water met citroensap

Schoon water en vers geperste citroenen geven je de beste energiestoot, zo blijkt uit onderzoek. Dit terwijl de meeste Nederlanders ’s morgens koffie drinken om wakker te worden.

http://niburu.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1651:begin-je-dag-met-water-en-citroen&catid=17:gezondheid&Itemid=30

 
Ik begin iedere ochtend met een glas warm water met een uitgeperste citroen en tegenwoordig met een beetje keltisch zeezout, sinds ik weet dat dit waardevolle mineralen bevat.Vraag me af of ik hier de H2O2 duppels bij kan doen?

 
Quote:
Vraag me af of ik hier de H2O2 duppels bij kan doen?


Dat betwijfel ik ook een beetje aangezien citroensap veel vitamine C bevat...

 
Dan komt mijn volgende vraag: hoe combineer ik de H2O2 met de citroendrank. Welke neem ik eerst en hoe lang moet ik wachten om het volgende te nemen.

Bij een vroege dienst wordt het lastig, aangezien ik dan om 5.30 op sta, de citroendrank neem, dan om 6.30 mijn ontbijt zodat ik goed gevuld de deur uit ga.

 
warm water met citroen vind ik heerlijk in de ochtend :) beetje zout - lekker veel electrolyten!

helaas geen idee hoe dat met h202 te combineren zo vroeg in de ochtend.

 
Dat stukje op niburu maakt voor mij veel duidelijk!

Zelf ervaar ik al maanden dat ik na inname citroensap een enorme boost krijg! Nog meer als ik het combineer met olijfolie. Zal grotendeels met die anionische werking te maken hebben!! Goed om te weten.

Daarbij... citroensap mét olijfolie zorgt bij mij (ik verwacht ook bij anderen, omdat Andreas het in zijn protocol ook gebruikt om vooral die galuitstoot te bevorderen) voor een goede galuitstoot en dus een lekkere doorspoeling van de lever. Het gevolg?? Een perfect ontlasting omdat nu eindelijk ook de gal goed wordt uitgestoten en dus al het vet goed kan worden verteerd.

Daarom ben ik ook zo'n voorstander om die lever goed te reinigen, gebruik te maken van die zuren (ook appelazijn, maar vooral citroensap), hierna kun je pas goed alle vetten verteren.

Mijn visie is dat je enkel met veel vet innemen er niet komt, dit zorgt niet altijd voor voldoende galuitstoot en dus vertering. Dat gebeurt in combinatie met o.a. die citroensap wél!

Voor mensen die een betere leverwerking hebben geldt dit natuurlijk wel! Maar wie heeft dat? Ik heb zo'n idee dat bijna iedereen hier op het forum wel een enorm groot lever probleem heeft. Vandaar dat bij meerdere mensen ook die edelgist zo goed werkt enzo.

Kortom, of ik voor leverreinigingen ben? Ja een enorme fan! :)

ps. Waarom niet sowieso sole en H2O2 (1 druppel 35% of zo) in het glas citroensap met water?

 
Gerrit,

Ook ik ervaar dit na inname met citroensap, maar.. Hoeveel citroensap gebruik je in verhouding met olijf? ben hier zelf nog mee aan het stoeien..

 
Oke, dus die zuren zijn ook voor een goede uitstoot van gal? Ik dacht altijd dat de zuren die Andreas voorschrijft speciaal waren om de stenen zachter te maken.

Dat je lever gal uitstoot bij het eten van vet kan ik me voorstellen, die vetten worden verteerd door gal.

Maar waarom gaat je lever gal uitstoten bij zure dingen? Gal is een base, dus misschien iets temaken met de zuur/base verhoudingen ofzo??

Als je HCL neemt voor een betere eiwitvertering, dan is dit dus eigenlijk ook gelijk goed voor een goede vetvertering?

 
Quote:
Ik dacht altijd dat de zuren die Andreas voorschrijft speciaal waren om de stenen zachter te maken.


Nee en ja, de appelzuren in appels(ap) en ook los in te nemen d.m.v. malonzuur zorgt voor het zachtmaken van de 'stenen'. Het vet, de olijfolie, zorgt voor de galuitstoot vanuit de galblaas. Citroensap/sinaasappelsap combi en ook grapefruitsap zorgen voor het samenknijpen van de kanalen zodat alles naar buiten wordt geperst...

Waarom werkt bij veel mensen enkel veel vet eten niet? Mijn inziens heeft dit te maken met met name het feit dat de galblaas en lever enorm verstopt zit, hierdoor kun je vet eten wat je wilt, maar er zal niet een voldoende galuitstoot zijn om uberhaupt ook maar voldoende gal te spuwen om die vetten te verteren. Ik ken mensen die daarom ook bij veel vetinname, ditzelfde vet weer terugzien in de WC pot...en hebben er vaak diarree van, c.q. na veel vetinname is het raak en moeten ze het al snel lozen. Andere reactie kan zijn dat het wel in het systeem blijft maar dat je zeep-achtige ontlasting krijgt. Ook een teken dat je lever/galblaas verstopt zit en niet voldoende geactiveerd wordt door o.a. die zuren uit citroen/appelazijn etc.

Daarom werkt vaak citroensap zo goed, in combi met vetten. Je zorgt voor galuitstoot en die citroenzuren zorgen voor de samenknijping.

De alternatieve leverflush zoals eerder al beschreven in een ander topic is dan ook goed alternatief om elke dag te doen. Zo duw je geleidelijk aan de boel goed aan en naar buiten! In combi met rauw eigeel, welke veel cholesterol bevat, iets wat lever normaal aanmaakt en hij nu 'niet hoeft te doen', heb je een prachtig dagelijkse lever flush welke je gerust lange tijd kunt volhouden!

Zo 'spoel' je dus op de lange termijn je lever goed door, waarna het weer zijn grote taken kan uitvoeren, en dat zijn er nogal wat! Zoals eerder gezegd, mijn focus is lever en daarna darmen bij wijze van spreken!

Waarom ik dan ook zo enthousiast bent over edelgist (nutritional yeast), omdat die B-vitaminen eenvoudigweg NIET goed aangemaakt/omgezet kunnen worden door een slechte werkende en verstopte lever... daarom reageren veel mensen die ik ken ook zo goed op die edelgist en het zegt zeker iets over de status van hun lever........!

 
Om dezelfde reden kook ik graag op basis van kokosmelk (vet), azijn (zuur) en wat ruwe melassesuiker om een zoetzure saus te krijgen. Soms voeg ik ook nog citroensap toe aan een gerecht. En altijd gaat er Keltisch zeezout in. De basis van mijn gekookte maaltijden bestaat dan ook vrijwel altijd uit de smaken zoet, zuur en zout, waarbij de saus voldoende vet bevat. Een ander voordeel van het gebruik van kokosmelk is dat deze vanzelf indikt, zonder dat je een bindmiddel hoeft toe te voegen. Je kunt hier zo'n beetje alles in koken en toch het gerecht verschillende kanten op laten gaan door gebruikmaking van verschillende ingredienten en kruiden.

Mike

 
mike, wat zijn de hoeveelheden als je bv zoetzuren saus wil maken voor gehaktballetjes, als je een blikje kokosmelk van 200 ml hebt tav zijn en melasse?

sheila

 
gewoon proeven/uitproberen Sheila en met klein beetje azijn beginnen, dan hoef je niet teveel suiker toe te voegen. :)

 
Sheila,

Een tip van mij: kook op het 'heilig oog'. Laat je gevoel spreken en zit niet zo in je hoofd. Ik heb je al eerder gewezen op het feit dat je vraag na vraag stelt. Dat mag natuurlijk, daar is een forum in principe voor, maar je vragen gaan vaak over protocollen, het liefst tot op de milligram en op de seconde uitgewerkt. Dat is het domein van de linkerhersenhelft. Tijd om je rechterhersenhelft meer aan te spreken en te varen op je intuitie!

Mike

 
Quote:
Daarom werkt vaak citroensap zo goed, in combi met vetten. Je zorgt voor galuitstoot en die citroenzuren zorgen voor de samenknijping.


Geld dit ook voor yoghurt ? (is ook zuur) heb het idee van niet,kan het alleen niet verklaren.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan