Wat drinken?

Hey allemaal,

Ik vroeg me af wat jullie bestellen als je eens met vrienden iets gaat drinken?

Is er iets dat nog redelijk ok is, om niet heel de avond water te moeten drinken?

Alcohol is sowieso geen optie voor mij en ook niet gezond.

 
Spa rood, kruidenthee, heel soms een droog en vooral niet zuur rood wijntje (wit vind ik vies en ik schijn er ook niet goed tegen te kunnen, vaak veel te zoet) en oeps koffie.

 
Ik had dat probleem toen ik zwanger was, en ook als ik weet dat mijn dochter nog gaat drinken. Ik dronk dan wel eens alcoholvrij bier. Meestal zit er suiker of aspartaam in hoor, en sommig alcoholvrij bier is net slootwater, maar er bestaan ook best heel drinkbare merken.

 
Bij mij water en indien mogelijk kruidenthee. Een suikervrij sapje kan ook nog wel en inderdaad is aanlengen met water vaak goed te drinken. Laatst kwam ik eens op het idee om ook alcoholvrij-bier als optie open te houden. In eerdere tijden nam ik nog wel eens een kleine miniflesje diksap op zak. Dan bestelde ik water en deed ik er een scheutje sap bij.

 
Waarschijnlijk een heel fout antwoord, maar als ik gezellig met vrienden wat ga drinken, dan bestel ik gewoon een lekker biertje. Heerlijk! :mrgreen:

 
Nou ja Evan ?!? Dit is vragen om gezichtsverlies... :p

Maar ik geef je groot gelijk als je daar echt van geniet. En jij zal het verschil wel weten tussen een biertje drinken en zuipen, neem ik aan.

 
Soms een kopje koffie (alleen 'ochtends), meestal water of groene thee (bij gebrek hieraan kruidenthee), soms een glaasje jus d'orange of rode wijn en bij heel warm weer op een terrasje een koud tappilsje.

 
Ik ga ook voor de groene thee. Van veel water drinken krijg ik een heel leeg en hongerig gevoel, dus dat vermijd ik liever.

Als ik de thee zat ben zwicht ik meestal toch voor een glaasje ijskoude droge witte wijn. Heerlijk. Echt mijn zwakke plek. Moet dan echt mijn best doen om niet direct weer 2, 3 of soms zelfs 4 glazen te drinken. En als dat gebeurt dan heb ik de volgende dag weer een probleem want dan verlang ik erg naar koolhydraten. Dus bied ik mij vaak aan om de bob te zijn.

 
@gif-vrij

Ik ben dus niet de enige hier die wel eens een glaasje wijn te veel drinkt!!!1 :lol:

Dat verlangen naar koolhydraten ken ik, maar heb er geen last meer van. Heb eigenlijk nooit meer trek in koolhydraten. De enkele keer dat ik smokkel, weet ik maat te houden, in tegenstelling tot eerder....dat ik wel door kon blijven eten. Als ik nu honger heb neem ik een stuk kaas en een beker kefir en dan ben ik ook propvol.

 
Of ik drink niks, van water drinken krijg ik een water buik en moet ik steeds naar de wc, en af en toe een glas rode wijn, vindt het wel lastig om dan maat te houden, het ontspant toch ook wel weer. Ik merk wel als ik wat wijn neem ik met gemak de hele avond door kom zonder de drang om naar bed te gaan. Zonder wijn dan vindt ik het om een uur of 11 wel welletjes geweest en vinden ze daar binnen dat ik maar moet gaan slapen.

 
De heetwaterkuur drink ik door de hele dag heen. Dus geen theezakje o.i.d. Zoethoutthee, sole, wortelsap met citroen. En heel af en toe als ik buiten de deur ben neem ik Gingerale.

 
Ik neem eigen thee mee (theezakje van Jacob Hooij thee) en daarna drink ik water. Maar dat is vooral 's avonds vaak maar 1 glaasje. Meer behoefte heb ik niet. We eten ook vaak al laat, dan heb ik niet al direct behoefte om iets te drinken.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.839
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan