Wat is goed om aan kinderen te geven?

Linde

New member
Ik ben me in het verdiepen in de juiste voeding voor mijn kinderen (5 en 11 jaar) De jongste heeft ADD en veel buikpijn. De oudste heeft veel allergien. Ook hebben ze beide best al wat gaatjes in hun gebit.vandaar dat ik bij Weston price ben beland.

Ik wil nu cod liver oil en boterolie kopen en gaan geven.

Ook heb ik probiotica voor ze. En extra vitamine C.

Iemand verder nog suggesties?

Mijn oudste is bv heel allergisch voor melk en ik heb zlef een lactose intolerantie. Zou rauwe melk goed zijn? En waar kan ik dat kopen?? Ik heb echt geen idee..

Verder nog tips wat ik voor mijn kinderen kan doen..?

 
Rauwe haring

Vis uit blik (liefst in water) bv makreel of haring, schelvislever

Eieren, eieren, eieren, ook omelet

Avocado, olijven

Zuurdesembrood met veel roomboter, reuzel, kokosolie

Salade, rauwkost, kiemgroente

 
Ik zou ivm die gaatjes zeker alternatieven gaan zoeken voor brood en alle andere graanprodukten ivm fytinezuur. En voor de buikpijn en allergieen bottenbouillon van biologische grasgevoerde botten! Grasgevoerd vlees, lever etc En idd rauwe melk en evt kefir.

 
Hoi Linde.

Rauwe melk is zeker de moeite waard om te proberen, ik heb op het forum al veel gelezen dat kinderen (en volwassenen) met intoleranties juist de rauwe melk prima verdragen. Waar kom je vandaan? Wij halen zelf melk bij Eko boerderij De Eerste in Marknesse. Op de site van Poekie http://www.voedingisgezondheid.nl vind je veel info, en een kopje "Handige adresjes" voor melk, etc. Misschien kun je ook iets met de site www.eetgoedvoeljegoed.nl

Daar staan ook behoorlijk wat recepten en info op :)

Dit boek kreeg ik laatst van Pike getipt (in verband met de gaatjes van je kinderen): http://www.goodreads.com/book/show/2600022-cure-tooth-decay

Schijnt binnenkort bij NL'se uitgever Succesboeken.nl uit te komen

 
Beestenbottensoep en kefir als supergezonde probiotica!

Zie www.voedingisgezondheid.nl voor info, recepten etc.

 
bedankt voor jullie suggesties!!

Ik kom uit de buurt van Rotterdam. Weet iemand nog een adres voor rauwe melk??

 
Prima discussie! Ook wij willen onze kinderen goede voeding geven. En dat gaat al de goede kant op. We maken bbb (beestenbottenbouillon), ze krijgen een theelepel clo/bo van Green Pasture (met chocoladesmaak natuurlijk) en we eten vlees van grasgevoerde koeien. Daarnaast uiteraard veel met roomboter bereiden. Dat maakt het extra lekker.

Het lijkt alleen nog lastig om van het brood af te komen. De kinderen zijn (nog) niet dol op eieren (in welke vorm dan ook). Iemand daar nog goede tips voor?

Daarnaast heb ik nog geen adres gevonden voor rauwe melk, ook voor de kefir en yoghurt die ik zelf wil gaan maken. Dus daar ben ik echt naar op zoek. Weet iemand een adres dicht in de buurt van Oss?

Alvast bedankt!!!

 
Zijn de eiermuffins misschien iets? Zien er uit als cupcakes. Creme freche erop als slagroom :D Recept kan je vinden in het receptentopic.

Oss, het eerste waar ik dan aan denk is de buffelmelk. www.stoeremelk.nl maar misschien nog wel te ver uit de buurt.

 
Eieren als pannenkoek bakken? Heel dun en dan als wrap gebruiken met gesmolten kaas erop? Ik doe een rauw ei in de kefirsmoothie, merken ze niks van. Geklutste eieren door de saus, vlak voor het opdienen.

Vandaag kregen die van mij gebakken zoete aardappelen met spekjes (drijvend in het kokosvet) avocado en rauwe venkel(gekookt wordt niet gewaardeerd) als avondeten, de oudste met wat zuurkool in slagroom erbij (met lange tanden, maar vooruit dan maar).

Mijn kinderen eten tussen de middag vaker als alternatief voor de zoete boterham (die ze toch al zelden kregen) een rijstcracker met dik kokosvet een heel klein beetje honing en wat kaneel erover. Vooral de oudste smult hiervan.

 
Tanja

Hoe maak jij de kefir smoothie?

Ik maak kefir,en dat doe ik dan ook door hun smoothie

Maar wat doe jij in de smoothie?

 
Danielle, ik gebruik kefir ipv yoghurt in de smoothie. Voor 4 pers.: ruim een halve liter kefir, 1 kiwi/schijf ananas, 1 appel en handje bosbessen/frambozen (nu diepvries), slagroom, stuifmeelkorrels rozenbottelpoeder, levertraan, boterolie, kokosolie, kaneel en een scheutje sole in, vaak ook nog wat geweekte paranoten/amandelen of een rauw ei. Als je dames het te zuur vinden krijgen ze nog een lepeltje honing erbij.

Hoe maak jij die van jou?

 
Wij vinden het ook lastig om van brood af te komen!

Jongste houd wel erg van een gebakken ei, dus dat doe ik er vaak op.

Ook besmeer ik de boterhammen (die ze nog krijgen) met gras of roomboter.

 
Hoi Tanja

Eigenlijk bijna hetzelfde als die van jou,maar dan met yoghurt ipv kefir

En met rauwe melk,eidooiers,slagroom,honing,bosbessen,kaneel,appel,en soms nog banaan.

Mn dochter van 4 lust het niet jammergenoeg.

Eten jouw kids brood?welk?

Bij mij lusten ze geen zuurdesem,die van 4 wel gelukkig.

Heb bio brood voor ze

Wat is eigenlijk beter,bio wit of bruin?

 
GEEN 'zuurdesem' van Bakker Bart! Telkens als ik langs Bakker Bart loop in mijn stad word ik onpasselijk van de geur van ranzige plantaardige vetten, NIET DOEN! If you can't beat them, join them. Dit houdt in dat je op zoek moet naar HOOGWAARDIG zuurdesembrood. Het allerbeste desembrood van heel Nederland (en ver daarbuiten) is het brood van Bakker Menno. Hier vind je waar het brood inmiddels al in Nederland te koop is:

http://www.vanmenno.nl/vanmenno/winkels/winkels.html

Enne, effe niet zeuren over de prijs, OK? Dit is VOLWAARDIG brood, neem er 1 dikke plak van en je zit proppievol! Je betaalt dus meer, maar eet minder, besef dat goed! Als je eenmaal brood van deze kwaliteit hebt gegeten, kun je en wil je niet meer terug en besef je hoezeer Bakker Bart een lachertje is!

Mike

 
Bedankt voor de tip Mike! Fijn dat ze ook een webshop hebben. Is dit brood dat jij aanraadt als de echt niet zonder brood kunnen? En welke van het assortiment van Menno dan? Of maakt dat verder niet zoveel uit?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan