Wat doet muziek met je gezondheid?

Ufo

New member
Er zijn zovele soorten muziek, maar wat doet het met je?

Wordt je er vrolijk van, of juist depri?

Denk je dat muziek geneeskrachtige werking heeft?

Ik kan alleen voor mezelf spreken, en mijn ervaring is, dat ik me echt niet vrolijker ga voelen, als ik een vrolijk liedje hoor, terwijl ik op dat moment behoorlijk somber ben.

Wanneer ik somber of depri ben, voel ik juist meer begrip, bij het luisteren van sombere muziek.

Johan Derksen vertelde eens dat voor zijn gevoel, zwaarmoedigheid, veel mooiere muziek heeft voortgebracht dan vrolijkheid. En vervolgens luisterde hij naar emotionele blues songs...

Ik kan me daar wel in vinden. Die vrolijke meezingers zijn voor een keertje wel leuk, maar de huidige situatie op deze wereld maakt me verder echt niet vrolijk. Dat Bsn (Burger Slaven Nummer) neigt mij meer naar een realistische kijk op de zaak.

Ik wil de volgende muziek hierbij met jullie delen:

Allereerst Sad Violin:



Voor mijn gevoel prachtige muziek, als ik in een sombere bui ben, maar het maakt me niet zwaarmoediger; geeft me eerder meer energie!

Als tweede een stukje muziek van Roger Waters:

&feature=related

Dit is voor mijn gevoel niet zweverig, maar meer realistisch!!

Tot slot:

Mike kan me naast voedingsdeskundige ook boeien als zanger en gitarist.

Daar wordt ik wèl vrolijk van!!!:



Voel je verder vrij om ook muziek stukjes hier te plaatsen die iets met je doen.

En vertel ook waarom...

Heeft muziek invloed gehad op jouw gezondheid of emoties?

Welke muziek zou jij met ons hier willen delen??

 
Ufo..je zou al in bed moeten liggen.en ik ook :)

Maar ik heb de afsluiting van de olympische Spelen gekeken.

Ik heb niet zoveel met muziek...ik heb liever stilte..en vogels die ergens kwetteren..

(behalve die K. duif..die om 5 uur begint te roekoe-en...bovenop mijn schoorsteen..die

langs mijn bed loopt)

Maar..ik vind Vanessa Mae erg mooi



Haar muziek maakt me blij als ik blij ben...verdrietig als ik verdrietig ben..

Ik kan "wegdrijven" op haar muziek.

Tja...en "die Mike"...ik heb m gegoogled...en dat is gewoon lekkere muziek.

Maar...helaas..Vanessa wint..

Dia.

 
Ufo,

Bedankt voor de stukjes muziek: zeer mooi.

Vooral die muziek die Mike maakt met zijn band: heerlijk!

Veelzijdige kerel toch, die Mike!

Voor als je in een melancholische bui bent het volgende stukje muziek:

www.youtube.com/watch?v=5XanI8Gy8TA

Marian

 
Bij mij weten doet muziek wel degelijk iets

Vele stromingen geven je veel energie of onrust andere weer rust moeheid wel is dit per persoon iets verschillend maar bv house en hardrock tijdens rijden zie je dat veel mensen ook agressiever gaan rijden en bij klassiek pop vaak weer rustig.

Ook is de trilling en hertz afhankelijk wat het met je doet http://www.wetenschapsforum.nl/inde...ieverdeling-chromatische-tonen;-wetmatigheid/ Ik heb even verder gezocht en tot heden niet veel hierover gevonden.

Hertz in muziek 432 en 528H via youtube.

 
Quote:
Dr. Horowitz verwijst naar onderzoek door Walton, Koehler, Reid, et al., waaruit blijkt dat een toonhoogte van 440 Hz botst met de menselijke energiecentra of chakra’s. Daarbij komt dat chakra’s boven het hart bij deze toonhoogte juist worden gestimuleerd. Moderne muziek stimuleert daarmee het ego en de linkerhersenhelft, terwijl intuïtie en creatieve inspiratie worden onderdrukt.


Niburu staat bekend als site van de complotten, maar met deze heeft die wel een punt. Het is mij al op school vaak opgevallen dat mensen bij wie muziek(en dan vooral populaire muziek) hun grootste hobby van hun leven is vaak ook grootste geestelijke aftakeling laten zien.

Quote:
In de westerse wereld trilt het menselijk lichaam nu muzikaal en subliminaal mee met een frequentie die resoneert in harmonie met agressie.


Op schoolfeesten(waar ik trouwens ook erbij was) waar muziek vaak keihard aanstaat, stroomde de energieën bij mensen die daar aanwezig waren helemaal naar het hoofd die agressie nog verder kan aanwakkeren en zo raakt men nog verder afgesneden van hun intuïtie(onderbuik dus), als er dan ook nog alcohol erbij komt kijken dan kunnen er gemakkelijk geweldsincidenten voorkomen, iets wat vaak in het uitgaansleven gebeurd.

Gezondheid,

 



For the medieval audience, the power of chant went far beyond the aesthetic. The devout believed that chant had miraculous powers of healing; that listening to chant might cause God to straighten limbs or restore sight. Professor Page has come across many accounts of this in the sources, and here he relates a choice few.

Christopher Page is Professor of Medieval Music and Literature, a Fellow of the British Academy and a Fellow at Sidney Sussex College, University of Cambridge. He is an internationally renowned performer and writer, as well as being an experienced presenter through BBC Radio. He holds the Dent Medal of the Royal Musical Association awarded for outstanding services to musicology. via http://tinyurl.com/pgparq8

 
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3099099/
Int J Yoga. 2011 Jan-Jun; 4(1): 3–6.
doi: 10.4103/0973-6131.78171
PMCID: PMC3099099
Neurohemodynamic correlates of ‘OM’ chanting: A pilot functional magnetic resonance imaging study
Bangalore G Kalyani, Ganesan Venkatasubramanian, Rashmi Arasappa, Naren P Rao, Sunil V Kalmady, Rishikesh V Behere, Hariprasad Rao, Mandapati K Vasudev, and Bangalore N Gangadhar
The neurohemodynamic correlates of ‘OM’ chanting indicate limbic deactivation. As similar observations have been recorded with vagus nerve stimulation treatment used in depression and epilepsy, the study findings argue for a potential role of this ‘OM’ chanting in clinical practice



Om Chant

The “om chant” is a vibration or mantra used in yoga and meditation. While it may sound goofy to some, it’s a great healing/relaxation tool. Every living creature on earth depends on a specific electromagnetic frequency to survive. Things like electronics oscillate at a different, unnatural frequency. This can dislodge our natural rhythm and is actually harmful.

The “om” sound vibrates at 432 Hz. This is more in tune with nature and offers a grounding experience.

A scientific study found that the “om chant” actually stimulated the vagus nerve in the stomach. Since delayed gastric emptying may be caused by damaged vagus nerve, this is extremely important to incorporate into your healing protocol. http://www.gastroparesisnaturaltreatment.com/

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.849
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan