Weinig Libido

G

Guest

Guest
Wat kun je doen aan weinig libido? Heeft dat ook met fysieke degeneratie te maken of iets dergelijks. (op internet lees ik veel meer day 1 van de twee veel meer libido heeft dan de ander).

Ik heb er zelf weinig moeite mee maar mijn man wel. En het zet zo nu en dan druk op de relatie dus ik vroeg me af of anderen hier wat zinnigs over te zeggen hebben.

 
Ja hij gaat wel mee, hij eet nog wel iets meer ongezond dan ik. Maar ik heb te weinig denk ik en ik denk wat hij heeft normaal is.

 
Weinig libido kan ook komen door gebrek aan vitamine B12.

Sinds wij de B12 smelttabletten gebruiken is het gebrek aan libido hier niet meer aan de orde ... :mrgreen:

 
@Ikie,

Dan ben ik wel benieuwd van welk merk jullie die nemen, ik heb ze alleen nog maar gezien met veel slechte stoffen erin....

 
Ik ken mensen met een hoog libido die slecht (veel koolhydraten) eten.

Hoe kan dat dan?

 
Misschien eens het boek lezen: menopauze, wat de dokter je niet verteld. Bij succesboeken.

Ik ben er net in begonnen, maar er zal zeker wat over instaan. Aangezien het vooral over de hormonen gaat, en die zijn zeker betrokken bij het libido.

 
Ik heb de B12 (methylcobalamine) van Natural Factors. (Deze heb ik besteld bij Unlimitedhealth.nl)

Daar zit vrijwel niks in. Ook ik had een probleem met het vinden van B12 zonder additieven en zoetstoffen, maar deze bevalt mij zeer goed!

 
Het lijkt wel dat mijn libido wat hoger is geworden sinds ik rauwe lever eet. Ook drink ik veel kefir gemaakt van rauwe melk en slagroom. En neem adrenal. Kan dit alles een positieve invloed hebben op het libido, of heeft het er niets mee te maken?

Ik zou eerder denken dat mijn libido minder zou moeten worden omdat ik in de meno pauze ben.

 
Dirtsa hou me/ons op de hoogte -als je wilt natuurlijk!- van je bevindingen uit het boek aangaande libidoafwezigheid.

Mijn libido is al tijden drie keer nix.

Ergens wel jammer misschien, maar goed, als je geen zin hebt, dan heb je het niet en gelukkig verder geen problemen daardoor in de relatie (tenminste niet dat ik weet:) ).

Ik kan me niet voorstellen dat het bij mij (nog) aan b12 ligt.

 
Nee dat geloof ik ook niet lievergezond. Mijn B12 in het bloed was vorig jaar meer dan uitstekend en toen was mijn libido niks.

 
Hier een artikel van mij over de hormonale hierarchie. Hieruit kun je opmaken dat er hormonaal e.e.a. mis gaat voordat de geslachtshormonen ontregeld raken.

Mike

 
Hoe kan het dan dat iemand van midden veertig, die veel koolhydraten eet (bergen brood met nutella) een hoog libido heeft? Heeft die persoon dan gewoon mazzel?

Daarnaast ken ik ook vrouwen, die leven op koolhydraten, weleenswaar veel lichamelijke klachten hebben, maar wel een goed libido.

En dan toch nog een keer mijn vraag: kan het zijn dat mijn libido (ondanks dat ik in de overgang zit) verbeterd is door het dagelijks eten van rauwe lever, verhoging van verzadigde vetten (oa veel kefir van rauwe melk met slagroom) en het ondersteunen van de bijnieren met adrenal?

 
Ik verwijs nogmaals naar mijn artikel. Bepaalde klachten openbaren zich bij bepaalde mensen op een eerder of later tijdstip, afhankelijk van de kracht van hun hormonen. Veel koolhydraten eten is een uitputtingsslag maar wanneer stort de boel in elkaar? Dit heeft te maken met hoe sterk je hormonale keten is, m.a.w. in hoeverre je erfelijk belast bent, wat de voeding was in de groeiperiodes en wat je naast de koolhydraten nog eet. Je kunt jouw ervaring dus niet naast die van een ander leggen, bijv. die van je man.

Sommige mensen zijn zo sterk dat ze met gemak 90 jaar of ouder worden terwijl ze roken, anderen leggen nog voor hun 65e het loodje, o.a. door te roken. Het heeft alles te maken met of je lichaam tegen een stootje kan of niet. De naoorlogse generaties verzwakken met iedere generatie en kunnen dus alsmaar minder hebben. Dit heeft ook zijn effect op onze geslachtshormonen, vandaar dat we alsmaar onvruchtbaarder worden en, als we zo doorgaan, binnen afzienbare tijd tot uitsterven gedoemd zijn.

Jouw ervaring laat zien dat door consumptie van de juiste vet- en cholesterolrijke voeding het tij nog BINNEN DIT LEVEN te keren is. Jij laat zien dat naast degeneratie ook REgeneratie mogelijk is!

Mike

 
Hoe weet je of je B12 tabletten nodig hebt?

En adrenal? Is dat die bijnierhormoon?

Ik mis nog bij de handige adressen bijnierhormoon.

Ik zag Mike in een ander topic verwijzen naar een bijnierhormoon maar kan het nu weer nergens vinden.

 
@Debsy

Jij had toch ook last van je bloedsomloop aderen?

Die adrenal heb ik ook besteld en in combi met het dieet merk ik nu al dat mijn aderen minder "opgezet" zijn en dat armen en benen minder zwaar voelen.

 
Ja dat klopt!

Wat goed zeg! Ik ga hem ook bestellen. Ik moet wel zeggen dat mijn klachten ook sterk verminderd zijn de laatste tijd. Met het warme weer van juli had ik ook veel minder last als voorheen.

Maar ergens voel ik dat ik hem nog kan gebruiken.

 
Quote:
Je moet het gebruiken zolang als nodig is en dat is voor iedereen anders. Een goede manier om dit uit te proberen is 3 weken 1 capsule per dag bij een maaltijd te nemen (het liefst bij het ontbijt en in ieder geval NOOIT na 18.00 u!) en dan 1 week te stoppen om te kijken of je een verschil voelt met bijnierextract en zonder. Als je in de week zonder terugvalt naar je oude klachten heb je overduidelijk het bijnierextract nog nodig. Je kunt zelfs ophogen naar 2 keer per dag en een maximum van 3 per dag. Om de zoveel tijd stoppen om te zien hoe de vlag erbij staat en je weet genoeg!


 
Ik was ook een zoektocht begonnen naar b12 tabletten zonder toevoegingen.. dat is lastig! Maar ik had wel de beste gevonden:

bio-b12 van Thorne:
Quote:
One Capsule Contains:

Vitamin B12 (as Methylcobalamin) 1 mg.

Folic Acid 800 mcg.

Zinc (as Zinc Picolinate) 15 mg.

Papain* 75 mg.

Other Ingredients: Hypromellose (derived from cellulose) capsule, Microcrystalline Cellulose, Silicon Dioxide.

*An enzyme derived from Papaya (Carica papaya).


Ik heb deze meteen toen 2 potjes laten komen vanuit US, maar nu krijg ik injecties.

Ik heb nog een vol, ongeopend, gesaild potje staan..

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan