Wat te doen bij aanhoudende diarree dreumes?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Hoi allen,

Advies gevraagd voor ons dochtertje van 1 jaar en 1 maand. Ze drinkt de WAPF formule. Sinds 5 dagen heeft ze alleen maar diarree. Ze heeft wel goede eetlust en drinkt ook goed. Maar alles komt er gewoon weer uit. We zijn net in bad geweest met berg keltisch zeezout en ze heeft ook wat sole gedronken. Nu ligt ze gelukkig lekker te slapen. Ook heeft ze geen koorts. Wel zie je aan haar dat ze wat aan het afvallen is, wordt wat minder spekkig. Hoelang mag zoiets duren en weten jullie nog wat tips?

Dank!

 
Hi Frida,

Dat is best lang 5 dagen, snap je bezorgdheid. Plast ze nog wel genoeg? Sole is natuurlijk goed, misschien wat vaker geven. Tips: Een appeltje raspen, bruin laten worden eventueel beetje kaneel erover. Kleiwater kun je haar ook geven, 1/2 theelepel klei in glaasje water, paar uur laten staan doorroeren en laten drinken. Dit kun je s' avonds voor het slapen of s' ochtends na opstaan geven. In principe moet er iets uit, dus zolang ze nog goed drinkt en plast (en dus niet uitdroogt) is er eigenlijk geen reden om je heel druk te maken. Heeft ze koude voeten?

Succes en beterschap voor de kleine dame,

liefs Tanja

 
Veel sole laten drinken, ze houdt vanzelf op als ze genoeg heeft. Door de diarree is de kans op uitdroging groot. Voldoende drinken werkt stoppend, hoe onlogisch dat ook lijkt. Kan ze nog moedermelk krijgen?

Je kan op uitdroging testen door de huid op de rug van de hand tussen twee vingers bij elkaar de drukken, een plooi omhoog zeg maar. Als het na loslaten niet direct helemaal glad wordt, is er uitdroging.

 
Hoi Tanja en Gerard, bedankt voor jullie reactie. Inderdaad, ik vind het ook lang duren nu. Goede tip van het kleiwater, ik heb hier heilaarde liggen, is dat hetzelfde? Ze drinkt wel goed gelukkig en ze zag mij sole drinken en wees erna, dus gaf ik het haar en ze dronk echt een aantal grote slokken uit mijn glas. Doet ze wel vaker. Ze vindt het leuk om uit een 'normale' beker te drinken. Haar voetjes en handjes zijn ook lekker warm en eigenlijk ziet ze er best ok uit. Alleen de hoeveelheid en duur verbazen mij. Ze ligt nu nog lekker te slapen, dus daar ben ik ook blij mee. Hopen dat ze straks niet wakker wordt met weer een broek vol... Dus veel drinken werkt stoppend? Dat is goed te weten! Dank je wel! Ik heb de huidplooitest net nog gedaan, mooi glad. Moedermelk, zou helemaal geweldig zijn, maar dat gaat niet meer lukken. Er is dus 'iets' wat uit haar systeem moet? Bacterie? En zou ik bv ook een mini beetje H202 in haar sole/water kunnen doen? Of mag dat nog niet? Bedankt voor jullie snelle reactie en tips! Alle liefs!

 
Heilaarde is prima. H202 weet ik niet of dat kan bij zo'n dreumes, 3% kan waarschijnlijk geen kwaad. Ik heb hier 2 zieke kinderen op de bank liggen. De kleinste voor de 3de keer in 3 maanden koorts en grieperig, is ook wat vaak, maar maak me er maar geen zorgen meer over. Zij kon trouwens ook vaker langere tijd diaree hebben, zat ik haar ook steeds te 'knijpen' , komt goed.

 
Ik weet ook niet of het kan, een beetje lijkt me geen probleem, maar dan 1 of 2 druppels 3%.

Durf je dat niet aan, dan zou je kokosolie kunnen proberen.

Je hoeft niet bang te zijn, het komt wel goed. Het organisme kan wat hebben hoor. Als voorbeeld: Mijn geboorte gewicht was 4 kg. Toen ik 6 maanden oud was, kreeg ik een ingewand-infectie, opgelopen op het consultatiebureau waar voor mij een zieke baby gekeurd werd. Ik ben toen afgevallen tot 3 kg. De reguliere artsen hebben o.a. enterovioform gegeven, een middel dat voor volwassenen nog heftig is, omdat ze het verder ook niet meer wisten. Uiteindelijk, zoals blijkt, toch beter geworden door een consult bij een homeopaat.

Niet alleen een kat, maar ook een mens lijkt wel 9 levens te hebben.

 
Frida, door de diaree gaat misschien haar bibsje ook nog zeer doen. Wat gebruik je om haar bibsje schoon te maken? Als het olie is bv kijk dan of het pure olie is. Ik moet zeer vaak reinigen en elk middel doet zeer, behalve als het puur olie is of Weleda o.i.d of kokosolie. Er was ooit reclame voor anusklachten, had ik besteld en 1x geprobeerd, deed vreselijk pijn. Ik kreeg wel mijn geld terug was 15,--. Kijk nog eens extra naar de ingredienten in haar voedsel of maak je alles zelf?

 
Hi Tanja, dus ook lekker bezig met je kleintjes! Veel knuffelen, ook fijn! Ik maak me ook niet echt erge zorgen, hoor! Maar omdat het zo lang aanhoud dacht ik even wat advies vragen aan jullie! Ze kreeg vanmiddag allemaal kleine rode stipjes op haar lichaam, heeft ze wel eens vaker gehad, dus misschien de 5e of 6e ziekte gehad, zou kunnen. Ze heeft ok gegeten en gedronken en een goede plasluier gehad. Dus geen derrie vandaag meer! We zullen zien wat er vannacht gaat gebeuren.

H202 heeft ze ook al eens een beetje van gedronken een x uit mijn glas, echt ook maar 3 druppels 3% in een vol glas. Ik heb haar vandaag sole aangeboden en bij het avondeten oa kippenbouillon, dus lekker veel goed vocht!

Jeetje Gerard de Kat, haha! Bizar dat je toen zo veel bent afgevallen! Gelukkig heeft een homeopaat jou destijds zo goed kunnen helpen!

Ik gebruik de meest vriendelijke doekjes die ik kon vinden, gekocht in DL van het bio merk hipp, voor gevoelige huid, zonder rommel. Ik smeer haar idd ook in met kokosolie en soms ook wat zinkzalf van weleda erbij. Billetjes waren idd roooood, maar na vandaag weer iets bijgetrokken. Lief dat jullie zo meedenken! Het lijkt gelukkig een beetje over, we zullen morgenochtend zien! Ik maak idd al haar eten zelf.

Fijne avond allemaal! Tanja, hoop dat jouw kleintjes vandaag ook een beetje zijn opgeknapt en dat ze nu bijna lekker liggen te tukken!

Liefs

 
Frida, Niks tukken, vanavond kwam de vit c douche binnen, zijn ze onder geweest en nu zijn ze druk aan het spelen...? Wel fijn dat ze wat zijn opgeknapt natuurlijk. Jij ook een fijne avond en hopelijk is het ergste achter de rug.

 
Hoi Tanja, haha, dus de douche heeft ze goed gedaan! Nou, ons meisje werd wakker zonder volle broek, hehe. En ze heeft een mega eetlust, beetje inhalen misschien! Lijkt er idd op dat het achter de rug is. Hoe gaat het met jouw kindjes? En ben je zelf ook al onder de vitC douche geweest? Liefs

 
Ow wat fijn, ja dat inhalen komt mij bekend voor, dat regelt dat lijfje toch weer goed. Hier rent alles ook weer rond, terwijl ze gisteren toch behoorlijke koorts hadden.

Zelf vanochtend ook onder de douche geweest, heerlijk, beetje alsof ik wisselbaden had gedaan, maar dan zonder het afzien :) En de kinderen gaan er niet meer s' avonds vlak voor het slapen onder.

 
Fijn dat jouw kindjes weer aan het rondrennen zijn! Snel opgeknapt ook! Voor het slapen gaan vast iets té vitaliserend (-:

Ik weet dat er een heel onderwerp over geschreven is, maar zou ik jou een tip over goede pannen mogen vragen? Wij willen graag goede pannen, stoven, bakken en braden. En pan voor omelet ed kopen. Ik zag een link naar outdoorcooking ofzoiets. Voor gietijzeren pannen. Die zijn dan ok en geen slechte stoffen? Welke pannen van welk merk gebruik jij?

Dank dank! En fijne dag!

 
Hoi Frida,

geen diarree meer? Die van mij zijn vandaag nog aan het uitzieken (lees:schoolziek).

Ik heb een gietijzeren pan van de Ikea, gietijzer is echt wel in orde. Deze is wel zwaar en dus heb ik voor de pannekoeken, omeletten en spiegeleieren een keramische koekenpan, momenteel overal verkrijgbaar. Die zijn niet giftig, maar moeten niet beschadigd raken, omdat eronder aluminium zit, dus geen verkeerde zuinigheid ;) . Deze pannen zijn voor mij een geschenk uit de hemel. Heb al jaren geleden mijn teflon pannen in de vuilnis gegooid en sindsdien geen fatsoenlijke crêpe of omelet meer uit de loodzware gietijzeren pan gekregen, altijd was er wel een stukje blijven plakken en een dooier kapot van de spiegeleieren. Nu glijden ze weer ongeschonden op het bord.

Verder heb ik een rvs bakpan van goede kwaliteit oh ja en een gietijzeren wok die met emaille is bekleed ook van de Ikea. Dit is gesmolten glas, dus lijkt me ook niet giftig. Hier bereid ik ook mijn stoofschotels in, maar wil hiervoor eigenlijk nog eens een goede gietijzeren braadpan voor halen. Aangezien ik een jaar geleden nog nooit stoofvlees had bereid zit deze nog niet in de collectie.

Jij ook een fijne dag!

 
Hoi Tanja, gewoon bij de Ikea dus! Dat is fijn! Keramische koekenpan, aha, heb ik idd al veel gezien de laatste tijd. Ik zie soms door de bomen het bos niet meer, zeker na het lezen van het onderwerp over pannen! Zoveel is dan toch niet goed, maar thanks! Hier kan ik wat mee! Las wel iets over emaille dat dat ook niet goed zou zijn. Goede pan voor stoofvlees wil ik (als voormalig vega (-: ) ook graag aanschaffen! Dankdank voor de pannentips! En ja, ons meiske gelukkig helemaal derrievrij! Ze is lekker aan het inhalen! Jouw kleintjes vandaag weer naar school gegaan? Was mooie zonnige dag, he?! Liefs!

 
Frida, ik hoop voor je dat ze die nog hebben, want het is al een tijdje geleden dat ik ze heb aangeschaft. Vandaag was het hier lente! heerlijk.

 
Ik zal eens gaan kijken! Ja, fijnfijn Lente! Moet vast helemaal mooi zijn in het zuiden! Ik las dat je in Maastricht woont? Dat is echt onze favoriete stad! Nou, meer eigelijk om het landschap, zo mooi daar! Zat net was andere onderwerpen te lezen en las toen wat jij schreef over het orgaandonorschap. Zo heb ik er nog nooit over nagedacht eigenlijk... Groetjes weer!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan