Week gevoel in de buik

Steelboy

New member
Ik heb een vraag.

Als ik 's ochtends ontbijt met bijvoorbeeld 4 gebakken eieren. En ik neem daarbij nog yoghurt met een beetje honing, boekweit, olijfolie en kokosolie, dan krijg ik heel vlot een week gevoel. Een beetje het gevoel van een lage suikerspiegel maar dan licht.

Ik heb vroeger en nog steeds wel "een dip in mijn suikerspiegel". Tenminste mij is verteld dat dat het is. Ik weet het niet zeker.

In de puberteit had ik het dusdanig erg dat ik na de lunch, die bestond uit brood, soms wel anderhalf uur zwetend en zo slap als een vaatdoek in een stoel zat.

Ik heb van de week het ebook gelezen over bijnieruitputting en er kwamen daar dingen naar voren, dat ik het gevoel heb dat ik een prediabetes patient ben.

Mede door deze dips ben ik nu aan het overstappen op wapf. Maar zoals het nu lijkt houd ik ze nog wel.

Wel minder en korter, maar toch nog wel.

Iemand een idee waar het van komt??

Moet ik het toch anders doen??

Ik ben maar niet te snel van de koolhydraten aan het afstappen, omdat mijn gevoel zegt dat het dan helemaal niet goed komt.

Groeten Marco

 
Toen ik 5 maanden geleden met WAPF begon voelde ik me door de weinige koolhydraten ook heel slap. Ik weet niet precies waar het omslagpunt zit, maar ik denk ergens in de 4e maand. Ik ervaar nu de dips niet meer. Hongergevoel was al eerder weg, daar had ik na een paar weken al geen last meer van. Een beetje slap heb ik zelf nooit als storend ervaren, omdat ik wist dat het tijdelijk zou zijn, maar je moet ook niet overdrijven met WAPF-voeding. Gewoon rustig koolhydraten afbouwen en WAPF-voeding ophogen. Je hoeft echt niet binnen een maand helemaal om. Geef jezelf wat tijd en ruimte en luister vooral goed naar je lijf. Succes!

 
Lastig he, die schommelingen. Ik heb er ook nog veel last van. Denk dat zoals Moondust zegt, het een kwestie van tijd is. Rustig doorzetten, langzaam minderen met de koolhydraten. Zo ben ik ook bezig. En de ene dag heb ik meer last dan de andere, maar de dips lijken al iets minder heftig te worden. Succes!

 
Wellicht is het een idee om goed op te letten welke koolhydraten je eet en welke niet.Er bestaat zoiets als het specifieke koolhydraten-dieet waar veel mensen baat bij hebben. Ik wil hier geen propaganda maken om dit dieet te gaan volgen, maar als je de specifieke aanbevolen koolhydraten die in dit boek gebruikt en verder volgens WAPF eet, zal de darmflora herstellen en dat is van groot belang.

 
Ik zal daar ook eens naar kijken, Gerard, wie weet kan ik er ook iets mee. Ik merk dat een plens appelazijn op de nuchtere maag het bloedsuiker ook wat meer onder controle houdt. Ben jij al aan de appelazijn Steelboy? Het brandt enorm in de keel, maar het werkt blijkbaar ;-)

 
Let ook op hoeveelheid tegelijk. Ik wil nogal behoorlijk in kakken na een te stevige maaltijd, met inderdaad een unheimloch gevoel erbij , beter over de hele dag grazen... Had ik vroeger geen last van maar uh nu ik ff in de lappenmand zit heel duidelijk. En helaas heftig op vet merk ik ook, mijn dikke groentesoep is net een slaapmiddel.

 
San,

Als appelazijn in je keel brandt, heb je daar veel bacterien. De oorzaak is...maagzuurtekort. Het kan daar ook branden omdat de keel is aangetast door...omhoogkomend maagzuur door...maagzuurtekort.

Mike

 
Ok, bedankt voor de info Mike. Goed dat je dat zegt, want bij mijn vriend brandt het helemaal niet. Vroeg me al af hoe dat kon. Dan ben ik denk ik goed bezig door het branden te accepteren en de appelazijn te blijven drinken om meer maagzuur te krijgen :)

Edit: onlangs is bij mij ook een maagontsteking vastgesteld. Ik was vaak misselijk, en dacht dat het aan zwaar eten lag. Bleek de maag te zijn. E.a zal wel met elkaar in verbinding staan.

 
Ga ik doen. Blij dat ik overal nu achter kom, en niet jaren te laat.

Wat kan ik mijn dochtertje nu al geven tegen maagzuurtekort Mike (behalve de juiste voeding)? Ze is net 1 jaar.

 
Gebakken eieren met blokjes gember en Keltisch zout kunnen helpen. Rustig eten en niet te veel eten in een keer. Als ik dat eet dan heb ik minder snel een week gevoel.

Als ik te veel door elkaar eet voel ik me minder. Geen koude dingen eten na een warme maaltijd.

Waarom eten de mensen heel veel en snel? Ik denk dat het onrust is, of ondervoeding. Ik merk dat als ik maaltijden over ga slaan dat ik dan uit onrust veel te veel eet?

 
Ik heb gelukkig geen last van het gebruik van appelazijn. Hier kan ik rustig meerdere glazen van drinken. De verdunde versie dan hè.

Wat heel erg op mij duid uitnhet ebook over bijnieruitputting is het stuk over diabetes. En dan vooral het stuk dat je water kunt blijven drinken zonder je dorstgevoel kwijt te raken. Dat heb ik al jaren. Ik heb altijd dorst.

Zijn er nog tips wat ik als aanvulling kan gaan gebruiken?? Ik heb zeker wel de angst dat ik diabetes aan het ontwikkelen ben.

Ik heb me er wel eens op laten testen, maar daar komt natuurlijk niks uit. Het station huisarts laat ik allamg aan mij voorbij gaan.

Daar schiet je niks op.

Ik ga er vanuit dat ik het vanaf nu langzaamaan kan stopzetten door geheel over te stappen op wapf.

Maar tips en tools zijn altijd welkom.

Groetjes Marco

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan