Wazig zicht, paniekerig

StormenRegen

New member
Ik ben wat paniekerig, misschien dat iemand me kan helpen.

Ik heb al lange tijd dat ik slecht zicht heb, vooral bijziend. Nu heb ik vernomen dat dit met je nieren te maken kan hebben, en dat dat weer te maken kan hebben met een lage bloeddruk. Nu is het zo dat ik inderdaad een lage bloeddruk heb, dus het klopt wel.

Toch voelt het momenteel eng. Alles duizelt voor me als ik probeer te lezen (wederom nu ik aan het typen ben), en ik had zelf het idee alsof ik dreigde 'weg te vallen'.

Ik heb ook een laag cortisol door de bijnieruitputting die ik heb (nog niet officieel getest hoe laag, maar dat is wel meer dan duidelijk), nu weet ik niet tot in hoever dit misschien ook een rol kan spelen?

Wat kan ik op dit moment voor mezelf doen om dit op te vangen?

 
In vindt ook dat mijn ogen alleen maar achteruit gaan. Ik ga zo'n gatenbrilletje aanschaffen waar hier op t forum eerder over gesproken is. Heb het nog niet laten testen, maar wil toch niet aan de bril. Eerst andere dingen proberen!

Lage bloeddruk heb ik niet, bijnieruitputting wel. Gebruik je al Adrenal voor de bijnieruitputting?

 
Quote:
Ik ga zo'n gatenbrilletje aanschaffen waar hier op t forum eerder over gesproken is.


Waar wordt daarover gesproken op het forum? Ik heb gezocht maar helaas niets gevonden.

 
Quote:
Lage bloeddruk heb ik niet, bijnieruitputting wel. Gebruik je al Adrenal voor de bijnieruitputting?



Nee, dat slik ik nog niet. Ik zal dit ter sprake brengen bij mijn volgende consult met de hormoonarts. Ook ga ik dan een uitgebreide hormoontest doen, dus ik ben erg benieuwd hoe de cortisol eruit komt..

Ik zal eens opzoeken over dat 'gatenbrilletje'. Het is bij mij niet alleen slecht kunnen lezen, maar een volledige duizeling wat ik ervaar als ik lees, alsof ik lees terwijl ik aan het slapen ben (moeilijk uit te leggen wat ik ervaar).. Daarom denk ik zelf soms ook aan een hypo, alsof dat het is, dat ik 'weg zak'. Terwijl ik er dan alles aan doe.. om het niet te laten gebeuren en het op te lossen (als het er al is).

Quote:
Zie je ook vlekken?

Dit hangt volgens mij met de lever samen



Nu je het zegt.. ga ik er op letten en vraag ik me werkelijk af of ik dat zie. Ik weet het niet, al denk ik het wel.

Dit kan ook komen door het staren naar m'n laptopscherm, en vervolgens naar de muur kijken, waardoor ik vekken zie..

 
Duizeligheid door laag cortisol kun je redelijk eenvoudig opvangen door een paar korreltjes keltisch zeezout onder je tong te leggen of wat sole (je proef zelf wel hoe veel behoefte je eraan hebt) in water op te lossen en op te drinken.

Als je paniek bijniergerelateerd is, heb je ook nog kans dat je paniek ook vrij snel over is (bij mij vaak wel!).

 
Dankjewel Pinklady. Ik doe dat inderdaad met regelmaat: een sole drinken wanneer ik me zo voel... vanavond zelfs geprobeerd met wat rauwe honing er doorheen, omdat ik niet zeker wist of het eventueel een lage bloedsuiker was. Het is zo moeilijk om het een van het ander te onderscheiden.

Dus, paniek komt ook voor bij bijnieruitputting? Hoe is dit te verklaren? Ik heb ook veel onverklaarbare angsten, alsof ik ook een beetje het 'hier en nu' niet tastbaar kan maken..

 
Mijn redenatie:

Angst=stress

Bijnieren vangen stress op

Omdat je bijnieren uitgeput zijn kun je slechter tegen stress en heb je eerder angsten.

Ik heb zelf een tijd ineens smet vrees gehad. Ben er inmiddels weer zo goed als vanaf maar ik merk dat als ik het lichamelijk wat minder gaat dat de smet vrees dan weer even de kop opsteekt.

 
Soms is er eerst de lichamelijke toestand met bij behorend gevoel en vervolgens bedenkt het brein er een oorzaak bij.

Bijnieruitputting is eht gevolg van langdurig veel stress. He organisme staat dan voortdurend in de vecht-vluchtstand. Daar komt ook dat gevoel vandaan.

Doorbreek de vicieuze cirkel en het dprobleem zal oplossen.

Er is ook gewenning aan de stress, zelfs een bepaalde verslaving. Je zult liefdevol streng moeten zijn.

 
Mijn zicht wordt slecht(er) zodra ik een fout maak met dieet en de candida weer opspeelt. Ik ben nu weer volledig gaps en zie veel scherper. Ook helderder kleuren. Heeft ook te maken met of je alle vitaminen/mineralen die je nodig hebt binnen krijgt.

Een rasterbril (gaatjesbril) is overigens (voor zover ik weet) niet voldoende, je zult ook oefeningen moeten doen om je oogspieren goed te gaan gebruiken/te ontspannen.

 
Hmmm daar noem je iets, Kajsa. Ik heb ook candida (uit bloedanalyse kwam dat het een milde vorm was), en was helemaal vergeten dat dit ook je zicht kan beïnvloeden (had dit ook wel eens gelezen).. Al heb ik echter wel het idee dat ik heel streng ben qua voeding (anti-candida). Misschien dat m'n enige zonde (smoothies) toch wel meer kwaad doen dan goed....

 
Ik ben er sinds kort achter dat het bij mij al mis gaat op wat voor fruit dan ook, of op quinoa ofzo, ook al is het maar een heel klein beetje. Het lijkt me de moeite waard om eens te testen wat je ervaart als je die dingen een poosje weglaat.

En een milde vorm kan natuurlijk veranderen.

 
Dat is hypoglykemie. Je wordt dan duizelig en sloom als je te veel suiker (koolhydraten) eet. Ook worden op die momenten het zicht en de concentratie minder.

Als je te weinig koolhydraten eet kan je juist weer plots moe worden.

 
Candida is ook weer een symptoom.

Bij mij gaat het ook mis op fruit en koolydraten, maar ik voel me ook op bepaalde tijdstippen zwakker en dat is vaak rond 12:uur.

Als ik te veel koolydraten gegeten heb of een slechte maaltijd dan gaat mijn concentratie weg. Nu ik hier achter ben gekomen is panikeren niet meer nodig. Rond 12:00 doe ik rustig aan en na de maaltijden voel ik me zintuigen aan om te kijken of het eten goed bevallen is.

 
Quote:
Candida is ook weer een symptoom.


Een symptoom van...te weinig maagzuur. Maazuur kan probleemloos een teveel aan candida oplossen. Maagzuur is je eerste verdedigingslinie tegen ongewenste micro-organismes, want dit zijn levende eiwitten (net als wijzelf overigens).

Mike

 
ik heb een lage bloeddruk! advies is om bouillon en zout. dit zie ik niet zo zitten bouillon zie ik niet als gezond tenminste die kant en klaar zakjes! Ik gebruik veel keltisch zout maar dat zorgt denkelijk niet voor de verhoging! Weet iemand iets anders ik wil liever geen gewoon zout of die bouillon gebruiken..

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan