Wat zou je doen als je de loterij zou winnen?

Gadsie

New member
Ik vraag me dit al een tijdje af. Als je opeens heel veel geld zou krijgen, wat zou je doen?

Ik zou het aan een goed doel willen besteden, maar niet aan een 1 of ander bestaand goed doel, liever zelf iets opzetten. Iets wat mensen over de hele wereld de kans geeft om goed te eten o.i.d. Ik zeg maar wat hoor, maar ik ben benieuwd wat jullie zouden doen.

 
Huis kopen met tuin groot genoeg om een koe in te zetten, als het echt heelheelveel is misschien wel een klein wapf hersteloord oid.

 
Ik zou met een stel anderen een woongroep beginnen op een boerderij, lekker zelf alles verbouwen en dieren houden. Lijkt me echt leuk en je weet wat je eet.

 
Een huis met een groot stuk land kopen ergens in Nederland maar waarschijnlijk in Frankrijk of Duitsland.

Totaal zelfvoorzienend proberen te krijgen wat betreft eten, water, energie etc.

En als er dan nog veel geld over is goud en zilver kopen :wink:

 
Kom ik bij je wonen, Naief. Dan ga ik er vanuit dat het een WAPF land is, WAPFonie of zo, of WAPFland......

Lia

 
iets groter Tanja, 1 koe is eenzaam, het zijn "kudde"dieren :)

En een klein boerderijtje, mijn droom!

 
Ja Marijan, je hebt gelijk, arme koe, zie je maar hoe je de mist in kan gaan met idealisme.

 
het wordt inderdaad een wijonie. Alleen mensen met logisch verstand, die werkelijk goed willen doen mogen zich er vestigen. Wifi bestaat er niet, e-nummers ed mogen er niet te koop zijn. Het water is standaard gevitaliseerd. Nanodeeltjes zijn er niet te krijgen. De zorgverzekering bestaat uit vergoeding voor acute zorg in het ziekenhuis, verder niet. En verzin zelf maar mee.

 
Hoe ga je het doen met geld naief? Mocht ik eerder die honderden miljoenen winnen dan kan je in Pikanistan met goud en zilver betalen.

In eerste instantie trouwens daarna gaan we rente vrij geld uitgeven. Nog even over nadenken hoe ik dat ga doen en o ja een loterij ticket kopen :wink:

 
Ik zou het zelfde leven behouden zoals ik nu leef. Geld weg geven heeft niet altijd zin om problemen op te lossen. En geld opmaken maakt je ook niet altijd gelukkiger.

Verlangen naar een woonboerderij kan leuk zijn, maar als je het eenmaal hebt dan merk je dat er geen verschil is in geluk. Geluk zit hem niet in bezittingen.

Ik woon zelf op een woonboerderij en ik vraag me af of de mensen hier wel gelukkiger zijn.

Dus gooi die zoekende droom maar weg en geniet van elke dag!

Problemen zijn er bij alle mensen in de wereld alleen sommige gaan er anders mee om, daar zit dan ook de sleutel tot succes en geluk.

Als ik geld won dan had ik misschien wel de mensen die altijd een lot kopen geld gegeven. Ik gun die mensen hun droom daarom wil ik ze in laten zien dat die droom een fabel is.

 
Charade, ik ben heel tevreden met wat ik heb, tuin is te klein voor een kudde koeien, maar ik heb wel kippen, ook heel leuk :D en vooral die eigen eitjes..

En een mens mag toch dromen/wensen hebben, toch!

Voor de koeien ga ik dan wel naar Matthijs.

Trouwens leuk om te vermelden:

Binnenkort heeft hij 20 koeien erbij van Guernsey.

 
haha, ik denk inderdaad dat ik wijonie niet hoef te stichten voor mijn rust. Er over dromen kan wel rustgevend zijn. En ik moet inderdaad eerst nog een ticket kopen

 
Charade,

Jij verwart het hebben van een 'droom' of een gedachte hebben bij wat je zou doen als je ineens veel geld hebt met je niet gelukkig voelen.

Je kan je ook gelukkig voelen met wat je hebt en toch een 'droom' of verlangen hebben naar wat anders hoor.

En geld maakt niet gelukkig maar een chronisch gebrek aan geld kan wel ongelukkig maken.

Dat geld (nog) niet voor mij hoor trouwens maar als het zo door gaat met deze economische depressie dan wordt het voor mij wel heel onplezierig (qua geld :wink: )

 
Eerst zelf even een poosje vakantie houden en uitrusten en ontgiften..

Daarna ook een boederijtje oid kopen in frankrijk,zelfvoorzienend worden maar ik zou ook graag mensen bewuster willen maken dus daar wil ik dan ook wel het ea in gaan doen.

Dromen is en blijft heerlijk om te doen..

 
Ja de droom maakt me gelukkig. Maar het hebben niet.

Ik droom meer van fantasie en over de dag van morgen. Ik droom om gekke cadaus te krijgen.

Helaas droom ik niet van dingen die te koop zijn, kon ik dat maar.

 
Lijkt me helemaal geweldig om zelfvoorzienend te kunnen leven :wink:

Dan heb je toch geen geld meer nodig ?

 
Als de droom uitkomt moet er natuurlijk weer een andere droom komen.

Ik ben niet bepaald materialistisch ingesteld waardoor ik soms niet mee kan praten met andere. Nieuwe auto, huis, telefoon of wat dan ook interesseren met niet echt.

Misschien zou ik meer cursussen gaan volgen. Een cursus Nederlands kan voor mij geen kwaad :D.

 
Eigenlijk denk ik niet zover als het winnen van de loterij, maar heb wel mijn ultieme droom en hoop deze over een jaar of 2 in werkelijkheid te zien gaan: een huis op de Canarische Eilanden, liefst La Palma (eiland waar ecotoeristen naartoe gaan, niet zozeer strand- of uitgaanstoeristen), waar het zomer en winter heerlijk weer is. Een grote tuin erbij om zelf groente te kweken, kippen, melkgeiten en een klein gastenverblijf voor vrienden of betalende gasten. De gasten kunnen als ze willen WAPF eten.

Nog een jaar of 2 om hier te "oefenen" en dan.....................

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.510
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan