Welk biologische eieren (merk) raden jullie aan?

Mr. Nice Guy

New member
Hallo,

om te beginnen: ik woon in België en ik eet regelmatig eieren maar ik had willen weten welk merk en uit welk supermarkt ik het beste de eieren kan halen?

Ik heb een aantal supermarktketens een mail gestuurd i.v.m. wat voor kippenvoer de eieren zoal krijgen en van de Lidl heb ik al een antwoord ontvangen, zie hieronder een copy van hun hun antwoord:

Biologische Eieren:

maïs, tarwe, zonnepitschilfers, koolzure voederkalk (calciumcarbonaat),

tarwe zemelengries, sojaschilfers, aardappeleiwit, luzerne, soja olie

vers en proper water ter beschikking

Van bij de productie tot de verkoop in onze winkels voeren wij strenge controles uit zodat u alleen producten van de beste kwaliteit in onze rekken vindt.


Dus deze is niet echt aan te raden denk ik omdat er soja aanwezig is?

PS: wat denken jullie van omega-3 eieren? Deze zijn wel niet van biologische landbouw dacht ik. Zie links hieronder:

http://www.columbus-egg.be/nl/gamma/columbus-vrije-uitloop.html

http://www.nieuwsblad.be/cnt/bllve_01274889

PS: weet iemand uit welk voer het natuurlijke dieet van kippen bestaat?
 
Ik weet niet welke het beste zijn maar wat ik wel weet is dat hier in mijn buurt een scharrelkippen schuur staat met 80.000 kippen.. Ik kan me niet voorstellen en heb er geen goed gevoel bij dat de omega verhouding van deze eieren net zo goed zijn als de eieren van de kleine hobby kippenboer waar ik ze nu weghaal.



 
Een kip is een alleseters:
Grassen, groente, zaden, fruit, kruiden, wormen, slakken, insecten, kikkers enzovoorts.
Eigenlijk alles wat ie in de natuur kan vinden.

De "lidl lijst": op het verse water na, kan een kip er in de natuur weinig van vinden. Misschien dat 10% uit die stoffen zou bestaan.

Toevoeging op Johnny: ideaal loopt een kip los of in rennen die steeds verplaats worden over een weiland.
 
Klopt het dat de omega-3 en 6 verhouding van kippen normaal gezien 1:1 is zoals dat het geval is bij de Columbus eieren?

Alleen denk ik niet dat die eieren biologisch zijn, is dat een groot probleem?

Heb alvast een mail gestuurd naar de leverancier...
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan