welke opleiding ?

fil

New member
ik ben geinteresseerd geraakt in vele zaken die vaak als 'alternatieve geneeskunde" omschreven worden.

Zaken zoals, osteopathie, microkinésitherapie, homeopathie, accupuntuur, shiatsu, orthomoleculair, kinésologie, natuurgeneeskunde...

Ik zou graag iets in die richting een opleiding volgen. Wat zien jullie als een zeer goede basis om kennis op te doen en eventueel andere zaken daarna te studeren.

Eerste vraag: wat zouden jullie studeren en waarom.

Ten tweede: even belangrijk: waar zou je het studeren. ik wil enkel nog opleidingen volgen die een behoorlijk niveau halen. (te vaak staan er mensen voor de klas die er amper iets van kennen).

Een opleiding is niet altijd "zaligmakend" maar soms gaat het wel sneller als de inzichten je aangereikt worden.

dank

 
fil, welkom

Er is 6 dagen terug al dezelfde vraag gesteld: https://www.fatsforum.nl/topic/opleidingcursus-medische-basiskennis

Je kunt beter hier je opleiding volgen, ga het forum goed doorlezen en 'mijn site', daar vind je informatie vanaf dit forum overzichtelijk bij elkaar gezet.

Ook het 'alleen lezen forum' is een must en de 'gebruiksaanwijzingen voor nieuwe leden' van Dennis.

Op dit forum steek je veel op uit oogpunt van ervaringen van de forumleden. En dan zul je leren dat wat voor de een goed uitpakt voor de ander niet aanslaat.

Quote:
te vaak staan er mensen voor de klas die er amper iets van kennen



Dat klopt als een bus. De mensen die voor de klas staan weten ook niet veel van voeding af. Ook de alternatieve geneeskunde geeft pilletjes, poedertjes en zalfjes mee. En zovele therapeuten, zovele voedingsadviezen/dieten/uitsluitingen van bepaalde voeding.

Lia

 
Heeft niet zoveel met het onderwerp te maken, in zoverre.....

Een neefje van ons gaat studeren in Enschede en is op zoek naar een kamer, wie weet iets en kan hem helpen.

Mail me even...

Lia

 
dankjewel Lia,

ik kende de site nog niet goed genoeg; maar inderdaad daar staat een hoop materiaal.

ik ben ergens een overzicht tegengekomen van welke boeken interessant zijn, maar ik kan de url niet meer vinden. Misschien was het op de site of blog van een van de leden...

 
Ostheopatie is een lange opleiding waarbij ze niet "zomaar" mensen accepteren volgens mij..Wel heel interesant..van het rijtje wat je noemt zou ik interesse hebben in: ostheopatie,kinesologie,acupuntuur,homeopatie en de natuurgeneeskunde. De andere opleidingen lijken mij erg verwarrend en in sommige dingen nogal in tegenstelling met dit forum..

 
Dankjewel voor de informatie.

dat was inderdaad op jouw site Lia;

I-lady, dat lijken mij ook de interessante opleidingen.

dank

 
Ik denk dat alle opleidingen haaks staan op de theorie van weston price. Dus als je aanvullende opleiding hierin zoekt, dan ga je hem niet vinden, niet in Nld in ieder geval.

 
Ik loop in mijn opleiding ook aan tegen zaken waar ik het helemaal niet mee eens (meer) ben, mn de voeding. Toch ben ik nog altijd van plan om de opleiding af te maken, al heb ik soms mijn twijfels (en moeite om onzin aan te horen en mensen te adviseren tijdens stage :? ). Ik leer er naast anatomie en pathologie o.a. veel over kruiden, bachbloesems, massages en iriscopie. Uiteindelijk beslis je zelf hoe je in de praktijk omgaat met de opgedane kennis.

Ik weet niet of er opleidingen zijn waar ik het helemaal mee eens ben op alle gebieden.

 
Lijkt me wel een hele interesante opleiding! ookal snap ik dat je het niet overal mee eens kan zijn,als je je papiertje hebt kun je het mooi via je eigen manier doen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan