waterstofperoxide in de haren

ruud

New member
Dit is niet echt een enorm issue, maar ineens bedacht ik me toch het volgende.

Voor mij was mijn haren verven niet meer aan de orde sinds ik besefte hoezeer die chemische haarverf mijn gezondheid ook al kon verpesten.

Ik heb vroeger mijn haren blonder en nog meer kleuren in het blondbruinspectrum geverfd met waterstofperoxide.

Dat vond ik toen leuk en nog steeds vind ik het leuk als ik blondere plukjes ertussen heb.

Toen schaarde ik de waterstofperoxide ook nog onder de noemer chemische troep.

Inmiddels denk ik daar natuurlijk anders over.

Dus dat zou kunnen betekenen dat ik nu misschien weer met waterstofperoxide aan de slag kan in mijn haren...

Ik heb nog wel met natuurlijke verf mijn haar geprobeerd te verven, maar dat kan niet iets blonder, alleen donkerder en het blijft ook niet zitten.

Henna kan natuurlijk ook maar dat is mij te fel.

Dus zolang ik nog niet te grijs haar heb, kan ik misschien ook die waterstofperoxide in mijn haren doen weer?!

Zijn er mensen die ervaring mee hebben?

Dus als je die waterstofperoxide in een sprayfles stopt, misschien de 3% of een ander percentage oplossing?

 
Dorien,

Slecht idee. De waterstofperoxide die je vroeger gebruikte was ook troep want het was H2O2 met allerlei toevoegingen. De oplossing die men gebruikt voor het bleken van haar is er een van 6%. Het is echter helemaal niet gezond om je haar te bleken met waterstofperoxide want je oxideert het haar kapot. Die 'blonde' haren zijn dus afstervende haren! Wil je je haar echter gezonder maken, dan kun je gerust je haar insmeren of sprayen met een 3%-oplossing. Ze zullen er niet blond van worden, wel gezond! Ik adviseer je om niet verder te gaan dan 3% bij elk contact met de huid, dus ook de hoofdhuid.

Mike

 
Quote:
Ik adviseer je om niet verder te gaan dan 3% bij elk contact met de huid, dus ook de hoofdhuid.


Mijn vriendin doet soms een paar drupjes 35% op een wattenstaafje en stipt daar puistjes mee aan. Volgens haar werkt die 35% perfect, maar dit is dus gevaarlijk en onverstandig?

 
Ik heb dat zelf ook gedaan en het leidt tot flinke brandwonden. Het kan wel, maar volgens mij is 3% net zo effectief, maar dan minder agressief. Misschien dat je meer behandelingen nodig hebt dan met 35%, maar je loopt ook geen risico op brandwonden.

Mike

 
Hmmm... nu lees ik hier net de gevaren van uitwendig gebruik.... Heb net in een andere posting mijn ervaringen gedeeld.

 
Citroensap in het haar en dan de zon erop, dat schijnt wel te werken (maar dan wordt het haar wel een stuk droger).

Maar ja, die zon is nu alleen een beetje ver te zoeken...

 
Ik heb nu eindelijk de moed gevonden en ik ben met waterstofperoxide in mijn haren aan de slag gegaan om mijn haren lichter te kleuren.

Ik maakte een papje van

-ongeveer 200 militer met waterstofperoxide 3% met uit het hoofd ongeveer

-5 eetlepels zuiveringszout,

-een eetlepel honing,

-een scheut olijfolie en

-een scheut kamilleshampoo (ik heb die van urtekram).

nota bene: 1. Sommige recepten zeggen dat je er ook nog cremespoeling bij kan doen, maar die heb ik niet, dus ik dacht: ik doe er olijfolie bij.

nota bene 2. De bicarbonaat die zwakt het rood-effect van de peroxide af.

nota bene 3. De onderlinge verhoudingen lijken niet heel erg uit te maken tussen de ingredienten. Dus je kunt zelf varieren. Ik ga de volgende keer wat meer bicarbonaat proberen dat het wat papperiger wordt.

Deze ingredienten heb ik even gemixt in de blender en daarna met een verfkwast in mijn haren gesmeerd (wel even een wit shirt aangedaan dat vies mag worden).

Gisteren ging ik pas om 18 uur in de zon (het is nu 21 juli 2013) met het spul dat ik in mijn haren gedaan had en toen heb ik het twee uren laten zitten.

Mijn haren waren niet heel erg opgelicht die eerste keer.

Dus ik dacht volgende dag weer een keertje.

Vandaag ben ik meer uitgerust en (daarom) kon ik het eerder op de dag om 14 uur al in de zon uithouden (die nu heel fel is) en na 25 minuten ongeveer of korter zag je ineens dat mijn haren toch wel al een heel stuk lichter geworden waren.

Dus ik heb het er gelijk uitgespoeld en ik ben blij dat ik niet langer gewacht heb daarmee.

Het haar is dus pal in de zon snel een stuk lichter.

Het resultaat mag er zijn vind ik zelf.

Ik heb wel telkens gezorgd dat mijn huid zoveel mogelijk gespaard bleef omdat de waterstofperoxide een beetje prikt maar niet heel erg.

Mijn haren voelen verder ook niet veel droger aan dan normaal.

Ik heb gelijk kokosolie gesmeerd op huidplekken waar ik wat geknoeid had met het mengsel.

Ik wilde dit eerst doen voor ik de schaar erin wil bij de kapper (wat ik ook nog wil).

Bij de kapper stopt men er allerlei chemische rotzooi in en dit alles heb ik zelf onder controle (althans nu ik een beetje weet welke kant het op kan gaan): het is ook nog goedkoop en makkelijk zelf te doen.

Ik was eerder bij een kapper die met natuurlijke verven werkt http://www.nlstreets.nl/NL/winkel/haarzuiver1--kapsalon-den-haag/ of http://www.haarzuiver.nl/ , maar die kan je haren alleen donkerder verven, niet lichter.

Lekker handig dan!

Afijn, we kunnen het dus gewoon zelf, dat blijkt maar weer.

Gewoon thuis met huismiddeltjes.

In de winter zal het wat lastiger worden: dan moet je het fohnen om het op te laten lichten en dan gaat het minder snel dan in de felle zomerzon.

Mijn haarkleur was: donkerbruin eerst, de peper en zoutvariant ongeveer.

Nu: is het lichter: kastanje-achtig bruin/blond.

Lichter wil ik het echt niet meer maar ik ben erg tevreden.

 
Ik kleur mijn haar met de natuurlijke Logona haarverf, en ik krijg mijn haar wel lichter. (nu goed, niet lichtblond, maar dat beoog ik ook niet. Toch wel zeker 1-2 tinten lichter...)

 
hoi Annelies, dank voor de tip: ik heb helemaal geen verstand van haarverven.

Leuk dat je dit schrijft over die natuurlijke haarverf.

Blijft die verf zitten?

 
Ja hoor. Perfect.

Ik heb wat grijs en dat krijg ik er mee weg :)

De kleuren zijn ook echt mooi.

Ik gebruik de tubes. Die koop je gewoon online of bij de bioplanet of in de reformwinkel.

Mijn haar is schouderlang en ik heb aan 1 tube genoeg (heel veel en dik haar)

Je smeert het op droog haar, laat het trekken (tussen een half uur en 2 uur voor mijn kleur) en dan uitwassen en klaar.

Veel minder smurrie dan met henna enzo, daar hou ik namelijk niet van, al dat geklieder.

Ik heb donkerblond-licht rossig-bruinig haar en licht er mijn haar mee op. Ik gebruik de Indian Summer. Laat 2 u trekken. Om de 2 maanden ofzo doe ik het.

Het beschadigt ook totaal niet. (in de zomer wordt mijn haar ook nog lichter uiteraard in de zon, net omdat het natuurlijk gekleurd is is dat extra mooi)

Ik geloof dat logona verschillende spullen heeft : de tubes (dat noemen zij half-permanent dacht ik, maar het wast dus niet uit, want ik krijg echt uitgroei, nu groeit mijn haar wel snel, ongeveer 1,5 tot 2 cm per maand ofzo denk ik), en je hebt ook de echte natuurlijke haarverven, maar die doe ik niet.

 
Hey moderator Mike,

ik heb je hulp nodig! ik zit met nogal een issue. Ik gebruikte gedurende een periode van drie maand

de blondeerspray van Kruidvat van het merk Garnier, met waterstofperoxide in dus.

Ik ben daarmee gestopt omdat het zonniger weer werd, in de winter wou ik mijn blondere lokken

onderhouden, in de zomer is dit niet nodig dankzij de zon.

Maar sinds ik ermee gestopt ben in maart, of voordien al (ik herinner het mij niet goed meer) is mijn haar

immens beginnen uitvallen! Het groeit niet meer zo snel, het is dof,... Niets positiefs meer aan!

Nochtans stopte ik er al van maart mee en in die tussentijd verzorgde ik het steeds

met serums en pillen die de apotheek mij aanraadde. Maar niets lijkt te helpen...

Enig idee of er een oplossing is? Wat kan ik doen om de haaruitval te stoppen? En hoe krijg ik weer die

volumineuze talrijke haardos van vroeger terug?

Alvast bedankt!

Valerie

 
Je stopt je vol met vergif en wil nu weten waarom dat effect heeft op je lichaam? Spit het forum eens door, pas je voeding aan, zoek eens de topics over haar uitval, stel jezelf voor en laat ons weten wat eet.

 
Zomaar een hersenspinsel.

Zou dit naast het blonderende effect ook een middel kunnen zijn tegen haaruitval?

Afstervende haren extra ondersteunen door zuurstof?

De hoofdhuid schoon houden?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.904
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan