Wat eten je collega's?

Tuna

New member
Zit een collega naast me, 39 jaar, die vorig jaar gedotterd is vanwege hartinfarct.

Kwam om half 8 binnen en heeft nu al gegeten: 4 bruine boterhammen, 3 koppen koffie, 2 mini-marsjes, 1 sinasappel 8O

Als ik zie hoeveel brood sommige collega's eten, schrikbarend. De meeste zitten op 6 a 8 sneetjes bruinbrood. En dan tussendoor nog sultana of plak ontbijtkoek, banaan erbij.

 
Bij mijn collega´s zie ik langzaam verandering optreden in eetgedrag. De stapels boterhammen worden langzaam vervangen door salades, smoothies, of restjes van het avondeten en soepen. ik zie ook steeds meer roomboter in de koelkast. zo smulde de hele afdeling onlangs van een glutenvrije en suikerarme taart, gebakken door een collega die ook veel van voeding weet en je merkt door af en toe eens een gesprekje met een collega te hebben, er langzamerhand verandering optreedt. Af en toe stuur ik eens een artikeltje op na een gesprekje met een collega om een probleem incl. oplossing te verduidelijken. Soms krijg ik er dan weer 1 terug, ik werk namelijk bij een universiteit afdeling onderwijs-en onderzoeksondersteuning :) Maar all together zijn de veranderingen hoopvol.

 
Studiegenoot eet regelmatig een heel doosje met van die Liga fruitkick repen leeg. Ik zeg er wel altijd wat van, maar hij vindt het lekker.

Pas zei ik tegen een paar pubers die een kwartier na een appel alweer honger hadden dat ze de volgende keer beter yoghurt met slagroom kunnen eten, dat had ik namelijk op en ik had nergens last van.

 
Lang geleden had ik een collega die nog maar één long had. Je zou denken dat zo iemand extra zuinig op zijn gezondheid zou zijn, maar deze man niet. Rookte als een ketter, en haalde elke werkdag in de pauze een grote lading gefrituurde meuk bij de snackbar...

Hij bleef ondanks dat graatmager...

In die tijd at ik zelf nog 10 volkoren boterhammen per dag....

Later werkt ik bij een bedrijf waar ik in de kantine gratis fruit kon eten.

De drie fruitschalen stonden links en rechts van de magnetron, en er zelfs bovenop.

Collega`s snapten niet dat ik soms fruit van huis meenam naar het werk, terwijl ik het gratis in de kantine kon pakken...

 
Bedenk me net, collega heeft zoals ze het zelf wel eens uitlegt het tegenovergestelde van suikerziekte (ben de echte naam kwijt, snelle stofwisseling, als ze niet eet wordt ze flauw, hypo....?). Symptomen die ze heeft zijn mij wel bekend, had ik ook altijd. Nu niet meer. Ze eet daarom de hele dag door, maar ik zie er erg veel brood en fruit ingaan.

 
Hypoglykemie soms? Is evengoed suikerziekte, je zou het pre-diabetes of Syndroom X of metabool syndroom kunnen noemen. Dit kenmerkt zich door extreme schommelingen van de bloedsuikerspiegel (dysglycemie), waarbij op het ene moment (door het suikerrijke voedingspatroon) de bloedsuikerspiegel piekt en het andere moment deze scherp daalt door de corrigerende werking van insuline. Dit had ik vroeger ook en dit is VOLLEDIG genezen op basis van mijn huidige voedingspatroon. Als vegetarier merkte ik sinds mijn ommeslag qua voedingsinzichten eind 2006 weliswaar verbetering, maar geen volledige genezing. Pas toen ik 100% WAPF ben gaan eten, is dit vanzelf weggegaan. Het is zo simpel als wat: zorg dat vet je brandstof wordt en geen suiker. Van Sally Fallon weet ik dat ze exact dezelfde geschiedenis heeft en dat zij, net als ik, gedijt op een voedingspatroon dat zeer rijk is aan vet.

Mike

 
Ik werk bijna altijd alleen maar zie wel eens de verpakkingen van de de gegeten produkten in de afvalemmer liggen. Collega's vormen een afspiegeling van de maatschappij....dus!

ad

 
Hypoglykemie had ik vroeger ook, gelukkig heb ik het nu ook niet meer. Alle klachten zijn bij mij verdwenen, sinds ik wapf eet, alleen heb ik s'ochtends

nog last om op gang te komen, en last van stijve spieren. Waarschijnlijk heeft dit met bijnieruitputting te maken, want ik heb in mijn leven veel last van stress gehad; intensief gesport, en koffie+pepmiddelen bij het leven genomen. Ik merk als je daar last van hebt, dat, dat je bijnieren niet zomaar weer op orde zijn, en daar een hele poos overheen gaat. Voor de rest

geen klachten meer gelukkig.

zizou789

 
Mijn collega's eten zoals het grootste deel van de bevolking. Brood met pindakaas, brood met kaas, brood met chocopasta, brood met tomaten, brood met jam, een paar glazen fruitsap.

Wat zal ik nu weer eens op mijn boterham doen?

 
En ik hoor regelmatig tijdens lezingen dat wat ik voorsta toch wel heel eenzijdig is. Ik zeg dan ook altijd: En brood met koffie elke dag is niet eenzijdig?

Mike

 
Dat valt wel mee Mike. Er is wit brood, bruin brood, roggebrood, afbakbroodjes, zuurdesem brood. Nu met pasen zijn er weer paasbroden met rozijnen en noten. Er kan eindeloos worden gevarieerd met brood!

 
En niet te vergeten de vele andere graanproducten! Was het niet Michael Pollan die concludeerde dat de gemiddelde Amerikaan zo'n beetje in elk voedingsmiddel direct of indirect mais consumeert? Er moet inmiddels wel mais-DNA in het DNA van Amerikanen worden aagetroffen, genetisch gemodificeerd uiteraard!

Mike

 
Dat vinden ze echt niet eenzijdig, ja kan er pindakaas, kaas, chocoladepasta, tomaten (en nog meer sla en komkommer en dat soort dingen), jam en eierensalade enz. en je kan in de kantine een gehaktbal halen en die er op doen. Dat was al veel meer variatie dan mijn rijst met crème fraîche, eitjes en melk kefir (dat at ik toen) Ik had wel meer verschillende dingen maar het was elke dag hetzelfde. Zij had elke keer brood maar er zat veel vaker iets anders op dan de andere dagen, dat daar niet zoveel voedingstoffen meer in zitten snapte ze zelf ook maar het was toch iets anders. En dat maakte volgens haar echt al haar dode vulstoffen goed want wat er in zit is elke dag anders. Ik heb het maar opgegeven toen om het uit te leggen.

 
Mijn directe collega is 20 weken zwanger. Voor ze zwanger werd ging ze (mede door mij) steeds beter eten: minder brood, meer kaas, elke dag een gekookt ei mee, vette yoghurt, nam geen gebakje meer als er iemand jarig was.......

Maar sinds ze zwanger is wordt ze misselijk van dat gezonde eten zegt ze. Ze loopt nu de godganse dag liga's, sultana's en knäckebröd te eten. En als er getrakteerd wordt is ze er als de kippen bij. Ik probeer haar te vertellen dat haar kind voor de opbouw van de hersenen juist vetten nodig heeft. Maar nee, daar wordt ze misselijk van. Jammer hoor :cry:

 
hmmm, hormonen doen rare dingen met een mens als ze niet goed functioneren, inderdaad jammer.

 
Gisteravond tijdens een lezing zei een vrouw ook 'instinctief' tijdens haar zwangerschap te hebben gekozen voor een vegetarisch voedingspatroon op basis van groente en fruit. Welk instinct? Mijn moeder at lever en niertjes uitsluitend tijdens de zwangerschap en daarna nooit meer!

Mike

 
Quote:
Mijn moeder at lever en niertjes uitsluitend tijdens de zwangerschap en daarna nooit meer!

Mike



Mijn moeder at tijdens mijn zwangerschap erg veel boterhamworst.

Quote:
(let op bron vit A margarine even negeren ;) )



Een schoenzooi is ook een bron van vit A, mits je het toevoegd. :mrgreen:

Bij mijn stage at men ook zoals gebruikelijk. Brood met margarine, pindakaas, stroop, hummus, 'eiersalade', hagelslag (voor de variatie), leverworst, kaas, cervelaat, optimel, karnemelk en halfvolle melk, banaan of sinaasappel.

Wel maf dat ik me met een afwijkende lunch zou moeten verantwoorden, terwijl men niet eens kritisch kijkt naar wat men zelf eet.

 
Quote:
Mijn moeder at lever en niertjes uitsluitend tijdens de zwangerschap en daarna nooit meer!


Ik heb nooit zon zin in lever gehad als toen ik zwanger was, en overal zeggen ze dat je het niet moet eten, als ik me ergens in mijn leven dom over voel dan is het omdat ik dat geloofd heb!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan