Waterig oogje dochter

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Mijn dochter van 19 maanden wil sinds ze enkele weken geleden griep heeft gehad en last van haar doorkomende tandjes bijna niets meer eten,alleen nog vaak aan de borst willen.

Ze is wel actief en lief,maar ze eet overal maar een paar hapjes van of helemaal niets.

Een tijdje geleden at ze nog zoveel eieren( 2 per dag)

Dronk rauwe melk of rijstepap ervan,at van alles.Maar dat is nu over.

Ze is een kilo afgevallen,ik vind haar best dun.

Ze heeft om de haverklap een snotneus( waterig)

En nu ook sinds een paar dagen is haar rechteroogje erg waterig en vaak zit er groen snotje in

Ze heeft vanavond voor het eerst mijn drink beker met sole opgedronken,dat heeft ze nog nooit gedaan.Ze lustte het niet en ik moest het haar bijna dwingend op een lepetje voeren,dus daar ben ik erg blij om.

Moet ik me er maar niet te druk om maken,of kan ik iets aan haar weerstand doen,of misschien bijnier hormoon gaan geven

iIk ben ongepland( maar heel blij hoor)zwanger van haar geworden nadat ik net 2 maanden ervoor mijn moeder had verloren,ik was toen al een jaar erg gestresst en verdrietig.

Heb wel een erg goede zwangerschap en bevalling gehad.

Maar ongetwijfeld zal ze mijn verdriet hebben gevoeld.

Een paar van haar teennageltjes zijn erg broosmet streepjes.

Ik las dat dat betekent dat ze zwakke zenuwen heeft.Ze is wel altijd erg snel ontdaan,dan bedoel ik dat ze snel huilt en een lip trekt,erg gevoelig meisje.Maar wel superlief en zoet.Maar de laaste weken nu ze niet zo lekker is is ze sneller van slag dan voorheen.

Ik geef haar nog borstvoeding en dat vindt ze heerlijk en zo slaapt ze in,dus stoppen is geen optie.ik heb ook bijnieruitputting,maar ben nog zoekende naar het juiste bijnierhormoon,en ben ook wat depri laatste maanden dus wellicht krijgt ze wat stress van mij door nog.

heeft iemand nog wat tips voor haar?

 
Als ik zo lees voelt ze heel goed aan dat jij depri bent. Dus eerste is dat jij zelf tot rust komt. Je was zwanger en was al gestressd en verdrietig. Belangrijk is dus zelf tot rust komen en veel liefde. Ze raakt zo wel afvalstoffen kwijt die in haar lichaam opgehoopt zaten.

Om haar weerstand te vergroten kan je eens natuurlijk vit c poeder proberen

Zelf heb ik deze adrenal gekocht en werkt wel goed voor mij in ieder geval.

http://www.iherb.com/Nutricology-Adrenal-Natural-Glandular-150-Veggie-Caps/45935

 
Hoi Henk

Dat ik daar niet aan gedacht heb,aan vit C!

Zelf neem ik het wel in,maar zij krijgt via de borstvoeding niet genoeg door denk ik,ze drinkt natuurlijk ook niet meer zoveel als dat een baby drinkt.

Ik ga die adrenal eens proberen,thanks

 
Bedoel je dat ze nu afvalstoffen kwijt raakt door verkouden te zijn?

 
ik denk van wel, toen je zwanger was, was je stressvol en misschien niet de juiste voedingsstoffen genomen. Dat geef je door aan je ongeboren kind. En waarschijnlijk gaat ze het nu lozen. De kleur groen duidt toch wel op een ontsteking of oude afvalstoffen.

Beter eruit dan erin. Heel lang geleden toen mijn kinderen klein waren gaf ik ze nog weleens echinaforce van Dr. Vogel wat de weerstand wel verhoogt. Ze zijn er nu in kauwvorm voor kinderen. Maar niet te lang achter elkaar, lichaam moet er niet aan gaan wennen. Dus bijv twee weekjes, dan weekje niet enz

En lekker elke dag de zon in he met haar.

 
Danielle, het oogje kun je schoonmaken met kamillethee, je kunt rozenbottelpoeder in haar yoghurt doen voor extra vit C, die is niet zo zuur. Goed voor jezelf zorgen. Ben je eigenlijk al gestopt met bv voor die een na kleinste?

 
Henk en Tanja,

Bedankt voor jullie reacties,

Tanja

Nee,mn een na jongste drinkt ook nog regelmatig.Ik weet gewoon niet hoe haar te laten stoppen,ze is niet te stoppen.

En de poeder in haar yoghurt doen zal niet gaan,ze eet echt niets.

Zal mijn vit c maar ophogen voorlopig tot ze weer beter gaat eten.

 
Danielle, echt waar ik heb heel veel bewondering voor je en vind borstvoeding zoo belangrijk, maar jij bent dat ook. Jou kinderen hebben niks aan een moeder die uitgeput is. Kun je niet overleggen met je kind, dat je het niet meer kan dragen om 2 kinderen te voeden, dat je daar heel moe en niet zo blij van wordt. Mijn oudste die ook echt verzot was om borstvoeding kon het tot mijn verbazing ook loslaten toen ik vroeg of we er mee konden stoppen, omdat het pijn deed (ik was zwanger).

 
Tanja,

Ze is bijna 5 dus ik heb haar ook al uitgelegd dat mama wil dat ze nu stopt omdat ze al heel lang heeft mogen drinken,dat het pijn doet etc etc.

Maar ze is zo koppig,ik weet gewoon niet hoe ik het moet doen.Ze is niet voor rede vatbaar en gaat helemaal door het lint als ze niet mag drinken.

Ik kan haar wel laten huilen,maar de huizen zijn erg gehorig en de buren worden boos als mn kinderen herrie maken of lang huilen.Heb al met een orthopedagoog afgesproken voor volgende week ook ivm haar selectief mutisme.

Dank je voor het meedenken,lief van je :-)

 
@Danielle lastig hoor, ik ken het niet, heb nooit borstvoeding gegeven.

Komt ze vaak vragen om te drinken? Wellicht kun je met haar afspreken hoe vaak ze mag op een dag. wellicht kun je dit zo afbouwen.

ik roep maar wat hoor, soms zit ineens (net als vitC) ertussen zonder dat je daar over nagedacht had :-)

Zorg goed voor jezelf!

ratel

 
Heb je genoeg voeding om beide kindjes te voorzien? Zeker nu de jongste eigenlijk niets anders kan/wil? Ik zou het volgende week meenemen in het gesprek met de pedagoog. Succes en sterkte!

 
Beste Danielle,

Goed van je dat je dochtertje van 19 maanden nog borstvoeding krijgt.

Zou het kunnen zijn dat je dochter overgevoelig is voor rauwe (koeien)melk en rijstpap op basis van melk of eieren om de reden dat haar eiwitvertering nog niet op orde is ? Waterige oogjes of slijmafvoer kunnen hier op duiden. We hebben dezelfde klachten gezien bij ons zoontje tot op het moment dat we de koeienmelk vervingen door geitenmelk.

Onder ander topic besteedt Lia trouwens aandacht aan een slechte eiwitvertering en volgens haar kan je dit verhelpen met citroensap en appelciderazijn in water opgelost.

 
Hoi Vivianne,

Ik drink al rauwe melk sinds ik wapf eet,en zij 4 maanden oud is.Ze kreeg het dan toch ook binnen via de borstvoedng.De waterige oogjes heeft ze nu voor het eerst,en verkouden was ze toen ook eigenlijk nooit.

met gekookte of gebakken eieren heb ik wel het idee dat ze vaak zwavel geurende ontlasting had,dat heeft ze nu ze geen eieren eet geen last meer van.Dus waarschijnlijk ligt het aan de vertering van de eieren( eiwit of eigeel)

Dus het zal hem in de eieren kunnen zitten,dat die te zwaar voor haar zijn.

Heb haar wel vanaf ze baby is tot ongeveer dat ze 1,5 was halfrauw eigeel gevoerd,daar had ze geen last van maar daarna werd ze kieskeuriger en wilde liever gekookt of gebakken ei.

Hoe kun je een dreumes van 19 maanden citroen met appelazijn laten drinken,ze lust dat echt niet

Misschien kan ik het haar op een lepeltje geven met water erachteraan..

Ze is wel ineens deze dagen erg gek op rauwe komijnkaas

 
Slechte vertering van zwavelrijke voeding duidt op een zwakke leverfunctie. Houd gele verkleuringen van de huid en van het oogwit in de gaten!

Mike

 
Danielle

als ik zo je stukjes lees, vraag ik me af of je weleens aan jezelf denkt?

Ik bedoel dit niet vervelend maar ik heb het idee dat je anderen belangrijker vindt dan jezelf. Je bent geen fabriek, ook niet voor je kinderen. Ik lees dat je je dochter van 5 haar zin geeft omdat ze anders de buurt bij elkaar schreeuwt. Nou en? Laat maar een keer doen, en ach de buren moeten voor die ene keer dan maar even oordoppen in doen.

Als ze nu doorheeft dat je toegeeft omdat ze anders gaat schreeuwen/huilen zal je altijd haar zin moeten blijven doen ten koste van jezelf.

Ik ben voor ietwat strakke aanpak om te laten zien wie de baas is in huis.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Je kan ook als je de strakke aanpak schuwt bijv haar laten drinken en dan kermen van de pijn. Dan tijdje later kolf je wat waar ze bij is en lacht erbij en vertelt dat dit geen pijn doet. Je doet in een glas. In datzelfde glas doe je de andere dag melk van de koe en zegt dat je het al voor haar gedaan hebt.

Of de smaak zelfde is weet ik niet, is al zo lang geleden en zo ver gaan mijn herinneringen niet. :-)

Laat de koe die functie maar voor je overnemen, want je dochter is al 5 jaar.

Zo hou je meer tijd voor jezelf over en kan je tot rust komen.

Want je loopt jezelf volgens mij erg snel voorbij.

Ik denk ook dat bij haar niet om die melk te doen is maar meer om aandacht, niet dat je dat niet geeft, maar ze zal nog meer willen.

Succes ermee

 
Dag Danielle,

De eitjes zou ik maar laten voor wat het is. Sommige kinderen hebben inderdaad moeite met de vertering hiervan. Ik vermoed dat ze mede om reden van de moedermelk in deze fase graag zoete dingen uitprobeert. Zelf hebben wij dit bij onze kinderen in het proces naar vaste voeding ook waargenomen.

Misschien kan je het volgende proberen.

Citroen kan je in een flesje water oplossen en deze oplossing met honing zoeten. Denk aan het maken van thee met honing.

Appelazijn zie ik als onderdeel van een eigen gemaakte beestenbottenbouillion. Toedienen kan onder deze vorm of als onderdeel van groentenhap al dan niet in combinatie met enkele druppels moedermelk. Laten we hopen dat dit lukt !

 
Allemaal bedsnk voor jullie hulp,zo lief!

Mike,ik zie geen geligheid maar zal het in de gaten houden

Henk

Mijn dochter van bijna 5 heeft de boel voor etenstijd bij elkasr gegild want ze wilde tietie :-)

Ik heb haar gezegd dat ze mocht als ze straks goed zou eten en dan voor ze zou gaan slapen

Ze was 10 minuten helemaal overstuur,maat ik hield voet bij stuk.En uiteindelijk heb ik haar tietie laten vasthouden

Ze houdt dan haar hand op mn borst terwijl ze tegen mij aan hangt

Ze doet veel indrukken op op school en s een gevoelig meisje dus zo zoekt ze veiligheid op haar manier en ontspanning.

Ik was trots op mezelf dat ik niet heb toegegeven

Ze lust geen gewone melk,maar wel pap en chocomelk van rauwemelk

Yoghurt lust ze ook niet,maar goed dat lustte ik vroeger ook niet

Vivianne

Mijn jongste van 19 maanden kan ik idd citroen met honing gaan geven,met wat water.Dan lijkt het net limonade.

In Turkije waar mn schoonfamilie woont doen ze dit ook maar dan met suiker

Goed idee van je!

Ook een idee voor mn andere kids

Mn oudste is trouwens dol op water met sole en azijn,ik ook.

Thanks!

 
Knap van je Danielle, dat je voet bij stuk hebt gehouden! Het is aan jou om voor jullie allen te zorgen en vooral jezelf niet te vergeten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan