Welke koekenpan?

G

Guest

Guest
Ik wil graag mijn koekenpannen vervangen door een gifvrije versie. Hebben jullie tips welke pannen ook geschikt zijn voor inductie?

Liefs, wendy

 
Ik vind de gietijzeren pannen geweldig, adres staat volgens mij bij: handige adressen.

Evenrueel keramisch?

 
http://w1llem.nl/outdooroutfitter/product-categorie/oerkoken/pannen/koekenpan/

Goed, en ook zeer betaalbaar. staat volgens mij (nog) niet tussen "handige adressen".

 
Ik heb ijzeren pannen van De Buyer. Zijn fantastisch, bakken niet aan, geen enge laagjes. Je kunt er ook met ijzeren bestek in.

 
Vorige week heb ik - tijdens die afschuwelijke drie (dodelijke) dolle dwaze dagen bij de bk :x - een koekenpan van De Buyer gekocht. Helemaal van ijzer en gecoat met een laagje bijenwas. Dit moet eraf waarna de pan moet worden ingebakken met olie, ik heb ghee gebruikt. 'Afwassen' met keukenpapier. Geweldige pan!

Hilda

 
Ik heb De Buyer ook net een paar dagen maar die is in de vaatwasser beland en zit nu aan beide kanten helemaal onder de roest plekken. Ik denk dat ik het nog wel goed krijg maar hierbij: niet in de vaatwasser De Buyer.

 
Ik zou de roest eruit schuren en de pan opnieuw inbranden. Dan kan er weinig misgaan.

Het hele idee is dat de pan steeds licht vettig blijft. Ik denk dat het metaal het vet een beetje absorbeert. Dat lukt het beste als de pan heet is. Dus normaal gesproken: na het afwassen, terwijl de pan nog heel heet is, vet ik hem direct weer in. Hij blijft geweldig!

 
Deze ( van de link van Debsy) pannen heb ik van het weekend besteld, als het goed is krijg ik ze later deze week omdat de hapjespan was uitverkocht dus daar wachten ze even op, zodat ze alles in 1 keer kunnen sturen.

 
ja ik zit ook wel de pannen.

net een ei gebakken in een emaille braadpan.'nu ei zit meer aan de pan dan op mijn bord.

en had er al veel olie in gedaan.

heb nog een elektrische pizzapan en een grill staan, maar die kan ik dan zeker ook niet meer gebruiken beter?

sheila

 
@ Sheila in die laatste twee zit denk ik zooi.

Ik ben heel tevreden over fissler pannen.

De eerste bij de Bijenkorf gehaald met een cadeaubon welliswaar anders is zo'n pan wel erg duur. Je doet er wel heel lang mee. De andere twee heb ik via Marktplaats voor veel minder.

De gietijzeren pan gebruik ik alleen om vlees te maken.

 
Hoi Cham,

ja jammer maar ben er ook bang voor dat er inderdaad dat tefalgedoe op zit.

nuja dan maar naar de kringloop met die zooi of de avri.

ik zal eens zaterdag bij een rommelmarkt kijken.

voor wat gebruik je die fisslerpannen?

ja voor gewoon koken heb ik rvs pannen, maar gaat om pannen om in te bakken braden en wokken zonder aan te branden.

gr sheila

 
Quote:
Thanks Janse. Welke heb jij? De kleine gietijzeren met deksel?


Ja, echt een fijn ding en ook nog voor een mooie prijs.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan