Welke (juiste) voedingsmiddelen lijst?

G

Guest

Guest
Is er lijst of overzicht van alle voedingsmiddelen die we mogen eten?

Ik lees allemaal verschillende dingen hier op het forum en kan door de bomen het bos niet meer zien.

Misschien kunnen we er een heleboel mensen mee helpen om zo'n overzicht/lijst te maken?

Misschien daarnaast een lijst van producten die we absoluut niet moeten eten oid.

Alvast dank.

 
@Snah<

Niet meer eten:

Broodje aap.

Gebakken lucht.

Uilskuikens.

Sojaschroot.

Nachtschadeplanten.

Noten.

Zaden.

Granen.

Wel eten:

Appeltjes van Oranje.

Kokosnoten.

Biologisch (orgaan)vlees.

Biologische eieren.

(vlees en eieren bij voorkeur van dieren die buiten geleefd hebben, en gras gegeten hebben.

Olijven.

Knoflook.

Curcuma.

Beestenbottensoep.

Biologische volle yoghurt.

 
Ik moet altijd lachen om die uitdrukking 'beestenbottensoep'. Ik bedoel maar, is er nog andere soep dan? (Nee, poeiertjes uit pakjes en zakjes zijn in mijn ogen GEEN soep!)

Hier is de lijst zoals op de Weston en Price site staat.

1. Eet volledige en onbewerkte voeding.

2. Eet rundvlees, lam, wild, orgaanvlees, gevogelte en eieren van grasgevoerde dieren Eet wilde vis en schelvis uit onvervuilde wateren.

3. Eet volle melkprodukten van grasgevoerd vee, bij voorkeur rauw en/of gefermenteerd, zoals: rauwe melk, volle yoghurt, kefir, boter, volle rauwemelkse kazen en verse room en sour- cream.

4. Gebruik vrijelijk dierlijk vet, specifiek boter.

5. Gebruik van de plantaardige olien alleen Extra vergine olijfolie, sesamolie, kleine hoeveelheden lijnzaadolie, en verder kokosolie, palmolie en palmpitolie.

6. Neem geregeld levertraan om vitamin A en D aan te vullen.

7. Eet vers fruit en groente, bij voorkeur biologisch, in salades, soepen, of licht gestoomd met boter.

8. Gebruik volkoren granen, peulvruchten en noten alleen als ze voorgeweekt, gekiemd of gefermenteerd zijn om het fytinezuur te neutraliseren.

9. Neem geregeld melkzuur-gefermenteerde produkten in je dieet op.

10. Maak zelf bouillon van botten en gebruik die bouillon voor soepen, stoofpotten, jus en sauzen.

11. Gebruik gefilterd water voor koken en drinken.

12. Gebruik alleen onbewerkt zout en veel kruiden voor de variatie..

13. Maak zelf je saladedressings met rauwe azijn, olijfolie en een beetje lijnzaadolie.

14. Gebruik natuurlijke zoetmiddelen zoals rauwe honing, maple syrup, dadelsuiker, dadelsiroop en stevia slechts met mate.

15. Drink alleen ongepasteurizeerde wijn of bier, en slechts matig; bij de maaltijd.

16. Kook alleen maar in RVS, gietijzer, glas of goede kwaliteit geglazuurd aardewerk.

17. Gebruik alleen natuurlijke supplementen

18. Zorg voor voldoende slaap, beweging en zonlicht

19. Dink positieve dingen en beoefen vergeving...

Gevaarlijke voeding

1. Eet geen commerciëel verwerkt voedsel zoals koekjes, cakes, crackers, tv-hapjes, soft drinks, sausmixen in pakjes, etc. Lees tevens de etiketten!

2. Vermijd alle geraffineerde zoetmakers zoals suiker, dextrose, glucose en hoog fructose-houdende ahornsirooop.

3. Vermijd witte bloem-producten en witte rijst.

4. Vermijd alle gehydrogeneerde of gedeeltelijk gehydrogeneerde vetten en olie.

5. Vermijd alle plantaardige olie die gemaakt is van soya, mais, saffloer, canola of katoenzaad.

6. Gebruik geen meervoudig verzadigde vetten om mee te koken, sauteren of bakken.

7. Vermijd gebakken voedsel, in het bijzonder voedsel wat gebakken is in meervoudig onverzadigde olie of gedeeltelijk gehydrogeneerde olie.

8. Voer geen strikt vegetarisme door (veganisme); dierlijke producten voorzien in vitale voedingsstoffen die niet worden gevonden in plantaardig voedsel.

9. Vermijd producten die proteine-poeders bevatten omdat deze gewoonlijk carcinogenen bevatten die gevormd worden gedurende het verwerken er van. De consumptie van proteine zonder de co-factoren die er in de natuur in voorkomen, kan leiden tot gebreken, in het bijzonder aan de vet-oplosbare vitamines.

10. Vermijd gepasteuriseerde melk; drink geen ultragepasteuriseerde melkproducten, weinig vet bevattende melk, afgeroomde melk, poedermelk of immitatiemelkproducten.

11. Vermijd eieren die uit de batterij afkomstig zijn en industriëel gekweekte vlees en vis.

12. Vermijd hoog bewerkt vlees en worst.

13. Vermijd ranzige en onjuist bereide zaden, noten en granen die in muesli worden gevonden, vlug rijzende broodjes en uitgeperste ontbijtgranen, omdat deze de mineralen-absorbatie blokkeren en problemen in de darm veroorzaken.

14. Vermijd ingeblikt en bespoten, opgeboend of bestraald fruit en groenen. Vermijd genetisch veranderd voedsel (wordt in de meeste soya-, canola- en mais-producten gevonden)

15. Vermijd kunstmatige voedseladditieven, in het bijzonder MSG, gehydroliseerde plantaardige proteine en aspartaam, wat neurotioxines zijn. De meeste soepen en boullionmixen en commerciële condimenten bevatten MSG, zelfs als het niet op het etiket staat.

16. Personen die gevoelig zijn voor koffie en gelijkende substanties, zouden koffie, thee en chocolade moeten vermijden.

17. Vermijd aluminium bevattende voedselsoorten zoals commerciëel zout, bakpoeder en antaciden. Gebruik geen aluminium kookpannen etc., of deodoranten die aluminium bevatten.

18. Drink geen gefluorideerd water.

19. Vermijd synthetische vitamines en voedsel wat deze bevatten.

20. Drink geen gedistileerde likeur.

21. Gebruik geen magnetron.

 
Quote:
UFO schreef:

Wel eten:

Biologische eieren.

(vlees en eieren bij voorkeur van dieren die buiten geleefd hebben, en gras gegeten hebben.


Meen je dat nou dat kippen ook gras eten? 8O

Ik fiets tegenwoordig elke dag langs een boederij die scharreleireren verkoopt. Ik wil nog eens afstappen en gaan vragen wat de kippen te eten krijgen, maar ik weet niet wat het goede antwoord moet zijn :lol:

En wat mag er juist niét inzitten?

 
@Enjoy,

Jazeker meen ik dat! Kippen eten graag gras!!

En ik heb liever dat ze gras eten in plaats van mais!!!

Ik weet niet wat er allemaal in biologisch kippenvoer zit, maar ik neem aan dat er onder andere mais en soja in zit. Hoe meer gras ze eten, des te minder ze dan van dat zogenaamde gezonde biologische voer eten...

 
kippen eten ook heel graag vlees in de vorm van wormen, salamanders en spinnen. En als onze poes een muis vangt en te lang wacht met doden en opeten dan zijn ze er als de kippen bij om de muis op te peuzelen.

 
Ikie,

Dank je wel voor de lijst. Ik heb het opgeslagen zodat ik het makkelijk met anderen kan delen.Is wel handig.Zie dat ik het grotendeels al toepas maar ik heb wel een paar kanttekeningen waar ik het niet helemaal mee eens ben.

8. Gebruik volkoren granen, peulvruchten en noten alleen als ze voorgeweekt, gekiemd of gefermenteerd zijn om het fytinezuur te neutraliseren.

Naar mijn mening kun je fytinezuur niet helemaal neutraliseren, ook al gebruik je een combinatie van bovengenoemde bewerkingen.Graan alleen in de afbouwfase gebruiken en dan het liefst de oergranen/witmeel en glutenvrij.

11. Gebruik gefilterd water voor koken en drinken.

Als je een omgekeerde osmose filter gebruikt filter je ook de goede dingen eruit, ons leidingwater is al zuurstof en mineraalarm en dan filter je de rest er ook nog uit.

Mischien is het beter om zuurstof en mineralen toe te voegen in de vorm van sole en h2o2?

14. Gebruik natuurlijke zoetmiddelen zoals rauwe honing, maple syrup, dadelsuiker, dadelsiroop en stevia slechts met mate.

De enigste goede zoetmiddelen zijn naar mijn mening donkere rauwe honing en Billington's melasse suiker.

16. Kook alleen maar in RVS, gietijzer, glas of goede kwaliteit geglazuurd aardewerk.

Geglazuurd lijkt me geen goed idee, van een arts gezien dat het giftig is.Glazuur is een mengsel van klei en loodhydroxide ( gemalen schuim van kokend lood, zeer giftig.

Ik heb twee aardewerken kookpotten zonder glazuur maar met dierlijk vet afgebakken in een steenoven. Om het niet aan te laten koeken gebruik ik gewoon lekker extra extra veel verzadigde vetten als ik bak.Goed en gezond excuus.

20. Drink geen gedistileerde likeur.

Hoort daar ook de Single Malt Whiskey's, oude rum, cognac, jenever etc. onder.

Vind ze toch wel erg lekker.

 
Haluk, lekker is geen argument hoor :mrgreen:

(er zijn hele volksstammen die gebak of mc donalds lekker vinden)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.839
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan