wat nemen we mee?

Dirtsa

New member
Even een tropic omdat ik toch wel erg benieuwd ben hoe jullie dit allemaal doen.. een dagje werken: wat neem je mee?

Hopelijk krijg ik dan weer wat inspiratie!

 
Hoi Ikke, goede vraag:

vandaag: 3 eieren, ongepeld (op mijn werk doe ik dat: daar heb ik in mijn bureau keltisch zout staan en olijfolie en azijn: handiger uiteindelijk dat ik dat allemaal ook nog thuis erbij moet doen)

courgette-uisoep (in thermosfles - eerst gestoomd daarna in de blender met keltisch zout)

een beker met citroen-knoflook-gember-olijfolie-maquibespoedermengsel (inclusief nog wat water).

toch bleek het nog niet genoeg.

ik heb alsnog ook nog een kop snert gegeten.

normaal zou ik misschien nog een kop met mijn interpretatie van het budwigpapje (volle kwark met lijnzaadolie en geraspte kokos) meegenomen hebben maar ik had vanochtend te weinig bereidingstijd.

 
Ik reis morgen naar Zutphen en ga mee nemen:

- 2 thermosflessen soep

- bakje ghee

- bakje gebakken ei (koud) + 2 eetl.quinoa

- paar radijsjes

- halve appel

- bakje Tahin

- bakje melkzuur sap+olijfolie

- thermosflesje heetwaterkuur

(Nou snap je ook waarom ik me altijd een breuk sjouw)

 
haha, idd rapunzel, een hele tas!

Neem je die Tahin zo uit het vuistje of smeer je deze ergens op>?

maar ziet er goed uit!

Lievergezond, neem jij voor je citroen mengsel: 1 citroen, eetlepel olijf en knof? of meer.. en op welk moment neem je dit? op nuchtere maag?

Ik heb vandaag een bloemkoolsoepje gemaakt, was erg lekker.. maar beetje teveel van het goede denk ik! Heb enorme last van gas nu.. niet zo fijn :(

Op dit moment werk ik even halve dagen en hoef ik dus nog niet zoveel mee te nemen, maar vind dat wel lastig voor straks. Nu neem ik meestal een omelet mee, lunch ben ik alweer thuis.

 
Ik heb de meeste dingen gewoon op het werk in de koelkast staan. Maar niet zoveel bijzonders eigenlijk. Vaak yoghurt en elke dag een stuk of 3 plakken tarwe/speltkiembrood. Hierop gaat altijd een super mega dikke laag roomboter en dan meestal pindakaas, notenpasta, remekerkaas. Wel altijd een fles gewerveld ozonwater met sole. Heb er ook verschillende soorten (kruiden)thee staan. Ik begin de werkdag altijd met groene thee, op een of andere manier verveelt deze thee nooit. Verder wissel ik een beetje af met verschillende soorten kruidenthee (lever, nier enz).

 
Ikke, die Tahin neem ik inderdaad zo uit het vuistje. Of misschien heeft mijn zus wel lijnzaadcrackers gebakken, dan eet ik het daarbij. Een heel enkele keer val ik ook weleens voor zo'n 'plastic' rijstwafeltje. Ik heb 2 loeizware tassen bij want die Stanley flessen wegen nogal wat. Maar het blijft er wel lekker lang warm in! Je moet wel een uur eerder opstaan om al dat voedsel voor de dag klaar te maken zeg!

 
Leuk onderwerp!

Ik werk bijna altijd thuis, dus zo vaak komt het niet voor dat ik wat mee moet nemen voor lunch. Als het wel zo voorkomt (aankomende zondag ben ik een dag uithuizig), neem ik meestal amandelmeel pannenkoekjes of een plak amandelmeelbrood mee. Zelfgemaakt. Mandarijntje er bij, wat groente om zo van te knabbelen en klaar. Dit brood of pannenkoekje vult best met een kop thee er bij, dus daar kan ik vrij lang mee toe!

 
Quote:
Ik heb vandaag een bloemkoolsoepje gemaakt, was erg lekker.. maar beetje teveel van het goede denk ik! Heb enorme last van gas nu.. niet zo fijn


Klinkt ook als een zwavelprobleem. Zie de topic hierover. Er is een connectie tussen zwavel en de lever.

Mike

 
Tijdens een avonddienst of dagdienst neem ik meestal verse soep mee. Met verse groenten. Helaas warm ik het op mijn werk op in de magnetron. In de thermoskan blijft ie niet heet genoeg. Ik verdraag soep gewoon het beste.

Op het werk heb ik altijd wel kokosolie staan en zout. Dat voeg ik dan toe.

Er zijn altijd wat rijstcrackers en tahin en een bakje zonnebloempitten voor de onverwachte trek. Ik eet dat niet zo vaak omdat ik er nadien soms misselijk van wordt.

Ik neem iedere dag een appel mee en vaak ook nog verse kokosnoot.

Ik heb lindebloesem thee en witte thee staan, maar neem toch ook graag af en toe eens een kopje koffie. (fout ik weet het)

Tijdens een nachtdienst hou ik het bij een appel, kokos en wat noten en pitjes. Ik ben al zo van slag met een nachtdienst en probeer dan zo weinig en licht mogelijk te eten.

 
Je kunt ook ghee in de soep doen, dan krijg je wat meer dierlijke vetten binnen. Erg lekker ook.

Welke soep eet je? Allen of voornamelijk groente of getrokken van bot? (mergpijpjes of soepkip)

 
getrokken van kip met bot en karbonades met bot. Soms een speklap erbij. Ik eet enkel biologische mergpijp en die is niet altijd te koop. Met kurkuma, peper (rood of groen) sjalotje (soms) knoflook (meestal niet altijd) bloemkool of broccoli, dan weer eens wat spinazie of witlof. Ik varieer met groenten, die ik niet met de soep mee kook. Alleen wortel kook ik mee.

Ik heb ghee in huis en voeg het wel eens wat toe, maar ik hou niet zo van de smaak. Daarnaast voeg ik nog een flinke schep kokosolie toe.

 
Nee dat (nog) niet. Hoe lang moet dat en waarvoor is dat ook al weer eens?

 
minstens een half uur, met 2 eetlepels azijn, daarna gewoon opzetten met dit water/azijn. Volgens mij zorgt azijn ervoor dat de goede dingen uit het bot nog beter tot zijn recht komen.

 
Sylvia, weet je dat je die bio mergpijpjes kunt kopen bij de vleeskraam van Rob Rijks? Hij staat vrijdag ochtend op de biologische markt in Den-Bosch en sinds kort ook op zaterdag! Omdat wij zo'n goede afnemers zijn!

 
Hoi Rapunzel, dat is goed te horen. Ik probeer het eerst hier in Udenhout bij de boer. Ben n.l. niet bekend in Den Bosch. Maar als ik ze hier niet kan krijgen, rijd ik er zeker een keer heen.

Zaterdag aanstaande moet ik overigens werken van 9 tot 18.15 uur.

 
ik heb vandaag naar werk een bakje met sla, komkommer, wortel, halve avocado en twee gekookte eitjes met zelfgemaakte mayo als dressing meegenomen. tussendoor een appel gegeten. ik was niet zo hongerig vandaag dus dat lukte prima. soms heb ik een tweede salade nodig (bijv ipv ei dan vis/kip).

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.689
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan