Wei

elmo

New member
Beetje domme vraag misschien maar waar vind ik wei van goede kwaliteit.

Puur wei dus die overblijft bij het kaas maken.

bestaat zoiets ook als goed supplement? molkosan is dat wat? of weet iemand waar dat te koop is in de buurt van Zwolle bij een boer.

Ben niet heel bekend met wei maar wil het graag proberen en er meer van leren dus vandaar.

bedankt

 
Elmo, waarom maak je zelf geen wei...zo moeilijk is het niet.

Wei maak ik van kefir. In een vergiet doe je een stukje kaasdoek en giet daar de kefir in. Bakje onder het vergiet om de wei op te vangen. Na een paar uur heb je al wei, vers van de pers...

Ik doe heel veel met wei.... en het kost bijna niks. De kefir die overblijft kan je nog een soort smeerkaas van maken met tuinkruiden.

Maar volgens mij is Molkosan ook wel goed, ik heb daar geen ervaring mee.

waarvoor wil je het voor gebruiken?

 
Boschje wei is een prachtige uitvinding. ....ik gebruik het als shampoo voor mijn honden, hun vacht wordt superzacht en het heeft gelijk een antiseptische werking.

Vlooien krijgen ook weinig kans met wei. Toevallig was ik een paar weken geleden met mijn hond bij de dierenarts en zij vroeg naar vlooien ( ze willen graag verkopen) ze ging gelijk met een vlooienkam door zijn vacht.....echt helemaal niks....zelfs geen vlooienstrontje....

Nu weet ik niet echt of dit door de wei komt maar het is wel toevallig dat de honden dit jaar weinig last hebben van vlooien.

Het koppie van mijn kat zat onder de korstjes, ze zag er niet uit. Een paar dagen met wei ingesmeerd en je zag het wegtrekken

En wat dan ook zo fijn is dat het ongevaarlijk is, want katten blijven net zolang met hun pootje over hun koppie likken totdat zij het schoon genoeg vinden. Veel minder schadelijk als een cremetje van de dierenarts

Ik gebruik het voor mijn haren als een soort gel, versteviging zogezegd

Gebruik het als mondspoeling voor de frisheid maar ook voor mijn tandvlees te verstevigen