Wat moet ik nu geloven?!

StudentElise

New member
Hello there!

Laatste tijd ben ik bezig om gezonder te eten. Daarom ben ik mij gaan verdiepen in de voedingstrends. Trends zijn natuurlijk altijd wisselend, maar aangezien het om gezonde voeding gaat weet ik niet welke trends ik nu moet geloven? Toen kwam de vraag ik mij op hoe het zou zijn als we de feiten met betrekking op de voedingstrends zouden checken.

Hoe denken jullie daarover? Leven wij nu in een tijd dat we voedingstrends en dieetboeken moeten gaan 'factchecken'? Aan de ene kant zeg ik van wel, aangezien ik dan tenminste weet welke voedingsgoeroe ik kan geloven. Aan de andere kant, dan zouden er geen trends meer ontstaan toch?

Ik ben heel benieuwd hoe jullie hierover denken! Let me know!
 
LIESSJE, wil je je naam veranderen op dit forum a.u.b.
Je hebt mijn naam gebruikt behalve met dubbel SS.
Dat vind ik niet erg handig en niet wenselijk.
Alvast bedankt.
 
@tanja

Interessant! Wat houdt voor jou tradities in ten opzichte met trends? Zijn de tradities wel op feiten gebaseerd of hoe is dat te achterhalen?
 
Ik vraag me af of elk idee van gezonde voeding gecheckt moet worden of het wel waar is?

Waarom laten mensen zicht beïnvloeden door hypes en marketingtechnieken? Gezonde voeding als aardappelen, vis en noten worden door consumenten niet als spannend en vernieuwend gezien. Waarom zijn wij als consument op zoek naar wondervoedsel zoals chiazaad, quinoa of een glutenvrij dieet?
 
Aardappelen en noten zijn niet half zo gezond als jij denkt. Al je je niet wil laten afleiden door marketinghypes moet je het boek van Weston Price zeker gaan lezen. Hij onderzocht in de jaren '30 van de vorige eeuw de levende afstammelingen van onze voorouders, de jager-verzamelaars, nomadische stammen, landbouwers en veehouders van weleer, die een schat aan opgebouwde en van generatie op generatie doorgegeven voedselwijsheid in zich droegen die de tand des tijds moeiteloos heeft doorstaan.

Mike
 
Koemn de trends niet vooral uit de hoek van diëtisten/voedingscentrum? Vergeet de afvalgoeroes niet.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan