Wat nemen jullie mee naar werk?

lageregen

New member
Ik vind het elke keer weer een uitdaging om iets te verzinnen voor mee naar werk. Vaak eet ik daardoor hetzelfde (vooral de tussendoortjes). Ik was dus even benieuwd wat jullie allemaal meenemen.

Wat ik meestal meeneem:

2 gekookte eieren

1 of 2 stuks fruit (minneola of appel)

paar handjes rauwe noten (vanaf deze week niet meer dus ik dacht aan een yoghurtsmoothie als vervanger)

bak met vlees en groente (meestal gehakt) en soms met rijst of pasta

stukje droge worst

 
liter melk of kefir

omelet van 5 eieren met stukjes lever afgewisseld met yoghurt met rauwe eieren enz

haring of sardines

af en toe kiwi of avocado

af en toe soep in thermosfles

veel soorten thee

stuk kaas

stuk leverworst

soms gehaktbal met ui en knoflook

kokosolie voor in thee of tussendoor

heel af en toe weleens 2 desem spelt boterhammen geroosterd met kaas

 
de lunch kan ik kopen op m'n werk, meestal een salade met gekookt ei, een soepje en knäckebröd met een aantal pakjes boter. vaak neem ik zelf een avocado mee. fruit eet ik eigenlijk zelden meer. als ik goed heb gelunched houd ik het ook wel uit tot het avondeten.

 
Kefir, that's it.

@lageregen, rauwe noten zijn foute boel vanwege fytinezuur. Beter geroosterde noten of (als je het mij vraagt) helemaal geen noten (harde, droge, onverteerbare krengen).

Mike

 
Ik weet niet of het goed is maar ik neem altijd gewoon een groot ontbijt en een groot avondmaal. Overdag eet ik dan bijna nooit iets.

 
@mike

Je had te vlug gelezen ;)

Quote:
paar handjes rauwe noten (vanaf deze week niet meer dus ik dacht aan een yoghurtsmoothie als vervanger)


 
Ik neem mee: 3 gebakken eieren met kaas, karnemelk met kaneel, soms haver- of roggezemelen met beetje tarwekiemolie en/of zwarte bessensap.

 
@gadsie

Dat zou ik wel makkelijker vinden! Ik kan ook op een stevig ontbijt maar een paar uur teren. Wat voor mega ontbijt eet je dan als ik vragen mag? :)

 
4 eieren met veel kaas en evt. spek, 50-100 gram boter, een appel, 2 glazen melk, en als ik het heb nog wat leverworst :)

 
Avocado, gekookt ei, omelet, vis in blik, rauwe haring, schelvislever, zuurdesembrood, rauwe groente, leverworst, olijven...

 
Mijn ontbijt bestaat als ik met eieren ontbijt meestal uit 3 eieren met spek en 1 el roomboter. Dan heb ik na 3 uur wel weer honger. Maar goed, meer krijg ik ook niet op :p

 
Ja ik doe de boter gewoon over de eieren. Normaal vind ik boter niet lekker maar de grasboter van de ekoplaza wel

 
Ik doe eigenlijk precies hetzelfde als Gadsie... ik neem weinig tot niets mee. Ik neem een lekker groot ontbijt zodat ik pas weer honger krijg als ik alweer thuis ben :).

Op de zeldzame dagen dat ik wél iets meeneem, is het een gekookt ei/een appel/een handje noten/een paprika (ja, ik weet 't, nachtschade. Tomaten en paprika's zijn nog mijn zwak, daar moet ik vanaf).

Ik neem overigens wel altijd een flesje water mee.

 
Wat er is:

groenethee, kruidenthee en roomboter heb ik er standaard liggen, melk en kefir gaan altijd mee.

soms;

alleen een liter melk en kefir

haring

smoothie

eieren

soep

komkommer

rogge/spelt brood

boekweitpannekoekjes

ligt er een beetje aan wat er thuis gegeten wordt en is, ook wat we op het kdv doen, ik mag altijd de kids graag laten proeven van alles en neem daarom wisselend dingen mee.

Ik kan het ook prima doen op een liter melk en een liter kefir als ik alles (lees mezelf) in balans heb.

 
Ik zie verschillende mensen avocados meenemen, maar hoe doen jullie dat? gewoon in de schil? eet je dat dan zo op of doe je er nog wat mee? Ik eet veel avocados maar ik doe er toch altijd wat citroensap en olijfolie, of yoghurt en een gesnipperd uitje etc door en dat wordt zo bruin als wat als ik dat niet meteen opeet.

 
Iklustvet,kun je niet gewoon de hele avocado meenemen,met een mesje,lepeltje en een bakje met daarin wat olijfolie,citroensap en zout.Dan kun je dat op je werk zo snel ff klaarmaken

 
" ff snel " die woorden heb ik een afkeer van geregen sinds ik ziek ben geweest,

hier in het noorden zeggen we vaak "eem" (even) ook daar krijg ik de bibbers van inmiddels.

Neem je tijd! snel = stress

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan