wat eten we vandaag?

Iemand tips voor wat ik mijn pubers kan meegeven in hun broodtrommel? Ze willen het liefst gewoon brood mee en dat krijgen ze nu ook maar ik wil proberen om ze iets anders mee te gaan geven. Het moet niet te ingewikkeld zijn want ze zijn niet in de gelegenheid om iets op te warmen of zo.

 
Ik heb zo´n bentobox gekocht met verschillende vakjes http://www.kudzu.be/en/shop/product/i/65724 de vakjes lopen niet door! Ik vul er een met slagroom/vette joghurt, eentje met een gebakken ei met spek. Soms kook ik de eieren maar dan wil mijn zoontje er ook nog spek bij. En in het laatste vakje doe ik dan vaak een stuk komkommer of een paar olijven, stukjes kaas of worst etc. Mijn man geef ik een thermos soep mee naar zijn werk, dat zou voor pubers ook nog kunnen werken? mijn zoontje is daar nog te klein voor.

 
Worst en kaas, eiermuffins met creme fraiche erbij, ook koud erg lekker! Ikga zometeen een lading maken en invriezen om mee te nemen naar t werk. Je kan verschillende toevoegingen doen, zodat het niet steeds hetzelfde smaakt. En t ziet er leuk uit. Vindt ik dan en mijn clienten, allemaal pubers, zijn t met me eens :wink:

 
Lastige materie. Ze willen natuurlijk niet 'anders' zijn. Soep lijkt me inderdaad het eenvoudigst.

Hier zijn ook rvs trommels en containers waar je warm eten in kunt meenemen. Dan zou je bv roerei/omelet met champignons en spek kunnen meegeven, of rijst(mie) met groenten en vlees/vis. Koud kan quinoa salade met geitenkaas, tzaziki, kruiden en komkommer.

http://www.greenjump.nl/Categorie/E...oedselcontainer-Insulated-Thermal/Kleur.Blauw

Succes, dappere moeder.

 
Deze komt niet bij mij vandaan hoor, ahealthylife had m op facebook gezet. En toen ben ik er mee gaan spelen
 
Lusten ze zult? Daar kan je ze zo een blok van meegeven. Of een plak Zeeuw spek. Dat is gekookt gemarineerd spek. Kan je zo koud opeten.

Verder kan je denken aan een dik omelet dat je eventueel in de oven bakt. Ook daar kan je zo een blok van meenemen. Een blikje vis of schelvislever, als ze dat zo lusten. Avocado, gekookt ei, noten...

 
Quote:
Iemand tips voor wat ik mijn pubers kan meegeven in hun broodtrommel? Ze willen het liefst gewoon brood mee en dat krijgen ze nu ook maar ik wil proberen om ze iets anders mee te gaan geven. Het moet niet te ingewikkeld zijn want ze zijn niet in de gelegenheid om iets op te warmen of zo.



Ik ben zelf nog schoolgaand dus ik kan wel vertellen over mijn ervaringen ;D. Boven mij worden al best goede suggesties gegeven, maar of je die daadwerkelijk op school op kunt eten ligt er ook aan hoe het er op school aan toe gaat. Bij ons op school zijn alle zitplekken in de aula, en die is vrijwel altijd bomvol. Ik sta met mijn vriendinnen dus altijd i.p.v. te zitten. Als je staat, gaat eten toch wat minder makkelijk en handig.

Ik neem zelf ook altijd een flink ontbijt zodat ik niet zo veel mee hoef te nemen. Dat kan ik zeker aanraden, want dat scheelt ook gedoe met het bereiden van schoollunches. Meestal hou ik het op een gekookt eitje en wat water en dat is het dan. Ik heb ook zat tussenuren waarin ik gewoon naar huis ga, en dan eet ik gewoon thuis iets, veel makkelijker :).

Als je ook van plan bent ze een gekookt ei mee te geven, moet ik je nog wel waarschuwen: daar komt best een flinke geur vanaf. Bij mijn groepje is er altijd wel iemand die dan vraagt: 'Huh, heeft er iemand nou een EI mee?' Hihi.

 
Je kan ze ook melk kefir meegeven in iets van een flesje. En als ze geen zin hebben om uit te leggen wat dat is zeggen ze gewoon dat het drinkyoghurt is, wat het ook is.

 
Bedankt voor alle tips, ik ga eens kijken wat we er mee kunnen en waar ze voor open staan.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.754
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan