waterstofperoxide en huidproblemen

G

Guest

Guest
Sinds ca. anderhalve week druppel ik H202 op mijn duim.

Ik heb al jaren last van actinische kerastose (verhoorning van de huid) en de nagel doet inmiddels ook mee.

Dermatoloog gaf me toendertijd een kankerverwekkende zalf (heeft niet geholpen) en zie het niet zitten terug te gaan naar deze man.

Mijn huid/nagel is inmiddels heel erg droog en ik merk geen verbetering.

Is deze reactie (verdroging) normaal?

Iemand nog andere tips voor deze akelige aandoening?

 
Als ik hier lees zijn alle behandelingen gebaseerd op het vernietigen of verwijderen van de slechte cellen.

h2o2 lijkt me dus prima, i.p.v. druppelen zou ik een paar uur een watje erop doen en dan druppelen, dan heeft de h2o2 langer de tijd om in te werken.

Het verdrogen komt me een beetje bekend voor. (rondom tenen, geen ervaring met kerastose)

Af en toe kokosolie en/of ghee werkt dan goed.

Of alleen kokosolie:

http://www.topicalinfo.org/forum/topic.asp?TOPIC_ID=481

 
Wat ook goed kan werken is een pleister met jodium er op. Niet langer dan 1 dag laten zitten.

 
Jp...dank voor de site van topicalinfo. wow wat een boeiende info.

Ik heb nu kokosolie op mijn duim gedaan en is meteen minder droog, dus dan maar afwisselen met waterstofperoxide.

Ik gebruik de 35% verdund naar 3%, misschien moet ik de 35% gebruiken???

Gerard is het de bedoeling eenmalig een pleister met jodium erop, of af en toe herhalen?

 
Nee, geen 35% doen, dan brandt je weg. Misschien gewoonweg wat geduld? Het is ook niet ontstaan in een week lijkt me zo.

 
Eenmalig, dan afwachten wat het resultaat is. Meestal gaat de huid vervellen. Na een week kan je het zo nodig herhalen. Na de jodiumbehandeling kan er kokosolie op.

 
oke Alexandra, ik zal rustig aan doen.

Gerard, ik probeer eerst de kokosolie en waterstofperoxide, maar houd de jodium in gedachten.

Maar....welke jodium??, ik lees hier over verschillende soorten.

 
Dit topic: https://www.fatsforum.nl/topic/moedervlekken gaat over h2o2 en moedervlekken.

6% kan en er zijn hogere percentages geprobeerd. (eigen risico, voorlopig beter van niet)

Ik kreeg al irritatie van te lang en voor mij teveel 3% op een watje (was ook best veel) en ik denk dat niet alleen het percentage maar ook de totale hoeveelheid meespeelt.

 
Ik heb een paar dagen 3% gesmeerd maar zag geen vooruitgang. Werd vandaag wat gretig en smeerde er maar 35% op, het beet even flink en de drie moedervlekken waar ik het op heb gedaan reageerden allemaal anders. Bij 1 merkte ik niks, een ander werd een beetje wit en weer een andere helemaal wit. Ik had het alleen niet in mijn gezicht moeten smeren op andere oneffenheden, heb nu 3 rode vlekken ;)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan