Wat als ??? :-)

Pascal Collard

New member
Stel dat wij in een periode zouden terecht komen waarin het niet mogelijk zou zijn om al die speciale producten waarover sprake is (bio koffie, rauwmelkse producten, paardenmelk enz) te verkrijgen, zouden jullie dan eerder geneigd zijn om bijvoorbeeld de koffie klysma's toch te doen met gewone (niet bio) koffie of eerder de klysma's laten ? Ik neem nu klysma's als voorbeeld maar kan het evengoed hebben over sole, bone broth met niet bio vlees, niet bio boter gebruiken enz...

Ik merk dat hier altijd wordt gewezen op zaken als "geen hymalayazout, maar keltisch", "geen gepasteuriseerd bio boter maar rauwmelkse boter", "geen koffie maar bio koffie voor enema's"... en zo kunnen we eindeloos door gaan... ik voel ook de gehechtheid van velen aan hun nieuwe eet- en leefgewoonten...

Stel er komt een oorlog of crisis waardoor al die producten plots niet meer in de rekken liggen... Mensen die niet bewust leven en eten, eten dan gewoon het maagvulsel dat ze te pakken krijgen.. al moeten ze 2 maanden ravioli uit blik eten... Wat ik mij dus eigenlijk afvraag is, hoe zouden de bezoekers van deze website omgaan met deze situatie ? :) Als plots alles wat je nodig acht voor herstel of behoud van een goede gezondheid niet meer beschikbaar zou zijn..

Groetjes, Pascal

 
Weet je, Pascal, de spullen die wij kopen halen we rechtstreeks bij de boer.

In de supermarkt komen wij niet meer dus daar hebben wij niets mee te maken.

En koeien geven altijd melk zolang er gras is, toch?

En van melk maken we yoghurt en kefir. De boer maakt er roomboter en kaas van.

Af en toe een stukje vlees. Nou dan komen we al een heel eind.

Wij zeiden een keertje bij onze boerin, als er ooit een crisis komt dan kopen we een koe, dan komen wij wel goed gevoed 'de winter' door. De boerin gaf aan dat dat niet zal lukken want een koe is een kuddedier en als je 1 koe hebt geeft die geen melk.

Nou dan nemen we er twee of drie. We zien wel.

Je kunt in principe leven van melk, yoghurt en kefir.

Hebben we ooit eens twee weken gedaan, melk, kefir en water met sole.

Totaal geen honger gehad en ik was van een paar kwalen af.

 
mooie tip... alleen nog 3 koeien te koop vinden tijdens de crisis.. en geld om ze te betalen want je geraakt amper aan cash dan.. :)

 
Interessant, maar ik denk dat je gewoon weer terug gaat naar wat er te eten valt. Je zit nou eenmaal in die situatie, het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je goede contacten onderhoudt met je lokale boer waar je eventueel je zuivel/vlees vandaan haalt. De boer zal niet zo snel verdwijnen. Probleem is als je er niet in de buurt woont.

Ik ben nu nog vrij kieskeurig in mijn eetgewoonte maar als het allemaal weer terug gaat naar the basics dan zal ik bepaalde zaken moeten gaan eten, die ik nu niet eet, om de juiste vetten en eiwitten binnen te krijgen.

 
Pascal, als je een bepaald product niet kunt krijgen of tijdelijk niet, neem dan iets wat er het dichtst bij komt. Dus als er geen grasroomboter is, neem je biol.roomboter en niet de margarine.

Als je even nog geen kelt.zout hebt dan neem je de himalayazout, omdat dat altijd beter is dan het geraffineerde keukenzout.

Maar ik zou proberen altijd voor het produkt te gaan dat het meest natuurlijk is en het minst bewerkt. En van de beesten die een goed leven hebben gehad met gezonde voeding.

Doe geen concessies aan je gezondheid. Maar probeer ook niet te stressen over je voeding, geniet van de kennis die je opdoet en van de eerlijke voeding.

 
@Poekie, ik denk dat je de boerin niet goed begrepen hebt...

Niet elke koe geeft melk.

Een koe geeft pas melk na een avontuurtje met een stier...

(natuurlijk gesproken dan.)

En dan ook pas vanaf rond de tijd dat het kalf geboren gaat worden.

Is overigens een vrij algemeen misverstand.

Iedereen denkt maar dat koeien zomaar melk geven...

Maar zo is het dus echt niet!

 
Over melk gesproken..

hier een voorbeeld van hoe gek de wereld eruit begint te zien doordat mensen vervreemd raken van de natuur en ermee beginnen te sjoemelen: genetisch gemodificeerde koeien die "menselijke borstvoeding" geven.

Het argument dat die man geeft slaat ook nergens op, dat hij alle mensen die in armoede leeft zogenaamd wil voeden. Wel waarom dan geen gewone koemelk drinken, dat is toch ook voedzaam en waarom baby's niet gewoon van hun moeders' borst laten drinken, wat is er voedzamer en natuurlijker dan dat? Oja, daar kunnen ze natuurlijk geen geld aan verdienen...

 
@lekkerromig, Ik heb wel eens een documentaire gezien waarin Afrikaanse vrouwen, die melk over hadden, biggen aan hun borsten lieten drinken.

Dat lijkt misschien onnatuurlijk, maar is in mijn ogen een stuk natuurlijker dan wat ik in dat filmpje van jou zag...

Wel mooi dat je dat filmpje geplaatst hebt!

 
Klinkt wel bizar dat over die Afrikaanse vrouwen, maar idd minder onnatuurlijk dan die GMO koeien. Het is eigenlijk een beetje het omgekeerde als wat wij doen, van de koeien drinken (maar dan niet rechtstreeks van de uier lol)

 
Ok... ik heb nooit willen reïncarneren in de vorm van een dier.. maar als DAT waar is, wil ik terug komen als biggetje in Afrika ! ;-)

 
In een overlevingssituatie waarbij er letterlijk geen voedsel meer te verkrijgen is, zou je altijd nog kunnen overstappen op het kauwen op gras. Gras groeit overal en is ook nog eens een van de meest mineraalrijke planten op aarde. Vervolgens zou je je eigen urine kunnen drinken en zo een zelfvoorzienend systeem creeren. Er is overigens een erg leuk boekje dat bewoners van Vinex-wijken weer aan het jagen en verzamelen wil krijgen en je uitlegt hoe dat moet: Handboek voor de Vinex-jager.

Mike

 
Urine-therapie stond sowieso al op het lijstje van zaken die ik met mijn dokter wil bespreken next time :)

Leuke tip van dat boekje.

Gras..als mijn pa gedaan heeft met het gras afrijden vraag ik even aan mams of ze alles in tupper ware wil doen :)

Tja... je zit wel met de chemtrails he (omstreden maar toch)... dat aluminium en barium valt mooi op al die grassprietjes en integenstelling tot appels bijvoorbeeld kan je gras niet even eerst gaan schillen gras in ozonwater leggen is een andere mogelijkheid.

Uiteindelijk eten onze grasgevoerde beesten dat gras ook en komt er dus sowieso wat van die troep in hun (en bijgevolg ook in ons) systeem terecht...

Het is heden ten dage heel moeilijk om ons nog écht zuiver te voeden..

P

 
O ja, je herinnert me eraan dat het altijd verstandig is om H2O2 in huis te hebben. In geval van nood kun je de grassprietjes voor consumptie in zuurstofrijk water leggen. Ook kun je je urine en zelfs slootwater zuiveren met waterstofperoxide.

Mike

 
OK...inderdaad... wat dan wel handig is, is oplaadbare batterijen en een oplader met zonnecellen.. maar dat is alleen handig voor je zapper en wat huishoudelijke toestelletjes op laag verbruik. Gisteren trouwens aardig verschoten. In de winkel kost een 9V batterij van Duracell 6,99 tot 7,5 euro !! Als je Duracell Procell koopt (per 10 stuks) betaal je slechts 1,5 euro per stuk !! Deze zijn duurzamer en constanter en meer dan 4x goedkoper ! (TIP!)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.779
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan