welke roomboter?

debje_b

New member
Ik ben een tijd geleden op zoek geweest naar rauwe roomboter, maar deze kan ik echt nergens vinden,

Ik ben benieuwd weke roomboter, welk merk ik het beste zou kunnen kopen? Ik gebruik nu biologische roomboter uit de supermarkt of van de ekoland, maar in de eko land liggen er meerdere soorten, dan weet ik ook niet welke de beste keuze zou zijn iemand tips?

 
Hier kan je rauwe boter kopen:

http://thuis.lindenhoff.nl/category/boter-618/

Ik heb dat enige jaren geleden wel eens gedaan en toen vond ik het er nogal bleek uit zien.

Al ziet het er nu op het plaatje wel redelijk uit.

ook weet ik niet wat voor voer de koeien krijgen en/of gebruikt wordt gemaakt van antibiotica etc.

Dus als iemand dat weet van hen dan hoor ik dat graag. Destijds ook wel gevraagd maar daar kreeg ik geen duidelijk antwoord op.

En soms werd mijn bestelling helemaal genegeerd.. :? Minimaal twee keer gehad.

Misschien te weinig besteld en dachten ze nou laat maar zitten of zo, of er is gewoon wat mis gegaan.

 
In de natuurwinkel is de boter van proef.nu en demeter een goede keuze denk ik.

 
Ik haal mijn boter altijd bij een landwinkel in de buurt.

Zij verkopen de boter van de Sophiahoeve in Warmerdam.

Het is rauwmelkse boter van de blaarkopkoeien. Smaakt echt heerlijk.

www.desophiahoeve.nl/boter

 
Dus deze boter is gifvrij gifvrij?

Hoeveel kost dat nou voor 500 gram?

 
@Pike

Deze heerlijke gifvrije boter kost wel Euro 5,50 per 500 gram.

Ik koop altijd 6 pakken tegelijk en doe ze in de vriezer.

Gemiddeld gebruik ik 1 kg boter per week.

 
5,50 vind ik een redelijke prijs. Ik wil hem ook :D

Nu nog even kijken hoe ik deze boter op een beetje goedkope manier naar het oosten kan (laten) smokkelen.... :mrgreen:

 
Ik koop of bij verdegaal in oudendijk,kost 3 euro voor 500 gram,is ook biologisch(niet officieel maar goed bezig)

Bij de boer hier in het dorp,250 gram voor 1,20 ook niet biologisch maar goed bezig

Of bij de Lidl 250 gram voor 1,20

Deze zijn allen niet rauwmelks

Lekker dat je rauwmelkse boter hebt gevonden,maar 5,50 voor 500 gram is niet te betalen voor een gezin.

 
@ pike

Hoe bedoel je naar het oosten smokkelen?

Wat is trouwens niet snap over antibiotica

Ik hoor van veel mensen uit de neemster,en ook de boeren dat koeien die antibiotica geven apart wordt gezet en dat die melk niet gebruikt wordt,maar weggegooid.Omdat het natuurlijk ongezond is en omdat ze anders een boete riskeren.

Mijn vader heeft een kennis en haar broer is boer in de beemster.Hij is geïnteresseerd in het Keltisch zout voor zijn koeien.

waar kan ik info voor hem vinden?

 
Danielle, ik bedoel naar oost-nederland dwz naar mijn woonplaats.

Een beetje verwijzend naar het belachelijke feit dat rauwe boter eigenlijk verboden is ..

Enne ja je hebt gelijk het is erg duur maar iig goedkoper dan die andere rauwe boter van de Lindenhoff. En ik ga er niet zoveel van gebruiken. Gewoon een beetje voor de smaak en de extra gezondheidsvoordelen

 
@gif-vrij, weet je trouwens wel zeker dat de boter van rauwe melk is gemaakt?

Ik kan bij mij in de buurt ook boeren boter kopen maar dat bleek niet rauw te zijn.

Het was alleen niet gehomogeniseerd, maar wel verhit.

Er staat nl nergens op die site dat het van rauwe melk is gemaakt. Ik kan het iig niet vinden.

 
@Pike, het staat inderdaad niet op die site, maar er staat ook niet dat het verhit c.q. gepasteuriseerd is. Ik heb destijds met de eigenaresse van de landwinkel gesproken over rauwe melk en rauwmelkse kaas en boter. Via haar heb ik toen begrepen dat de boter van de sophiahoeve rauwmelkse boter is. Maar ik heb het inderdaad niet gecheckt en het voor waar aangenomen :oops: . Misschien moet ik toch nog maar even navraag doen bij de Sophiahoeve.

 
Waarom zou je rauw melkse roomboter willen als je er in gaat bakken? Je verhit het dan toch gewoon waarbij alle voordelen van het 'rauwe' verdwijnen?

 
Goed nieuws gif-vrij!

Ik heb de mensen van de sophiahoeve even per mail gevraagd of hun boter van rauwe melk/room is gemaakt en dit was het antwoord:

Beste Remco,

Onze boter is inderdaad gemaakt van rauwe melk(room)

Voor meer info kijk op www.desophiahoeve.nl

Groet Theo Warmerdam

:D

 
@Pike

Dat is goed nieuws, bedankt voor het mailen.

Volgens mij zijn er meer forumleden die deze boter gebruiken, het is namelijk eerder in een topic besproken kan ik mij herinneren. Ik heb gezocht via de zoekfunctie maar kon het niet meer terugvinden.

In ieder geval Pike, je kan nu op zoek naar je smokkelroute. Succes ermee

 
Ik kan het niet vinden met de zoekfunctie, maar hoeveel roomboter mag ik per dag eten ?

Ik gooi nu 1/3 van een pakje bio roomboter in mijn smoothie.

Verder gaat het ook op m'n desembrood

Ik ben niet misselijk of zo, maar ben wel benieuwd of er een max op staat of dat de max je lijf is wat dan misselijk gaat worden.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan