Wat vertelt je hartslag over je gezondheid?

Angela

New member
Ik stel deze vraag niet voor mijzelf, maar voor iemand anders.

Het is iemand die nog jong is (16) en de opleiding verzorgende IG doet.

Ze moeten bij elkaar de hartslag opmeten in de klas. En dan is de hartslag van degene 'in rust' vrij hoog. Dat kan varieren van 90 tot 120 of soms nog hoger.

Nu werd er door de docent gezegd dat dit geen reden tot bezorgdheid is. Degene heeft het ook nooit geweten. Het zou kunnen zijn dat degene zich druk maakt over het feit dat iemand de hartslag opneemt en dat hij daardoor verhoogt, maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn... Gedachten kunnen de hartslag beinvloeden? Degene heeft ook een wittejassenallergie en wil natuurlijk graag eerst weten of hier iets op 'natuurlijke' manier aan te doen is. Nu mijn vraag: Hoe hoog mag een hartslag van een jong iemand zijn? Wat zegt dit over conditie e.d.? Zijn er natuurlijke remedies tegen een te hoge hartslag?

Nog even erbij vermeld: Degene voelt zich nooit ziek, is niet moe of futloos. Zit lekker in z'n vel en doet aan sport.

 
Mike heeft het vaak over Stress en dat dit heel breed kan zijn. Ze is 16 jaar en ze zit nog volop in ontwikkeling? In de klas je hartslag opmeten.... hmm, ik weet niet maar een klas vol met 16 jarige is meestal niet echt rustig te noemen. Ze zou het eigenlijk moeten meten wanneer ze rustig thuis zit of in der kamer. Mijn hartslag is meestal wel rond de 60. 25 jaar. Je hartslag reageert natuurlijk ook op voeding en wanneer ze veel koolhydraten eet heeft dit ook een effect neem ik aan?

Ze zou is thuis haar hartslag moeten testen en niet direct na eten of drinken.

 
Ik zou niet weten wat een werkelijk gezonde hartslag is. Misschien is een sneller kloppend hart dan wat de officiele norm aangeeft wel een teken van een sterker hart dan doorsnee, ik heb geen idee. Het probleem is dat referentiewaarden geen optimale waarden zijn, dus wie het weet mag het zeggen.

Mike

 
Dat is altijd 'de pest' he... die referentiewaarden. En dat zijn vaak ook díe dingen die je onzeker maken. En dat terwijl 'de mensen van de referentiewaarden' het meestal ook niet weten wáárom het één beter zou zijn dan het andere. Daar ben ik met al mijn levenswijsheid al wel achter, maar dat maakt het soms wel ingewikkeld om je weg daarin te vinden. Toch?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.925
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan