Wat is de beste vulling?

Gadsie

New member
Ik ga morgen een klein gaatje laten vullen. Uiteraard geen amalgaam, maar ik wil eigenlijk ook geen composiet omdat hier testosteron verlagend BPA in zit. Ik heb gehoord van goude vullingen, is dit dan puur goud? En weet iemand hoe duur dit is?

Heel erg bedankt.
 
Lijkt me heel duur en ik lees net dit over gouden kronen en kiezen:

Bovendien is amalgaam volgens hem niet eens de ergste boosdoener in onze mond. Gouden kronen en kiezen, vaak over amalgaamvullingen heen, zijn minstens zo erg, zo niet erger. Zulk tandgoud bevat onder andere het zware metaal palladium en dat is volgens Blumer zowat het ergste dat er is.

Een van de redenen daarvan is dat dit metaal ongewenste elektrische stromen in de mond en het lichaam veroorzaakt, die allerlei klachten kunnen verergeren (doet kwik overigens ook, maar niet zo intens).

http://stgvisie.home.xs4all.nl/AMALGAM/NL/symposium.html

Zou het niet doen.

Mark
 
Ik zou ook het gaatje niet laten vullen! Met goed eten (wapf) heelt je lichaam zelf het gaatje.
Het is niet alleen het materiaal wat slecht is, maar ook het boren.
Check het boek van Ramiel Nagel, "genees tandbederf".
 
Bedankt voor de hulp.

Ik zal vragen of het gaatje al voorbij het glazuur is, zo niet dan wacht ik nog even af. Anders ga ik toch maar voor de composiet.
 
@Gadsie: eerder heb ik je al eens porselein geadviseerd. Bij deze nogmaals want wellicht had je dit over het hoofd gezien.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan