Wat te doen? Kind ziek, pijn in haar nek

G

Guest

Guest
Mijn dochtertje van 2 is al een paar dagen licht verkouden.

Nu klaagt ze over pijn in haar nek. Ze was net heel suf en is als een blok in slaap gevallen.

Ze heeft geen koorts.

Ik vind het vaag dat ze aangeeft dat ze pijn in haar nek heeft en niet in haar keel..

 
Dank je wel! Ik heb de site bekeken.

Heb net ook gesproken met huisartsenpost en die zei dat als ze geen koorts heeft het niet ernstig kan zijn, hersenvliesontsteking begint met koorts en later komt de nekkramp.

Maar ik hou het wel in de gaten.

Goed wat je zegt van die propolis. Ik heb haar net 5 druppels in haar mond gedaan maar keek net op de verpakking en er stond tht dec 2009, ik hoop niet dat het wat uitmaakt. We hebben toevallig ook hoestdrank met propolis en die geven we haar al 2 dagen.

Als we binnenkort weer wat meer geld hebben ga ik gelijk de levertraan aanschaffen. Ik heb wel D3 maar heb begrepen dat dit niet zo goed is.

 
Ik geef de jongste ook H202, 3 druppels 3% verdunning, 's morgens en 's avonds.

Mijn kinderarts zei altijd dat koorts niet alles zegt, wel of het kind aanspreekbaar is.

Dus soms heb je kind met hele hoge koorts maar zeer goed aanspreekbaar en die zelfs nog wel wil spelen, san hoef je je geen zorgen te maken. Maar een kind met nauwelijks of geen koorts die niet aanspreekbaar is, wegzakt of slecht reageert, dan moet je wel allert zijn.

Niet om je bang te mnaken hoor, maar koorts is juist vaak teken dat het lichaam goed werk verricht. Hij wilde ook niet graag dat koorts onderdrukt werd met medicijnen.

 
Nou ze was de hele dag wel aanspreekbaar,en ze heeft ook gespeelt en zelfs nogf gerent buiten alleen toen ze voor de tweede keer zei dat ze pijn in haar nek had (toen ging ik me beetje zorgen maken)was ze al heel moe en viel ze echt 5 min daarna in slaap. En ze slaapt nog steeds, en dat blijft ze denk ik ook wel doen. Dus waar kan ik dan op letten? Ze ademt gewoon rustig in ieder geval..

 
H202 heb ik og niet in huis..

wat ik heb is honing, propolis en ascorbinezuur

 
Lekker laten slapen, en proberen op je gevoel te vertrouwen. En ik weet dat dat niet zo gemakkelijk is als het je kind betreft.

Maar het klinkt niet zorgwekkend hoor, wat je beschrijft. Neem haar vannacht anders lekker bij je in bed, als er dan wat is dan merk je het veel sneller.

Vaak kun je de temperatuur heel goed voelen in haar nekje, veel beter nog dan op haar voorhoofd.

Honing zal ze vast lekker vinden en dat ,lijkt mij prima om te geven. Dit wordt H202 in het lichaam.

 
Ja ze slaapt eigenlijk bijna altijd in ons bed. We zijn sinds kort pas begonnen haar in dr eigen bedje te leggen, maar ze wordt standaard rond 12 uur wakker en kruipt ze lekker bij ons.

Heb haar net even naar de wc getild toen werd ze beetje wakker en heb haar wat van die hoestdrank met een lepel honing erbij gegeven.

Ze was eigenlijk ook niet heel erg verkouden, alleen wat hoesterig.

Van de twee meiden die ik heb is zij toch wel het vatbaarst,

Ik heb helaas tijdens mijn zwangerschap een antibioticakuur moeten doen omdat ik zware bronchitus had en die dreigde over te slaan in een longontsteking. Had ik toen maar de kennis van dit forum want er staat hier echt goede info. Ik ben bang dat ze daar toch een beetje klap van heeft gekregen. Heb destijds wel gelijktijdig een probioticakuur gedaan.

Wat ik ook zie bij haar is steeds landkaartjes op haar tong. Volgens mij heeft dat te maken met de lever. Ik ga volgende week toch ook maar even een afspraak maken met onze fytotherapeut om haar immuumsysteen wat te boosten.

 
Hoi Debsy,

Gezien de antibiotica die jij gebruikt hebt tijdens de zwangerschap, zou je dochter pro-biotica geven (met zoveel mogelijk bacterie stammen), indien je dit in het eerste levensjaren doet bouwt een kind een goede darmflora op voor het hele leven, door antibiotica word deze (ernstig) verstoord.

Is er iets gebeurt wat aanleiding kan zijn voor de symptomen die ze vertoont (inenting, stres, nieuwe ervaring, oid)?

Geef veel haar rust, dat stimuleert genezing.

Ik heb net een stuk over een atlas correcte getypt, dat zou je kunnen overwegen als ze weer in haar normale doen is.

En verder, liefde en zorg doen altijd veel goed, kinderen kunnen erg veel hebben zeker als ze zich gewaardeerd voelen.

Sterkte!

Groet Erik

 
Hoi Erik,

Dank je voor je reply ook.

Ze is nu wakker en ze heeft geen pijn meer in haar nek. Vannacht heeft ze overgegeven nadat ik haar de hoestdrank gaf, maar wellicht kwam dat door slijm in haar keel icm de hoestdrank, ze lijkt nu wel in orde,ze is vrolijk, ze klinkt alleen nog licht hees.

Ik ben heel voorzichtig geweest met vaccineren. Pas met 1.5 jaar bij haar (ze was toen gebeten door een hond, ik wilde eigenlijk tot 2 jaar wachten).Ik heb alleen 3x DTP gegeven . en gelijktijdig ontstoort met fytotherapie. De tussenpozen waren ruime 6 maanden.

Eigenlijk zoals Tinus Smits het heeft aanbeveelt.

Als ik om me heen kijk hebben onze meisjes zich erg snel motorisch en verbaal ontwikkelt, ze lopen eigenlijk nooit met snotneuzen. Alleen de kleine is wat gevoeliger voor hoest dan de oudste. Ik zal het eens met mijn fytotherapeut overleggen, hij kan ook testen of ze meer nodig heef, ik geef ze namelijk vaak accidophilus drinkyoghurt van Demeter. (maar wellicht hebben die te weinig stammen?)

Ze gaat sinds 6 weken naar de peuterspeelzaal dus dat is wel een verandering.

Ze heeft 14 maanden borstvoeding gehad.

Ja ik zag in je voorstellen dat al van de atlas, heel interessant ik ga het zometeen gelijk lezen! Ik las al ergens anders dat natuurvolken heel gemakkelijk baren en wij heel moeilijk.

Mijn oudste haar hoofd zat ook helemaal scheef toen ze terw wereld kwam, die had duidelijk bekneld gezeten.

 
Hoi

Als ik het zo lees is het gewoon een van de dingen die kinderen krijgen van contact met leeftijdgenoten, er zijn veel griepachtige verschijnselen op het moment en dat word vaak doorgegeven (al weet ik niet hoe dat exact komt).

Dat je voorzichtig bent met vaccineren vin ik erg slim, zelf duik ik liever onder dan dat mijn kinderen een shot gif (=vaccinatie) krijgen, maar het heeft lang geduurd voordat ik doorhad waarom ik zoveel weerstand tegen vaccinaties heb, nu ik het weet kan ik niet laten vaccineren.

probiotica is vooral in de eerste levensjaren belangrijk op een goede darmflora op te bouwen, als je het WP dieet volgt lijkt het mij niet nodig om langere tijd probiotica te slikken, maar om de strammen in je darmen te krijgen kan het wel werken.

Groet Erik

 
Hoi Debsy, ik bedoelde bij wijze van spreken, ik weet dat het niet hoeft.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan