Water

Heidefiets

New member
Ik geloofde altijd dat veel water drinken goed was voor ons lichaam. Het voert tenslotte afvalstoffen af en ik dronk dat gretig (lees veel).

Nu ik hier op het forum aan t rondsnuffelen ben, ben ik daar opeens niet meer zo zeker van.

Kraanwater is dood. Nu ik weer aan de betere hand ben van een hele vervelende maagontsteking let ik erg op mijn voeding.

Ik merk dat ik niet zoveel water drink, mijn waterhuishouding anders is. Geen geren naar de wc en volgens mij is de kleur en de geur anders.

Ik drink bottenbouillon, rauwe melk en water met sole en soms een glas appelsap voor de smaak. Koffie lust ik nog niet.

Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe komen jullie aan je vocht?

Grtz Marjan

 
Ikzelf heb ondervonden dat het lichaam beter hydrateert door het eten van vochtrijk voedsel zoals fruit en groenten dan door het drinken van gewoon water.

 
Ik weeg 50 kg en drink na het opstaan 1 of 2 glazen water, dan later in de ochtend nog 1 glas water en in de middag nog 2 of 3 glazen en in de avond nog 1 of 2 glazen. Dat is gemiddeld genomen 1,3 L vocht. Ik drink als ik dorst heb en forceer mezelf zeker niet om maar een bepaalde hoeveelheid binnen te krijgen. In de plaats van water drink ik ook kruidenthee of soms rauwe melk.

Ik drink een half uur voor de lunch en het diner altijd een glas water en na het eten een paar slokjes. Tijdens het eten drink ik nooit of hooguit een paar slokjes. Ook minstens een uur na de maaltijd drink ik niet, zodat de spijsverteringssappen onverdund hun werk kunnen doen. Met warm weer of inspanning drink ik natuurlijk meer, maar als mijn plas er waterig uitziet heb ik niet het gevoel dat het drinken nodig is geweest.

Als ik water meeneem gebruik ik doorgaans altijd glazen flessen of flesjes.

 
@Dennis, waar koop jij de glazen flessen?

Ik ben al tijden op zoek naar glazen flessen mineraalwater.

Nu koop ik het mineraalwater in plastic flessen en gooi het thuis over in kleine glazen flesjes.

Misschien een beetje raar, maar ik denk zo, dat hoe minder lang het in het plastic zit hoe beter.

De glazen flesjes heb ik uit een restaurant, waar ze glazen flesjes Chaudfontaine hebben met schroefdop.

 
Dag Gala36

Dat herken ik. Dat doe ik thuis ook met mijn kruiden, die bewaar ik altijd in die kleine afgedankte hakpotjes.

Hoe reinig jij je glazen flesjes dan? Het solewater drink ik ook uit een zo'n flesje. Ik ben een beetje af van al dat kraanwater en probeer nu, zoals ik al schreef, op een andere manier aan mijn vocht te komen.

Binnenkort ga ik ook met kefir aan de slag om weer een gezonde darmflora te krijgen. Die is nu behoorlijk van slag door die maagontsteking.

 
Quote:
Ik geloofde altijd dat veel water drinken goed was voor ons lichaam. Het voert tenslotte afvalstoffen af en ik dronk dat gretig (lees veel).


Hier bestaan veel meningen over.

Mijn mening: Bijna iedereen is uitgedroogd.

Je lichaam heeft dorst. Wat krijgt het?

Cola? Koffie? Thee? Vruchtensap?

Dat zijn allemaal onnatuurlijke producten.

Je lichaam vraagt en verwacht vanuit de natuurlijke oorsprong, gewoon water en niets anders.

Wil dat nu zeggen dat we ons moeten gaan volgooien met vele liters water per dag?

Nee, dat denk ik niet.

Maar ik denk wel dat we als mens de richting een beetje kwijtgeraakt zijn.

We denken honger te hebben en grijpen naar koolhydraten en vetten, terwijl we feitelijk geen honger maar dorst hebben...

 
Dag ufo,

In mijn geval was dat koffie en water, nu is dat water met sole, bouillon, rauwe melk en binnenkort kefir.

Ik merk dat de waterbehoefe anders is en ik minder ren.

Misschien was ik wel uitgedroogd.

Ik was alleen benieuwd hoe jullie dat ervaren.

Dankjewel.

 
Ik ga binnenkort de aquarius vitalisator laten instaleren, dat maakt het water weer levendig!

Mijn keuze op deze is gevallen omdat een onafhankelijke woonbioloog (Charles claesens) die ik heb gemailt heb gevraagd welke waterverbeteraar volgens hem het beste was.

En omdat de maker ervan en zijninstallateur passievolle mensen zijn die niet zo veel om geld geven.

 
Quote:
We denken honger te hebben en grijpen naar koolhydraten en vetten, terwijl we feitelijk geen honger maar dorst hebben...


Dat komt rechtstreeks uit het boek van dr. Batman. Ben ik het NIET mee eens! Honger is honger en dorst is dorst. Dorst is geen honger. Dat zijn twee verschillende lichamelijke signalen die niet met elkaar moeten worden verward!

Mike

 
Quote:
Dat komt rechtstreeks uit het boek van dr. Batman


Ik heb nog nooit van ene dr. Batman gehoord...

Honger en dorst worden geregeld door de hypothalamus, en ik sluit niet uit dat die bij veel mensen ontregelt is. Volgens mij zit daar ook een link met anorexia.

Maar ik kan het mis hebben.

 
@ Mike

Hoe kan het dan dat na het drinken van een paar glazen water ik in de vroege morgen wakker wordt met dorst?

Welk signaal is dat, wat kan dat betekenen?

Overigens gaat dat nu stukken beter nu ik "anders" drink.

1/2 l water met 1 thl sole.

Grtz

 
Dan heb je het mantra 'honger is eigenlijk dorst' via een tweedehandse bron meegekregen. Het is deze auteur geweest die dit de wereld in heeft geholpen.

Mike

 
Komt uit dat boek en wordt vervolgens overal kritiekloos herhaald. Dit proces heet 'group think' en vinden we zelfs in wetenschappelijke kringen terug. Denk aan de anti-verzadigd vet/cholesterol boodschap, de global warming-theorie, de pro-fluoride boodschap, etc.

Mike

 
Hallo Heidefiets,

Ik vu de flesjes eerst met heet water en dan met een flessenrager en daarna vul ik ze met kokend water uit de waterkoker en laat ze 5 minuten staan.

Na het schoonmaken bewaar ik de flesjes in de koelkast voor gebruik.

 
Quote:
@Dennis, waar koop jij de glazen flessen?


Ik koop nooit water in flessen, hooguit tijdens uitgaan of uiteten. Ik filter en vitaliseer mijn kraanwater en dat vind ik genoeg. Hier in ZO-Brabant is het kraanwater sowieso al zo beroerd niet. Ik vul het in glazen flessen of flesjes en dat zijn gewoon flessen waar vruchtensap in heeft gezeten. 1 liter appelsap AH en 1/2 liter flessen versgeperst sap AH. Kleinere flesjes van de biowinkel. Zaten smoothies in geloof ik.

Flessen schoonmaken doe ik met een soort ronde borstel die lijkt op een kleine wc-borstel. Gewoon te koop bij de Blokker.

Quote:
'honger is eigenlijk dorst'


Ik geloof wel dat het 2 verschillende dingen zijn, maar ik heb wel vaak ervaren dat ik na het eten nog meer wilde terwijl mijn buik toch al best vol voelde. Als ik dan een paar slokken water nam/neem is het goed. Dan lijkt het net of je een dorstsignaal voor honger hebt aangezien...

 
@Dennis,

Waarmee filter en vitaliseer jij je water?

Ik ben al een tijdje op zoek naar iets om mijn kraanwater te filteren, door middel van omgekeerde osmose, maar daar is zoveel info over, dat ik door de bomen het bos niet meer zie!

Ik weet niet hoe het in zuid-holland met de kwaliteit van het water is.

Heb er ook aan zitten denken om voorlopig zo'n britta kan aan te schaffen, maar die ijn ook van plastic!

 
Quote:
Ik weet niet hoe het in zuid-holland met de kwaliteit van het water is.


Volgens mij niet zo best. Probeer te achterhalen of ze oppervlaktewater of grondwater gebruiken.

Je kunt een Brita-on-tap systeem gebruiken om het te filteren. Vitalisers zijn erg duur. Het systeem wat ik heb, heb ik al best lang en is niet meer te koop. Je kunt bijvoorbeeld eens hier kijken, maar ik weet niet of dit de beste of goedkoopste is: http://www.martera.com/nl/x/11/aqua-cel

Omgekeerde osmose, daar heb ik mijn bedenkingen bij. Het schijnt alle mineralen uit het water te halen zodat je enkel H2O over houdt. Ik vrees dat dit water je lichaam demineraliseert.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.201
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan