wat eten jullie als ontbijt?

...........

Active member
Bedacht me vanmorgen ineens dat ik wel een heel erg vreemd ontbijt heb :mrgreen:

-Eetlepel rode palmolie

-eetlepel kokosolie

-eetlepel levertraan (geen gefermenteerde)

-mix van een/twee rauwe eieren, beetje olijfolie en wat zwarte peper en kurkuma

-schaaltje yoghurt met wat tarwekiemen en honing

Gelijk na het wakker worden probeer ik een glas water met sole en een paar druppels h2o2 te nemen, samen met mijn thyreoidum omdat deze officieel voor het ontbijt moeten.

Hoe ziet jullie ontbijt eruit?

 
GOEDEMORGEN JANSE................. ik zou niet tegen je ontbijt kunnen :)

tegenwoordig begin ik meestal met een uitgeperste citroen met lauw water ( 2 glazen)

zelfgemaakte soep met een paar lepels rijst en 2 eetlepels ghee

 
oh leuk onderwerp...

nou tegenwoordig.... (sinds 3 maanden)

eerst twee lauwwarme glazen water met een bodem sole erin

dan een versgeperste sap van: wortels-bieten-citroen-gember (vers)-curcuma (etherische olie 2 drups)-hennepolie (eetlepel)-5 drups gefermenteerde levertraan van de rog-gefermenteerde boterolie (halve theelepel).

dan minimaal 20-40 min niets idealiter (omdat ik dat een sapexpert heb horen zeggen dat dat goed is:) maar soms eet ik dan toch eerder al wat als ik eerder honger heb)

en dan of twee sneden volkoren gistbrood (ik verdraag zuurdesem niet op het moment!) met geitenkaas wat later in de ochtend

 
Ik begin met water/sole/appelazijn/honing.

( daarna klysma)

Na ongeveer uurtje, groene thee, daarna groot glas rauwe melk.( levertraan en adrenal en 2 keer per week druppel jodium)

Poosje daarna: of yoghurt/kokosolie/haverzemelen/gebr.lijnzaad/en of boekweitvlokken en banaan en blauwebessen nu ze er nog zijn.

Of ipv de yoghurt: plakje speltkiembrood, gebakken in de roomboter met 2 gebakken eidooiers.

 
Oh Evan, wat een apart ontbijt heb jij! En lekker vet! Rode palmolie heb ik nog nooit zo uit de pot gegeten. Smaakt dat? En kun je er een poosje op teren?

Mijn ontbijt gaat als volgt: eerst een reuze mok lauw water met citroen, daarna nog een mok lauw water. Dan een mengsel van wortelsap+L-Glutamine+ 1/2 theelepeltje magnesiumcitraat+eigeel+levertraan+boterolie. Tot slot nog een ei vliegensvlug geroerbakt in lamsreuzel+1 eetlepel ghee.

 
Grappig, je ziet gelijk wie er aan Gaps doet. Wel bijna allemaal gelijk aan het water direct na het wakker worden. Voelt toch ook wel goed om de dag mee te beginnen.

Mijn ontbijt ziet er eigenlijk alleen zo uit omdat het simpel en snel is. Ik ben iemand die altijd tot het allerlaatste moment op bed blijft liggen en heb dus altijd maar weinig tijd 's morgens :mrgreen: Dit is dan een manier om snel superveel voedingsstoffen binnen te krijgen.

@ Rapunzel,

Rode palmolie direct uit de pot is niet superlekker, maar prima te doen. Ik neem een flinke hap en spoel het weg met een heel klein slokje water. Gelijk daarna hetzelfde met kokos. Ik kan prima een flinke tijd vooruit met dit ontbijt. Dit ontbijt neem ik rond half 7. Rond 10 uur heb ik pauze en dan eet ik meestal een tarwe/spelt kiem broodje met een mega laag roomboter en notenpasta. Echt honger heb ik dan nog niet eens.

 
Om 10uur al pauze....wat doe je dan voor een werk als ik mag vragen Janse?:)

 
Ben magazijnchef bij een bedrijf dat handelt in handgemaakt aardewerk en wat andere keukenspullen. Heb nooit echt geweten wat ik wilde worden. Kan eigenlijk prima leren, maar niks boeide me echt en heb na de Mavo nooit een opleiding afgemaakt. Het enige dat ik echt super goed kon en ook nog super leuk vond was sporten (dus ook voeding vond ik altijd al interesant). Toen ook maar de CIOS geprobeerd, maar na een jaartje hier ook mee gestopt. Het sporten ging me allemaal prima af, maar lesgeven voor een groep mensen lukt me niet. Mijn verlegenheid en angst om te praten voor een groep mensen was te groot en heb ik nog steeds wel moeite mee al gaat het steeds beter. Daarna kwam ik dus weer thuis te zitten en had echt geen idee wat te doen. Na een tijdje bood mijn buurman me een baan aan in zijn bedrijf en hier werk ik ondertussen alweer een jaar of 4. Niet de baan van mijn dromen, maar heb wel veel vrijheid en kan lekker mijn eigen gang gaan.

Heb trouwens al 1 collega helemaal aan de gezonde voeding geholpen 8)

Evan

 
Rapunzel...ik bedoelde vooral mensen die ontbijten met boterham of corn flakes hoor.

Gapsers en wapfers kijken nergens meer van op.

 
Dat is waar Dirtsa! In mijn rawfood periode had ik hele hordes bij mijn bureau staan. Wat eet jij daar? Lijkt wel koude erwtensoep! En dat was dan mijn groene smoothie/smurrie.

@Evan,

Jouw ontbijt is een voorbeeld voor mij. Eet meer vet! Het lijkt wel alsof jij denkt 'laat ik al het vet wat ik in huis heb maar meteen bij het ontbijt eten'. Hoe het allemaal smaakt is maar bijzaak. Grappig dat je vertelt dat je nooit hebt geweten wat je wilde worden. Hier zit er nog zo eentje! Je hebt het over verlegenheid en angst om te praten. Dat had ik ook heel erg! Ik heb er jaren bij gehad dat ik alleen maar 'ja' en 'nee' zei. Maar praten voor een groep kon ik wel (spreekbeurt).

 
leuk om te lezen over wat iedereen ontbijt en hoe je je dag indeelt :)! @rapunzel grappig hoe zo veel raw foodies uiteindelijk bij paleo achtig dieeten terecht komen he :)

ik moet eerlijk toegeven dat ik het eten in de ochtend zo lang mogelijk uitstel - intermittent fasting is het idee (dus tussen 20uur en 12uur proberen niet eten, of alleen kokosolie innemen). het is voor mij heel makkelijk; ik heb dan geen trek en geeft mijn maag veel tijd om te rusten/herstellen als ik een slechte dag heb gehad. ik drink in de ochtend veel warm water en groene, witte of kruiden thee. dan rond 11/12 uur dan eet ik een heerlijk salade met veel groenten en vet en een beetje eiwit (bijv. sla, komkommer, gekookte + gefermenteerde groenten, ei of vis, zelfgemaakte mayonnaise). Dit gaat ook bijna altijd goed met mijn maag :) !!

 
@Claireelis,

Ik denk dat een rawfood diet op de lange termijn gewoon zo schadelijk is dat je wel de andere kant op MOET! Je hebt zoveel tekorten gekweekt dat je wel naar het andere uiterste moet gaan en dan loopt je systeem ineens vast. In die tijd had ik een collega die me altijd adviseerde om gewoon vlees te eten. Ik lachte daarom en ging gewoon door met mijn groene smoothies. Hij heeft wel gelijk gekregen...

 
@rapunzel haha ja ik was ook zo overtuigt dat ik het juiste deed met raw vegan foods - en in het begin deed ik het fantastisch ermee, super energie, super goed/gezond uitzien. het is misschien goed voor ontgiften en ik probeer nog steeds veel raw foods te eten, maar voor herstellen en gezond lang leven heb ik wel geleerd dat wat dierlijke producten essentieel zijn! soms denk ik dat de ideale dieet voornamelijk raw omnivore is (dus wel 80% raw foods, maar dan met veel dierlijke producten), maar veel rauw vis/vlees spreekt me niet aan. maar goed, ik denk dat ik met vis/vlees, groeten/fruit en veel probiotica al goed op weg zit :)

 
Vreemd genoeg deed ik het ook hartstikke goed op raw vegan. Ik had energie genoeg, mijn haar was er stukken beter aan toe dan nu (de ziekte stond zo goed als stil) en mijn schoonmoeder vroeg wat ik met mijn gezicht gedaan had omdat het er zo glad uitzag. Nu eet ik bijna niets rauws meer! Mijn darmflora is er nog niet echt aan toe. Ik zal het nog heel lang op GAPS moeten houden. Misschien wel de rest van mijn leven. Ik denk zeker dat we met VET, vis/vlees, groenten (een heel klein beetje fruit) en probiotica op de goede weg zitten!

 
Hetzelfde gevoel had ik de eerste maanden met mijn eliminatie dieet, mooier haar/geen bijholte onstekingen/geen pijn in darmen/maag, maar uiteindelijk boerde ik weer achteruit. Vandaar de zoektocht naar betere balans in de voeding.

Wat het mij wel heeft geleerd, hoe belangrijk je voeding is voor je lichaam en geest. Nu nog erachter komen wat precies nodig is en het beste werkt.

 
@ Rapunzel,

Ja, ik ben echt absoluut niet bang voor grote hoeveelheden vet. Ik hoor nog weleens "jeetje, wat heb jij voor mega dikke plakken kaas op brood"!

"Nee, dat is niet mijn kaas, maar mijn roomboter. Hier gaat die dikke vette kaas nog bovenop" 8) :lol:

 
Ja, ik ken het! :lol: Mijn schoonzus zag me in de ontbijtzaal van een hotel lopen met 7 stukjes roomboter en vroeg of ik al een afspraak met de cardioloog had gemaakt!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.648
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan