wei , vermoeide benen

elmo

New member
Sinds een dag of 2 gebruik ik organische en biologische weipoeder en nu heb ik sinds een dag of 2 ook vermoeide benen dus denk dat daar de connectie zit.

hoe zou dat kunnen? iemand een idee

 
Het lijkt me niet zo slim om geisoleerde eiwitpoeders te gebruiken. Zeker niet in jouw geval, elmo. Hoe ben je op dit onzalige idee gekomen?

Mike

 
onzalig :) Ik dacht mn mineralen er mee aan te vullen. had er goede dingen van gelezen vandaar dat ik het wou proberen

Niet zo wijs dus begrijp ik Mike?

het is mt capra mineral whey.

bedankt

 
Dag Elmo,

In combinatie met niet optimaal werkende bijnieren en een ontregelde schildklier is de bloedcirculatie in de benen vaak niet optimaal.

Hiervoor neem ik OPC druivenpitextract in : 1 capsule 's ochtends en 1 capsule bij 's avonds na de maaltijd.

De resultaten zijn goed waarneembaar : geen vermoeide benen meer, minder blauwe plekken en een huid die waarneembaar mooier wordt.

Lees maar even mee wat er over OPC geschreven wordt. Ik kan het in ieder geval bevestigen. Zelf had ik nl.ook zo iets van eerst zien en dan geloven,....

Druivenpitextract in capsulevorm zorgt ervoor dat alle goede stoffen van rode wijn in het lichaam komen maar dan zonder de alcohol.

Bescherming hart en bloedvaten

De hoofdwerking van OPC is het stabiliseren en sterker maken van vaatwanden en bindweefsels.

De haarvaten zijn de nauwste vertakkingen van het bloedvatenstelsel. De vaatwand is daar dun, teer en permeabel waardoor een selectieve uitwisseling van stoffen tussen het bloed en de weefsels en lymfestelsel mogelijk is. OPC versterkt vooral de vaatwand van haarvaten en zorgt ervoor dat zowel de doorlaatbaarheid als de elasticiteit van de haarvaten verbeterd worden.

Het bindweefsel in ons lichaam zorgt voor stevigheid en soepelheid. Dit vormt een soort steunkous rond de bloedvaten waardoor deze elastisch en soepel kunnen blijven. Doordat OPC het bindweefsel en de vaatwanden beschermt kan dit helpen bij ontsierende aderen en vermoeide benen.

OPC wordt als antioxidant wel in de bloedbaan opgenomen en heeft zo zijn werking door het hele lichaam.

Ontstekingsremmer en antihistamine

Ontstekingsprocessen spelen een grote rol bij hart- en vaatziekten. Deze treden op als de vaatwanden worden beschadigd door hoge bloeddruk, het verzwakken van bindweefsel, enzymatische stress, cholesterolproblemen en oxidatieve beschadiging.

De permeabiliteit van de haarvaatjes is dan vaak niet meer selectief waardoor allerlei moleculen in de weefsels kunnen doordringen. Rode bloedcellen klonteren samen, waardoor de bloedsomloop slechter wordt. Hierdoor ontstaat er een plaatselijk gebrek aan zuurstof, toenemende trombosis, verzuring en een verhoging van de enzymatische activiteit. Een stijging van de enzymatische activiteit zorgt voor de afbraak van collageen en elastine. Bindweefsel wordt zo beschadigd en de vaatwanden worden aangetast en beginnen te lekken. Mestcellen degranuleren waardoor ontstekingsbevorderende stoffen als histamine vrijkomen. Hierdoor wordt de permeabiliteit van de haarvaatjes nog groter. Vochtophopingen en pijn nemen hierdoor toe. Spataders zijn het uiterlijke teken van dit hele ontstekingsproces.

In vele tests is naar voren gekomen dat OPC een krachtige ontstekingsremmende en antiallergische activiteit bezit. Dit komt onder meer door het verminderen van oxidatieve beschadiging en het remmen van ontstekingsreacties. Ook wordt de aanmaak van histamine geremd, zodat bij een allergie de klachten minder kunnen zijn. OPC blokkeert de activator van het enzym dat de mestcellen openbreekt waardoor histamine vrij kan komen. Echter wordt histamine niet alleen door de mestcellen geproduceerd, zowat alle eiwitten van het lichaam bevatten het aminozuur histidine als een van de bouwstenen. Histidine wordt door een enzym omgezet in histamine. OPC remt ook deze enzym zodat histamine niet gevormd wordt.

Tegen rimpels en cellulite

Cellulite wordt vooral als een schoonheidsprobleem gezien. Niet voor niks wordt gezegd dat schoonheid van binnenuit moet komen. Cellulite wordt veroorzaakt door beschadiging van weefsels.

Hierdoor worden vaatwanden ook aangetast waardoor spataderen kunnen ontstaan.

Collageen is verantwoordelijk voor stevigheid en elasticiteit van de huid. Tot je 25e levensjaar wordt er voldoende collageen gemaakt om de huid jong, stevig en soepel te houden. Na het 25e levensjaar neemt de productie van collageen af. Hierdoor ontstaan er rimpels, wordt de huid slapper en heeft minder weerstand tegen effecten van buitenaf.

OPC wordt ook wel de collageenvitamine genoemd omdat OPC, in samenwerking met vitamine C, de aanmaak, reparatie en stabilisering van collageen bevordert. Ook remt het de enzym collagenase, deze breekt collageen af. OPC remt bij dit proces (vroegtijdige) veroudering van weefsels door overmatige crosslinking (degeneratie) van collageen tegen te gaan.

Daarnaast beschermt OPC elastine en hyaluronzuur tegen afbraak door de enzymen elastase en hyaluronidase. De drie enzymen collagenase, elastase en hyaluronidase zijn in verhoogde mate actief tijdens ontstekingsprocessen en dragen bij aan weefselafbraak.

OPC beschermt en ondersteunt collageen en/of elastinerijke weefsels (bloedvaten, huid, spieren, bindweefsel, slijmvliezen, kraakbeen en lymfevaten), zodat deze stevig en elastisch blijven.

OPC bevordert de wondheling van huid en slijmvliezen. In een dierstudie werd druivenpitextract aangebracht op snijwonden, wat ervoor zorgde dat de wond sneller en mooier genas.

Door de UV-stralen in zonlicht worden in de huid vrije radicalen gevormd die de eiwitten (collageen) in de huid aantasten. Hierdoor ontstaan er rimpels, dit kan je vooral zien bij zonaanbidders.

In- en uitwendig gebruik van OPC beschermt tegen huidbeschadiging door UV-licht en zorgt voor minder roodheid veroorzaakt door de zon.

Doordat OPC ook zorgt voor een goede doorbloeding, ontstekingsremmend werkt en vrije radicalen bestrijdt, zorgt het voor een goede hydratatie van huid en helpt deze mooi, gezond en strak te houden.

 
De consumptie van eiwitpoeders is een onzalig idee, omdat eiwitten de zwaarste voedselmoleculen zijn die er bestaan. Er is zoutzuur (maazgzuur) voor nodig om ze te verteren en eiwitten kosten de meeste spijsverteringscapaciteit. Naast maagzuur is er veel water, vit. A, schildklierhormoon en enzymen nodig om eiwitten te verteren. De natuur biedt ons geen geisoleerde eiwitten en al helemaal niet in poedervorm. Wei is een gezond melkeiwit, maar alleen in combinatie met alle andere co-factoren in rauwe melk. Je hebt jezelf overbelast met dit eiwitpoeder en dat terwijl je gezondheid op dit moment al zo breekbaar is. Ik vraag me ook af hoe jij dacht aan meer mineralen te komen d.m.v. eiwitpoeder? :?:

Mike

 
Hoi Mike en Vivianne

bedankt voor je input.

Het is mineral whey

http://www.mtcapra.com/capra-mineral-whey/

en zit dus als het goed is vol mineralen, althans volgens de ingredienten en weinig eiwit vandaar dat ik dat dacht. ik weet dat weipoeders te veel eiwitten bevatten voor mn maagzuur.

Stop er ook maar meteen mee, was gelukkig een klein potje en geen enorme aanslag op de portomonee.

 
circumotion.

Ik heb momenteel vrij veel last van mijn benen, vooral het linker. Ik lees nu dus de link met de schildklier. Fietsen heb ik geen last, maar lopen wel.

Ik zie ook veel merken staan op internet, met goedkoop en duur. Altijd weer de vraag: welke is goed?

Circumotion kwam ik tegen, met meerdere ingredienten. Dit staat me altijd wel aan, omdat ik niet weet of de samenhang met andere vit. belangrijk is. Vit. C bv zit er ook in, van vit. C apart (die ik in huis heb) krijg ik snel diaree dus neem ik voorlopig niet. Ben nu met de melk en yoghurt bezig, dus voor mij niet alles tegelijk. Maar die benen zijn wel erg irritant.

Dus: advies?

 
@Vivianne : OPC Druivenpitextract, welk merk is goed? welk gebruik jij? Dank

Heb ook gezwollen benen, lichtjes rood / paars en gesprongen adertjes, dus geen goede doorstroming. Wat me wel opvalt, sinds ik ben begonnen te Wap-en dat het erger wordt. Veel meer druk op de benen. Ben wel sinds ik ben begonnen met Wap 8kg verdikt :oops: en het was niet nodig.

 
Zelf gebruik ik de OPC uit druivenpitten. Meer uitleg hierover zie www.naturafoundation.nl/?objectID=166‎

Hier goede ervaringen met die van Vitadore.

 
@ Liesje

Haal jij de vitamine C uit acerolapoeder ?

@ Converted

Hier het omgekeerde gehad en 8 kg afgevallen. Mij viel op dat inname van chlorella een positieve invloed op mijn lichaamsgewicht had. Achteraf gezien bleek de oorzaak van alle ellende een niet optimale darmwerking te zijn die mede het gevolg was van een overgevoeligheid van tarwegluten en rauwe & gepasteuriseerde koeienmelk.

Wat je in dit stadium kan overwegen is om naast WAP voldoende jodium uit je voeding te halen. Kan door 2 maal in de week jodiumrijke vis aangevuld met eieren van grasgevoerde kippen op het menu te zetten : kabeljauw, hollandse nieuwe, haring, wildwaterzalm. Oesters en mosselen kunnen trouwens ook !

 
@Vivianne: dank voor je goede raad. Durfde nooit hier te melden wat nu te doen met dat dikker worden, word er hopeloos van en ben er niet echt gelukkig mee maar ja, eerst de gezondheid opkrikken dan het gewicht, dacht ik.

Dat is 1 vd problemen denk ik dat ik nooit vis eet, enkel soms sardientjes (gevrozen vis) daar hier geen vis te vinden is enkel in de supermarkt maar niks bio. woon in afgelegen deel in frankrijk, de zee is te ver van hier. elke zondag eet ik wel 6 oesterkes daar er een stalletje is voor de kerk haha.

eieren elke dag 2 rauwe in mijn ochtendmix voor de lever/gal en soms in de dag nog een gebakken eitje.

Heb juist gisteren jodium besteld want door meer en meer te lezen, kom ik tot de conclusie dat ik een schildklierprobleempje heb, misschien dit ook door te stoppen met roken na 25 jaren, in februari dit jaar.

Chlorella ook gisteren besteld bij Fonteine, dus dat is voor volgende week.

Dank

 
Volgens mij blijf je dik (of val je niet af) door een trage schildklier.

Zijn die oesters dan gebakken? Lijkt me lekker en ook gezond.

 
@ Liesje : Trage schildklier? Denk je dat echt? Misschien is het een reactie na al die jaren vegetarian te zijn en dat mijn lijf het niet meer weet.

Nee oesters rauw, lekker rauw met wat peper en citroen of natuur, mmmm, en dit vroeger met een glaasje witte wijn maar heb het niet meer gedaan sinds ik Wap :lol:

 
@ Liesje

komt uit bessen. Moet goed zijn.

@ converted

Goed van je dat je met roken gestopt bent.

Laat ons vooral weten als de chlorella en jodium een gunstig effect hebben op de werking van je schildklier.

 
Concerted2: Zoek maar eens op klachten van trage schildklier.

Zelf heb ik jaaaaren "aan de lijn" gedaan. Daardoor een zekere kontrole gehouden. Hoogste aantal kilo,s was 75 bij lengte van 1,65. Ik heb wel geleerd daardoor niet al te veel te eten. Ik heb ook niet gauw honger. Gewicht is al een paar jaar constant dus ik eet genoeg. Moet wel blijven oppassen. Ook ik heb trage schildklier. Vooral suiker was denk ik toch wel een boosdoener. Als ik nu iets eet dat eigenlijk te zoet is merk ik ook dat ik wil blijven eten. Dus.... niet meer kopen. Neem maar een stukje kaas o.i.d. Maar voor de vetten ben ik niet bang. Ik gebruik zoveel mogelijk. We zien allemaal wel eens mensen op TV die extreem veel eten en daardoor extreem dik zijn. Volgens mij krijg je daardoor ook een grotere maag-inhoud. En ik heb dus een kleine maag-inhoud. Als dat niet klopt krijg ik wel commentaar van Mike?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.508
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan