Welke kruiden werken acuut?

G

Guest

Guest
Mijn dochter van 10 is nu al dagen en nachten aan het hoesten en ondanks de inzet van alle kruiden, juiste voeding gaat het bergafwaarts. Wat gaat hier niet goed?

Ze krijgt al dagen warm water met gember, kaneel en manuka 25+ honing. Ook Camu Camu vit C 2 pillen en gelukkig eet ze uit zichzelf veel fruit zoals druiven en grapefruit.

Absoluut geen melk pruducten omdat dit weer slijmvormend is op de longen.

Verder eet ze nog wel groentes en runvlees en vette vis.

Heb ook al stoombaden met tijm en kamille gemaakt elke nacht een ui naast haar bed, maar helaas er zit geen verbetering in, het gaat juist slechter, wat kan ik hier nu zelf nog meer aan doen????

 
Stoppen met het fruit. Ze krijgt een overdaad aan suikers binnen en vruchtensuikers zijn de ergste suikers die er bestaan!

Mike

 
@ Snah

Op de luchtwegen werken druppeltjes Plantajo Major van Bonusan in combinatie met Airlife van Bloem heel goed.

Ik zou beiden inzetten tot het moment dat haar klachten verdwenen zijn.

 
Quote:
Absoluut geen melk producten omdat dit weer slijmvormend is op de longen.



Ook hier is weer een verschil tussen bewerkte en goede rauwe melk.

Rauwe melk geeft vloeibaar en makkelijk ophoestbaar slijm.

Volgens mij helpt dit juist, met slijm kunnen afvalstoffen verwijdert worden.

 
Helemaal mee eens, JP! Ik was vroeger een wandelende slijmfabriek door veelvuldige consumptie van bewerkte melk. Rauwe melk helpt me juist dit dikke, taaie slijm weer dun en vloeibaar te laten worden, zodat het lichaam dit kan afvoeren.

Mike

 
gorgelen met kokosolie, goed in de mondholte spoelen, en 5 minuten binnenhouden en dan uitspugen, haalt bij mij vastzittend slijm los.

En kokosolie eten

 
Je kunt een afkooksel van ginkgo biloba maken met behulp van de zaden. Het afkooksel heeft een genezend effect bij een hardnekkige hoest.

 
Deze opmerking met betrekking tot het slijm gaat niet op bij een caseïne intolerantie.

Deze intolerantie omvat een overgevoeligheid voor het melkeiwit caseïne bij zowel rauwe als gepasteuriseerde koeienmelk en is vaak erfelijk. Deze overgevoeligheid kan de oorzaak zijn van een niet goed functionerende dikke darm en hangt samen met een beschadigd darmslijmvlies wat in sommige gevallen tot slijm op de longen leidt. Laten we hopen voor het dochtertje van Snah dat dit niet de oorzaak is.

Hier goede resultaten geboekt met eliminatie van rauwe en gepasteuriseerde koeienmelk. Wij kunnen wel op gefermenteerde koeienmelk en geitenmelk.

 
Deze opmerking tussen alle drukte door hier in een glimp gezien.

Inmiddels was ik al zover dat flink wat citroensap in de sole een pijnlijke maag verhelpt. Het is in ieder geval het proberen waard !

 
Mijn heftige hoestbuien zijn als sneeuw voor de zon verdwenen door anders ademen a la Buteyko. D.w.z. altijd alleen door de neus ademen en zo licht en rustig als kan. Suikers, ook honing, doen mij geen goed, hoe gezond het laatste voor sommigen ook mag zijn. En ik meen me te herinneren dat er ook iets is met camu camu?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan