2. Ansjovis.

3. Schelvis.

4. Cod.

5. Krab. (echte, verse, geen namaak)

6. Kreeft.

7. mosselen

8. Oesters.

9. Bot.

10. Tilapia.

11. Forel.

Orgaanvlees (van gras gevoede dieren alleen):

1. Lever (rund, lam, geit, vis).

2. Nieren.

3. Hart.

4. Tong.

5. Beenmerg.

6. Gewrichten (soep botten)

Oliën en vetten:

1. Gras gevoerde boter.

2. Geklaarde boter (ghee).

3. Kokosolie.

4. Kokosmelk (liefst zonder guargom en in een BPA vrij blikje).

5. MCT olie.

6. Extra vergine olijfolie.

7. Reuzel en dierlijke vetten (alleen uit gras-afgewerkte dieren, moeilijk te vinden)

8. Avocado-olie.

9. Cacaoboter. (90% cacao chocolade werkt ook. Lindt is bij hun favoriet.)

10. Kokos.

Bladgroenten / Hoofdbestanddeel Groenten

1. Spinazie.

2. Peterselie.

3. Bok Choy.

4. Spruitjes.

5. Collards.

6. Koriander.

7. Selderij.

8. Komkommer.

9. Venkel.

10. Artisjokken.

11. Wortelen (beperkte hoeveelheid)

Wortels, knollen & Veilige Koolhydraten:

Als je een atleet bent, is dit waar je je koolhydraten vandaan haalt

1. Wortelen.

2. Winter Squash.

3. Zoete aardappelen.

4. Yams.

5. Koolraap.

6. Cassave.

7. Witte rijst *

*Het is beter om alle granen te vermijden, maar de meeste mensen kunnen witte rijst tolereren een paar keer per week.

Fruit:

Als je niet van fruit houd of probeert om vet te verliezen, vermijd het dan, of koop dan alleen bessen en andere lage suiker vruchten.

1. Citroenen, limoenen.

2. Tomaten (het heeft zaden, dus het is een vrucht).

3. Bessen. (Aardbeien, frambozen, bramen, veenbessen, bosbessen.)

4. Meloenen. (Cantaloupe, honingdauw.)

5. Citrus. (Grapefruit, sinaasappels)

6. Perzik, nectarine, enz.

Noten & Zaden:

Noten zijn niet een lage toxine voedsel, ze bederven zeer snel zodra ze gepeld zijn,

en schimmel besmetting is een * belangrijk * probleem met noten. Kies rauwe noten en

houd ze bevroren of althans gekoeld. Week noten gedurende tenminste 18

uur voor het eten ervan dat verminderd sommige gifstoffen, maar niet schimmel toxinen.

Het veiligste is om noten in de dop te kopen. Ik eet niet veel noten, want ik vind

dat 2/3 van de noten die ik koop genoeg giftige stoffen heeft om me te beïnvloeden hoe ik me voel, en ze zijn niet geschikt om te weken of te kraken.

1. Kokos (verse jonge is het beste, gevolgd door gedroogd)

2. Amandelen.

3. cashewnoten

4. Paranoten.

5. Hazelnoten.

6. Macadamia Nuts.

7. Pecannoten.

8. Pistachenoten.

9. Pijnboompitten.

10. Chia zaden ..

Melk producten:

Melk producten is heel eenvoudig. Wijk niet af van deze lijst!

1. Gras gevoerde boter. (Kerry Gold, Anker, of een ander merk, dat is 100%

gras gevoed)

2. Rauw / gras gevoerde / volvette room (als je hebt gecontroleerd dat je het tolereerd)

Specerijen & smaakstoffen:

Gepoederde kruiden worden vaak besmet met schimmel. Koop blad / kruid gebaseerde

specerijen en kruiden in poedervorm vanhoge kwaliteit.

1. Appelazijn.

2. Himalayan "roze" zout.

3. Ongewijzigde, onvervalst, zuiver zeezout.

4. Gember.

5. Koriander.

6. Peterselie.

7. Oregano.

8. Kurkuma.

9. Rozemarijn.

10. Lavendel.

11. Tijm.

12. Salie.

13. Kaneel.

14. Piment.

15. Kruidnagel.

koffie:

De juiste koffie kan goed voor je zijn. De verkeerde koffie maakt je zwak. Om alle voordelen van koffie te krijgen zonder de nadelen, heb ik meer dan tien jaar gezocht naar de beste prestaties koffie op aarde. Vanwege deze aandacht voor detail, de enige koffie die ik voor 100% aanbeveel is Kogelvrij Opgewaardeerd Koffie. In de supermarkt hebben ze het niet. Koop geen koffie bij de supermarkt, zelfs geen modieuze. In plaats daarvan, volg de uitgebreide instructies op de site die je vertellen hoe je de veiligste koffie kunt vinden in uw stad. Ik kan dit niet genoeg benadrukken 91.7% van de koffie heeft schimmel in zich. Knoei niet met slechte koffie. Het leven is te kort, en je bent te belangrijk om slechte koffie te drinken.

Zoetstoffen (optioneel):

Deze drie zoetstoffen zijn prima, maar ze zijn meestal goedkoper online.

1. Stevia.

2. Erythritol.

3. Xylitol - NIET maïs geproduceerd. Moet komen van hardhout.

Er is geen voordeel aan het gebruik van de volgende chemicaliën en er is een

aanzienlijk risico:

Aspartaam​​, sucralose, Acelsulfame kalium (Aas-K), Cweet, en

Neotame.

 
welke koffie zou jij dan in Nederland aanbevelen Amancey, jouw 100% koffie kan ik niet vinden via google..

 
Oho hier http://bit.ly/kHj4DI het hele overzicht van diezelfde site met ook kruiden etc.

 
Hier staat de rauwe melk toch niet zo slecht op de kaart? Volgens mij komt het aardig in de buurt van wat de meeste hier vinden dat gezond is. De soja lecithine staat wel bij aan te raden, beetje vreemd. Ook wordt de voorkeur aan rauw/ al dente gegeven, maar ik durf dit wel aan mensen te geven als leidraad voor gezonde voeding.

Ook de appelazijn en zeezout staat hoog in de lijst.

 
Biohacken: van een (verantwoorde) maaltijd een wiskundige som gemaakt

http://munchies.vice.com/articles/biohackers-are-turning-meals-into-math-across-the-world/

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.634
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan