Wat zou ik nog kunnen doen?

G

Guest

Guest
Ik ben nu ong. een jaar goed bezig met gezonde voeding. Onder gezonde verstond ik dus ook veel noten eten i.p.v. granen en sommige groente rauw te eten en zo nu en dan vlees. Ik weet nu dat die dingen niet echt goed zijn om te doen en dat ik juist meer dierlijke vetten moet gaan eten inclusief zuivel wat ik dus niet deed, maar verder hoef ik nu niet zo heel veel te veranderen. Ik at dus geen granen, geen suikers, geen e nummers, goede vetten: olijfolie en kokosolie. Supplementen van laviesage: multivitamine en visolie. Met die supplementen heb ik ook een leverreiniging gedaan en een lichaamsreiniging met een soort klei: caliummontrium klei ofzo? Geen nachtschades enz. dus best veel overeenkomsten met de adviezen op dit forum. Dit deed ik in eerste instantie voor mijn acne. Is daardoor ook voor 80 procent verbeterd, maar nog niet voor 100%. Heb er nog best wel een beetje last van. Ook is de stoelgang nog niet super: de laatste 2 dagen wel weer beter, misschien door de zure zuivel. Ook nog niet regelmatig ongesteld. Mijn vraag is nu wat zou ik nog kunnen doen? leverreiniging misschien of een goed supplement slikken? of een andere reiniging?

Alvast bedankt voor de adviezen!

Petra

 
Ik vraag dit ook omdat ik dus een hoge inname van fytinezuur heb gehad. Moet of kun je die ook d.m.v. reiniging uit het lichaam krijgen?

 
Gewoon op deze voet doorgaan en geduld, geloof en vertrouwen hebben. Alles is uit het lichaam te zuiveren, de goede stoffen duwen de slechte eruit.

Mike

 
Bedankt Mike: dat vind ik eigenlijk heel leuk om te horen. Ik ga dat zeker doen! Ik weet wel wat goed voor me is, dat voel je wel en inderdaad geduld hebben!

 
Dat wilde ik ook al zeggen, geef het tijd. En blijf gewoon lezen en lekkere,gezonde dingen eten.

 
Ja inderdaad, maar ben een perfectionist en wil altijd het beste bereiken haha, maar ik heb alles zelf uitgezocht door veel te lezen enz. en dat blijf ik ook doen! en ja het zit ook in de mens dat je te snel wilt he. Ik moet leren geduld te hebben ben eigenlijk ook nog maar dik twee weken met noten gestopt en nu ong. een week met zuivel en meer dierlijke vetten begonnen. Dus ja waar heb ik het over haha.

eet nu alweer meer goede dingen die dus de slechte eruit gaan duwen en omdat mijn stoelgang nog wat op gang moet komen, gooit mijn lichaam het er nu ook nog via de huid uit denk ik.

 
Zijn er mensen die ms hebben of hebben gehad en die puur door Wapf voeding flinke verbeteringen hebben geboekt of al goed op weg zijn.?Zeg maar niet meer met een elektrisch wagentje rondrijden maar gewoon weer fut hebben?

Zijn er ook mensen met flinke concentratie problemen en druk en opgefokt zijn geweest hier die door hun wapf voeding er nu helemaal of fijna helemaal van af zijn en dan zou ik ook graag willen weten hoe lang het bij eenieder heeft geduurd.

Just curious about it.

Andere verbeteringen van heftige dingen ben ik ook benieuwd naar.

Ik zit al heel wat beter in mijn vel na één of anderhalf jaar wapf maar we zijn er nog (lang) niet en we gaan gewoon door. Dit blijft ons levensstijl met nog veel verbeteringen die we door kunnen voeren.

 
Ongeduldig, perfectionistisch, klinkt als...zwakke bijnieren! Niet zo verwonderlijk als je jezelf vol hebt zitten stapelen met fytinezuur. Al die harde stukken noot in je darmen hebben ook gefunctioneerd als schuurpapier en kunnen daar de microvilli hebben beschadigd, waardoor je een lekke darm krijgt. De combinatie van te weinig maagzuur (door bijnierverzwakking/uitputting) en een lekke darm zorgt voor verstopping (onverteerde eiwitten, onvoldoende spijsveteringssappen als natriumbicarbonaat en galzouten, onvoldoende spijsverteringsenzymen) en ontstekingsprocessen. Je hebt gelijk als je zegt dat het lichaam ongewenste stoffen nu via de huid loost. Dit is echter niet ideaal:

Quote:
De verdedigingslinies van het lichaam tegen ziekte gaan als volgt:

1. Het maagzuur is de eerste verdedigingslinie. In voldoende maagzuur van de juiste pH (2 of lager) kan geen enkel pathogeen micro-organisme leven. Deze micro-organismes zijn levende eiwitten en het maagzuur heeft als functie...eiwitvertering. Dus ook de 'vertering' van deze organismes.

2. Bij gebrek aan voldoende maagzuur zijn de lever en de nieren de tweede verdedigingslinie. Ook dit heeft te maken met vertering, want de lever heeft als taak ongewenste organismes en stoffen vetoplosbaar te maken, zodat ze via de ontlasting verdwijnen, en de nieren hebben als taak ze wateroplosbaar te maken, zodat ze via de urine verdwijnen.

3. Het is dus het meest ideaal als de rommel beneden blijft en ook daar geloosd wordt. Schiet de lever- en/of nierfunctie echter tekort dan wordt de rommel via het bloed getransporteerd naar de longen. D.m.v. hoesten en niezen zal het lichaam een en ander dan willen uitscheiden.

4. Is echter ook de longfunctie onvoldoende, dan rest er nog maar 1 redmiddel: uitscheiding via de huid. Mocht ook dat niet lukken, dan heeft het lichaam geen andere optie dan de boel inwendig proberen op te slaan en te isoleren, om te voorkomen dat het gehele systeem aangetast wordt.

Als je het zo leest is een 'milde' klacht als huiduitslag dus een stuk ernstiger ineens, vind je niet? Jij hebt om de zoveel tijd huidklachten omdat stap 1 t/m 3 kennelijk dan onvoldoende succesvol zijn geweest bij het verwijderen van ongewenste organismes en stoffen. Hoeveel mensen lopen wel niet rond met een slechte huid, al of niet gekoppeld aan een of andere huidaandoening? Dit zijn dus slechte ontgifters! Het zou mooi geweest zijn als de rommel beneden was gebleven en d.m.v. het maagzuur, de lever en nieren vakkundig was verwijderd. Je moet je dus wel degelijk zorgen maken als de boel naar boven komt!


Mike

 
Yes I get it! daarom vroeg ik ook wat kan ik nog meer doen:)

Het gaat de ene dag wel beter met de stoelgang dan de andere. Ik heb het gevoel dat het nu weer beter wordt nu ik geen noten meer eten.

Hoe kan ik de lekke darm repareren? uiteraard door nu alleen maar zachte vezels te eten enz.: ik eet nu ook zelfgemaakte rauwmelkse yoghurt, maar is er ook een supplement die die de lekke darm repareert?

en wat kan ik dan doen om stap 1 t/m 3 te verbeteren? Ik drink nu iedere ochtend sole en een half uur voor het eten een glas met appelazijn. Ook drink ik gedurende de dag voldoende water. Dit lijkt mij al een goed begin, maar zal het voldoende zijn?

Petra

 
@Petrah,

kijk eens op mijn site, daar staat een stuk over hoe je meer maagzuur aan kunt maken. Wat belangrijk is om stap 1 te verbeteren.

Lia

 
Dirsta: heb je ook een goed merk die dit supplement verkoopt?

Wat ik lees op de site doe ik al: sole en appelazijn en natuurlijk de rest. Dus ik ga daar gewoon mee door en ik moet geduld hebben voordat ik resultaat zie.

 
Ik heb dit jaren geleden via een ortho gekregen, om de lekkende darm te herstellen.

Denk ook aan kefir(water- of melkkefir)

 
Maagzuur maak je ook aan met keltisch zeezout. Je gebruikt de sole al en hopelijk ook het zout over je eten en zo.

Lia

 
bonusan heeft L-glutamine dan zou ik zelf 7 gram per eigen kilo gram lichaamsgewicht nemen (dit kan wel 10 maatschepjes zijn) en dit een week of 2 volhouden dan nog een week of 2 naar de normale hoeveelheid overgaan. Goede controle is of je tandvlees sterk voelt en niet direct bloed als je bv even flost, je darm is ook slijmvlies. En dan wel zorgen dat je darm niet weer opnieuw lek wordt.

 
Je darm kan niet opnieuw lek worden als je harde, houtachtige vezels, gluten en suiker, koolhydraten en zetmeel vermijdt op op z'n minst minimaliseert.

Mike

 
Dudink: wanneer ik dit dus een maand op die manier in neem, kan ik er dan vanuit gaan dat de darm weer gerepareert is?

Ik ga ook zeker niet weer terug naar mijn oude voedingspatroon, dus die darm blijft heel!!

Ik gebruik al veel keltisch zeezout en appelazijn en zo nu en dan citroensap door mn water. Dus ben bezig om meer maagzuur aan te maken!

Petra

 
Petrah,

Jij bent wel heel erg ongeduldig, zeg! Een maandje een supplement slikken en dan heb je weer een gezonde darm? Ik dacht het niet. Je moet het tijd gunnen, want de tijd heelt alle wonden, ongeduld doet dit nooit. Enkele posts terug schrijf je nog zelf:

Quote:
Ik moet leren geduld te hebben


En ik schrijf:

Quote:
Ongeduldig, perfectionistisch, klinkt als...zwakke bijnieren!


Zie ook de recente uitwisseling met Micave, die ook al te veel te snel wil en die ook overduidelijk een bijnierprobleem heeft.

Mike

 
haha ja ik weet het dat ik ongeduldig kan zijn, maar ik leer het al want ik ga nu gewoon rustig verder met deze gezonde voeding en dan zien we wel hoe het loopt, vast goed en ondertussen bestel ik even l-glutamine voor de ondersteuning.

Nog even een vraagje over yoghurt: kopen jullie ook wel gewoon yoghurt uit de natuurwinkel? is dat wel goed? ik weet dat melk niet goed is zo uit de winkel, maar hoe zit het met yoghurt? en wat vinden jullie van witte kazen. Ik zondag naar Italie: liguria genua en daar hebben ze vast buffel mozzarella, maar is dat wel goed?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.689
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan